Clemmentina skrev 2021-09-15 09:38:46 följande:
Skönt! Vad gör du då? Promenader? Tränar? Ska försöka vara lite mer aktiv denna ruvning. Blir lätt passiv annars.
Hm, bra fråga! Vit månad efter semestrarna fungerar inte eller? Du vill inte säga att ni försöker få ett syskon...utan att berätta om ivf:en. Tänk att det alltid ska vara lika svårt! ;)
nja tränar gör jag faktiskt inte, kör en del yoga och promenader och försöker vara ute mkt. jag har inte så positiva upplevelser av att träna under förra graviditeten så jag tror inte jag skulle göra det om jag blev gravid nu heller tyvärr. det leder till allt för mkt oro och yogan är en bra träning ändå tycker jag
jo jag funderar också på det där att säga att vi försöker få syskon.. men jag har alltid haft problem själv med frågan 'försöker ni?' jag tycker liksom det är oerhört privat faktiskt. jag skulle själv aldrig ställa den till någon, hur många barn de än har.
var på en släktmiddag när vi fått lillan (min mans släkt) där en klumpig faster säger: jaha, blev hon till på första försöket? jag blev så otroligt chockad hur någon som inte är min närmaste kunde ställa den frågan, och dessutom framför alla andra. hade det varit idag hade jag bara sagt att det tycker jag är alldeles privat, men jag mumlade väl bara något.
men men, jo en annan sak med att säga att man försöker med syskon är ju också att för oss kanske det tar flera år till och då vill jag kanske inte blanda in min mamma i våra 'försök' heller om du förstår? vi vill nog båda hålla det helt privat helt enkelt.

tränar du något mer än yoga?