• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Kakelugn

Ja, tänka sig? Spottingen, som såg precis ut som den jag brukar få från en vecka innan mens, försvann efter några dagar, och jag är gravid!! Vi har inga embryon kvar och har inte råd eller styrka nog att göra en ny omgång, så hoppas hoppas att det går vägen denna gång. <3

• Janni81
    Kakelugn skrev 2021-09-12 23:15:41 följande:

Ja, tänka sig? Spottingen, som såg precis ut som den jag brukar få från en vecka innan mens, försvann efter några dagar, och jag är gravid!! Vi har inga embryon kvar och har inte råd eller styrka nog att göra en ny omgång, så hoppas hoppas att det går vägen denna gång. <3

Stort grattis till graviditeten!
  • Frida123123

Åh, stort grattis!! Vad roligt att höra!
  • IVF2021

Åh så roligt! Håller tummarna hårt!
  • Inalina

Åh stort stort grattis! Denna gången ska ni få er efterlängtade bebis, håller alla tummar att allt går bra nu <3 kram!!
  • Inalina
    Anonym1Ha skrev 2021-09-12 14:41:58 följande:

Hej brudar! Följer er i det dolda typ, nu är jag så nervös inför imorgon så behöver skriva av mig lite!! Skrev lite här vid IVF 1 som var i maj, lång stimulering, äggplock dag 23 och 1 av 5 ägg befruktades men slutade dela sig dag 2, ingen återföring.

IVF 2 startade nu i augusti. Äggplock dag 16, 17 ägg, 5befruktade och planerade ET imorgon dag 5. Förutom att det är svårt att hålla tankarna på det positiva spåret (flera gånger tänkt att nu kommer de ringa som förra gången och säga att äggen slutat dela sig, så lägger sig inte svullnaden efter äggplocket!! Är tydligt svullen om nedre delen av buken nu men inte ont och har inte gott upp något i vikt. Men tankarna snurrar så klart att det finns en risk att jag är överstimulerad och inte kommer få tillbaka imorgon för det. Förstår att ingen här kan säga hur det kommer gå men ni kanske har lite pepp att skänka <3 Har ni fortsatt varit svullna dag 4-5 efter äggplock och ändå fått tillbaka?

Grattis till plusen som dykt upp i helgen! Underbart!! Hoppas på fler snart, och att jag ska få bli ruvare för första gången imorgon <3

Hej! Hehe roligare för oss andra om du är med o skriver att tråden ;) välkommen!! :) jag tror risken är rätt liten att demontera skulle sätta tillbaka och bestämma sig IDAG för det, är du på gränsen för att bli överstimulerad på riktigt brukar de säga till i förväg då de kan se det vid ÄP redan. Det är vanligt att vara svullen men låter ju bra att du inte har ont, stort lycka till idag skriv när du varit på kliniken!!
  • Inalina
    Amelia84 skrev 2021-09-12 14:56:37 följande:

Åh nej, vad tråkigt att de andra inte klarade sig! Men jag håller alla tummar för ditt guldägg <3

Hur mår du nu?

Ja det var synd men jag hade nog inget hopp om dem ändå, verkar ju vara ett problem hos mig att de är för slöa och inte blir nå bra till slut. Men än lever hoppet såklart :) jag mår bra nu och tycker det är spännande att riva igen :)

Hur mår du, inget tjuvtest ännu??? Kram!
  • Amelia84

Hej alla fina!

Här kommer en liten uppdatering från mig. Idag är jag på RD8 och även min BIM. Så jag kunde inte hålla mig från att ta ett test. Jag fick för första gången i mitt liv två rosa streck! Teststrecket är svagt, men det är definitivt där! Blev typ chockad, då jag imorse hade en stark magkänsla av att det inte gått vägen denna gång. Men det kom ett streck! Jag är fortfarande försiktigt positiv, då strecket är väldigt svagt och jag har ju en vecka kvar till officiell testdag. Jag ska ta ett nytt test på onsdag för att se om det blir starkare. Men just nu, oavsett vad som händer, är jag så jäkla glad att jag för första gången någonsin fått se ett två streck!

• Inalina
    Amelia84 skrev 2021-09-13 10:33:34 följande:

Hej alla fina!

Här kommer en liten uppdatering från mig. Idag är jag på RD8 och även min BIM. Så jag kunde inte hålla mig från att ta ett test. Jag fick för första gången i mitt liv två rosa streck! Teststrecket är svagt, men det är definitivt där! Blev typ chockad, då jag imorse hade en stark magkänsla av att det inte gått vägen denna gång. Men det kom ett streck! Jag är fortfarande försiktigt positiv, då strecket är väldigt svagt och jag har ju en vecka kvar till officiell testdag. Jag ska ta ett nytt test på onsdag för att se om det blir starkare. Men just nu, oavsett vad som händer, är jag så jäkla glad att jag för första gången någonsin fått se ett två streck!

men åh så underbart!!! stort grattis!!! det är något speciellt med det allra första positiva graviditetstestet!!HjärtaPlus åh du är ju gravid nu klart att du får vara glad! jag vet att man knappt vågar tillåta sig i den här processen men någonstans är det nog bättre att vara glad åt här och nu då du ändå inte kan påverka något annat utfall! {#emotions_dlg.flower} stor kram!
  • Clemmentina
    Amelia84 skrev 2021-09-13 10:33:34 följande:

Hej alla fina!

Åh fantastiskt rolig uppdatering! Stort grattis! Njut av att du är gravid nu. Håller tummarna!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021