• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-09-12 15:16:47 följande:
    Åh vad tråkigt att det inte blev något till frysen! Då hoppas vi på att den i magen är guldägget. Kram!
    Hej!!! När har du återföring idag? Så spännande!!

Jag har börjat testa här (haha!) för att se att Ovitrellen har gått ur kroppen och det har den!

så när jag testar om några dagar igen så vet jag i alla fall att det inte är Ovitrelle som spökar om jag skulle få något streck! Flört 
  • Inalina
    chislin skrev 2021-09-14 09:32:44 följande:
    Tack för svar :)

Jag ska absolut kolla upp om jag kan få en stimulerad cykel, låter ju klart säkrast. Fick veta nyss att 3/5 (icsi) och 11/14 (ivf) blev befruktade så det känns bra!
    wow det låter som ett jättebra resultat för befruktningen! 14 befruktade borde leda till flera blastocyster!{#emotions_dlg.flower} 

kommer du nu bli uppdaterad efter dag 5 med hur många de kommer frysa?
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-09-14 10:00:06 följande:

Hej!!! När har du återföring idag? Så spännande!!

Jag har börjat testa här (haha!) för att se att Ovitrellen har gått ur kroppen och det har den!

så när jag testar om några dagar igen så vet jag i alla fall att det inte är Ovitrelle som spökar om jag skulle få något streck!  

Efter lunch! Livrädd att de ska ringa snart och säga att den inte klarade upptiningen!

Skönt att Ovitrellen är ur kroppen. Nu hoppas vi att du snart får ett plus istället. Är du på ruvardag 6 nu?
  • Amelia84
    apan95 skrev 2021-09-14 08:44:27 följande:

Tog ett test i morse och nu var det helt blankt. Så antagligen har något kanske försökt fästa men inte lyckats hela vägen. Fick även lite ?brunt? på lutinuspinnen nu så antar att mensen egentligen bara vill tränga igenom.

Men visst måste man fortsätta med lutinus fram till testdagen? har ni fått mensen direkt när ni slutat sen?

Lycka till ni andra och tack för all pepp denna omgången <3

Fina du <3

Vilka oerhört tråkiga nyheter. Men en liten tröst iaf att ni har fler i frysen. Förstår att du bara vill köra igång direkt. Jag tänker att det inte borde vara något problem. Det är väl vid ny hormonstimulering som de vill att kroppen ska få lite tid för återhämtning! Hoppas hoppas att ni får köra igång direkt!

Ta hand om dig nu och unna dig massa gott! Så håller vi tummarna för nästa omgång <3
  • Clemmentina
    apan95 skrev 2021-09-14 08:44:27 följande:

Tog ett test i morse och nu var det helt blankt. Så antagligen har något kanske försökt fästa men inte lyckats hela vägen. Fick även lite ?brunt? på lutinuspinnen nu så antar att mensen egentligen bara vill tränga igenom.

Men visst måste man fortsätta med lutinus fram till testdagen? har ni fått mensen direkt när ni slutat sen?

Lycka till ni andra och tack för all pepp denna omgången <3

Åh nej vad tråkigt! :( När har du testdag? Jag hade varit lite försiktig med att sluta. På min första ivf fick jag mens och minus i samband med det men sen ändå plus på testdagen. Det blev ju missfall sen men vågar efter inte det sluta för tidigt. Tror iofs att detta var ett undantagsfall...

Hoppas du kan göra nästa fet direkt nu om det inte blir något. Man kan ju ta Letrozol flera cykler i rad så tänker att det borde fungera.
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-09-14 10:39:03 följande:
    Efter lunch! Livrädd att de ska ringa snart och säga att den inte klarade upptiningen!

Skönt att Ovitrellen är ur kroppen. Nu hoppas vi att du snart får ett plus istället. Är du på ruvardag 6 nu?
    OK! det kommer gå fint, men ja jag vet man är ju livrädd innan man har fått tillbaka det lilla livet där den hör hemmaHjärta men snart så Drömmer

ja man kan ju inte annat än att hoppas just nu, ja precis RD 6 med 2 dagars motsvarar ju RD3 med 5 dagars så än är det ju lite tidigt Flört
  • Dibella
    apan95 skrev 2021-09-14 09:26:00 följande:
    Ja okej, känns som att de är lite på väg så får väll avvakta o se om de håller sig tills på fredag eller startar innan!

Vet du ifall man kan börja nästa FET direkt på denna mensen eller måste man vänta en emellan? Har gjort stimulerat med letrozol! Tack för svar <3
    Inalina skrev 2021-09-14 09:01:01 följande:

Hej vännen, så ledsen för din skull :( förstår besvikelsen (vart där några gånger tyvärr...

det är ju även ok att bryta ihop för att sedan ta nya tag när man orkar alla reagerar så olika i den här processen men jag tycker det är vitkigt att sörja en stund i alla fall. 

jag tror nog att mensen/bortfallsblödningen kommer trots att du tar Lutinus, det har den gjort för mig de gångerna i alla fall. jag vet att klinikerna säger att man ska fortsätta till testdagen men jag har alltid vetat med säkerhet att det är kört så jag har slutat på eget bevåg. (men klinikerna är känsliga med det där så jag skulle inte säga till dem att jag slutade innan...) 

Stor kram

Inte kunnat göra något FET hittils så har ingen aning, tror de brukar vilja vänta på en mens så att kroppen hittat tillbaka till lite balans, men sen har man hört att vissa fått FET direkt efter stimulera cykel också så verkar variera, bäst att prata med din klinik om det.
  • Dibella
    Clemmentina skrev 2021-09-14 10:39:03 följande:
    Håller tummarna på att du återkommer som ruvare efter lunch! En klart stor majoritet klarar upptining, så det kommer din flinga också göra {#emotions_dlg.flower}
  • apan95
    Clemmentina skrev 2021-09-14 10:43:21 följande:

Åh nej vad tråkigt! :( När har du testdag? Jag hade varit lite försiktig med att sluta. På min första ivf fick jag mens och minus i samband med det men sen ändå plus på testdagen. Det blev ju missfall sen men vågar efter inte det sluta för tidigt. Tror iofs att detta var ett undantagsfall...

Hoppas du kan göra nästa fet direkt nu om det inte blir något. Man kan ju ta Letrozol flera cykler i rad så tänker att det borde fungera.

Ja precis, jag kommer fortsätta fram tills fredag (testdag) som man ska så de inte blir konstigt inför nästa cykel!

Tänker också att man borde kunna köra på direkt med tanke på att visa även får ta letrozol varje månad för att ens få ägglossning! Hoppas på det iallafall!
  • apan95
    Dibella skrev 2021-09-14 11:12:35 följande:

Inte kunnat göra något FET hittils så har ingen aning, tror de brukar vilja vänta på en mens så att kroppen hittat tillbaka till lite balans, men sen har man hört att vissa fått FET direkt efter stimulera cykel också så verkar variera, bäst att prata med din klinik om det.

Jag vet att jag var tvungen att vänta minst 1 hel vanlig cykel efter jag hade tagit sprutorna i våras men nu stimuleras jag ju endast med letrozol inför FET så tänker att det inte borde vara samma regler. Men vet som sagt inte, får nog mer info på fredag :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021