• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Izza8511

Hej tjejer!

Har hållt mig här ifrån ett tag, inte mått så bra.

Gjort en nu ivf o satte in en blastocyst förra måndagen.

Ruvardag 8 nu och allt känns hopplöst igen ????

Testdag på lördag men jag känner mig helt säker på att det inte är något denna gången heller.

Suck va detta är svårt

• Inalina
    Izza8511 skrev 2021-09-14 13:45:25 följande:

Hej tjejer!

Testdag på lördag men jag känner mig helt säker på att det inte är något denna gången heller.

Suck va detta är svårt

hejsan! ja man pendlar mellan hopp och förtvivlan i ruvartider.. låter ju positivt att du ruvar på en blastis i alla fall, fick ni flera till frysen denna gången?  man kan ju tyvärr inte göra så mkt mer än att vänta och testa när man är redo, håller tummarna för dig!!{#emotions_dlg.flower}
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-09-14 11:01:50 följande:

OK! det kommer gå fint, men ja jag vet man är ju livrädd innan man har fått tillbaka det lilla livet där den hör hemma men snart så 

ja man kan ju inte annat än att hoppas just nu, ja precis RD 6 med 2 dagars motsvarar ju RD3 med 5 dagars så än är det ju lite tidigt 

Dibella skrev 2021-09-14 11:14:14 följande:

Håller tummarna på att du återkommer som ruvare efter lunch! En klart stor majoritet klarar upptining, så det kommer din flinga också göra 

Nu är även jag ruvare! Ett toppembryo enligt embrylogen så nu är det bara att hoppas på det bästa! Tack för tumhållningen!

Inalina: ja det är supertidigt! Håller tummarna för ett plus inom kort!

Dibella: hoppas du snart är igång med behandlingen!
  • Smilla93
    apan95 skrev 2021-09-14 08:44:27 följande:

Tog ett test i morse och nu var det helt blankt. Så antagligen har något kanske försökt fästa men inte lyckats hela vägen. Fick även lite ?brunt? på lutinuspinnen nu så antar att mensen egentligen bara vill tränga igenom.

Men visst måste man fortsätta med lutinus fram till testdagen? har ni fått mensen direkt när ni slutat sen?

Lycka till ni andra och tack för all pepp denna omgången <3

Oj vad tråkigt att höra.. Vid mitt ET kom det brunt blod ca 3 dagar innan testdagen och fortsatte till jag slutade med lutinus då det kom mer vanligt blod eller vad man säger..

Håller tummarna att det går nästa gång! <3
  • chislin

Ni som har gått igenom detta fler gånger än jag?.är det normalt att dagen efter ÄP vara ganska så svullen på magen (typ stenhård) eller bör jag genast kolla upp om det är överstimulering? Känner mig villrådig?

• Smilla93
    chislin skrev 2021-09-14 09:32:44 följande:

Tack för svar :)

Jag ska absolut kolla upp om jag kan få en stimulerad cykel, låter ju klart säkrast. Fick veta nyss att 3/5 (icsi) och 11/14 (ivf) blev befruktade så det känns bra!

Wow det är ju ett fantastiskt resultat! Det kommer säkert bli många blastocyster till frysen för er del, håller verkligen tummarna för det!

På mitt ÄP fick de ut 10 ägg, 7 mogna och 4 blev befruktade och utav de 4 blev ett återfört på dag 2 och endast ett av de andra gick att frysa. Så ert resultat är ju fantastiskt!

Ja kolla upp det, du ska ju liksom inte behöva gå och vänta på en ägglossning som aldrig kommer! Skitjobbigt att hålla på med de där jäkla stickorna hela tiden, har lagt en förmögenhet på att försöka spåra min älskade.. ;)
  • Frida123123
    Clemmentina skrev 2021-09-14 17:08:54 följande:

Nu är även jag ruvare! Ett toppembryo enligt embrylogen så nu är det bara att hoppas på det bästa! Tack för tumhållningen!

Inalina: ja det är supertidigt! Håller tummarna för ett plus inom kort!

Dibella: hoppas du snart är igång med behandlingen!

Grattis Clemmentina! Kul, nu är du ruvare på allvar. Jag håller tummarna för dig!
  • Frida123123
    Izza8511 skrev 2021-09-14 13:45:25 följande:

Hej tjejer!

Suck va detta är svårt

Hej och välkommen tillbaka. Tråkigt att du mått dåligt. Ja vad säger man, toppar och dalar som en riktig bergochdalbana. Så länge mensen inte kommer så försök att hålla dig borta från negativa tankar (skitsvårt jag vet). Dag 8 är hyfsat tidigt och som du ser i tråden är det inte alla som får symptom på att det fäst. Är detta ditt 3 ivf? Att du fick en blastocyst är med väldigt positivt!
  • apan95
    Smilla93 skrev 2021-09-14 18:07:16 följande:

Oj vad tråkigt att höra.. Vid mitt ET kom det brunt blod ca 3 dagar innan testdagen och fortsatte till jag slutade med lutinus då det kom mer vanligt blod eller vad man säger..

Håller tummarna att det går nästa gång! <3

Ja det är väll lite så de börjat nu. Lutinus som kommer ut är lite brunfärgad så antar att de kommer släppas loss när jag slutar snart!

Tack <3
  • Izza8511
    Frida123123 skrev 2021-09-14 19:11:34 följande:

Hej och välkommen tillbaka. Tråkigt att du mått dåligt. Ja vad säger man, toppar och dalar som en riktig bergochdalbana. Så länge mensen inte kommer så försök att hålla dig borta från negativa tankar (skitsvårt jag vet). Dag 8 är hyfsat tidigt och som du ser i tråden är det inte alla som får symptom på att det fäst. Är detta ditt 3 ivf? Att du fick en blastocyst är med väldigt positivt!

Hej!

Tack snälla, ja du har rätt man ska inte va negativ än.

Ja precis 3 gången nu.

Detta är första gången med en blastocyst som inte vart i frysen.

Håller tummarna för oss alla här inne
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021