IVF2021 skrev 2021-09-16 10:19:46 följande:
IVF är dyrt av många anledningar, inte minst kostnaden för för test ;). Då testar du ingen imorgon alltså och fram till testdag? Min man är skeptisk till tjuvtest även denna gång. Men ska nog kunna övertala honom, precis som sist.
Förra gången hade jag massor av stick/hugg/kramp första dagarna vilket jag tror beror på den hemska insättningen där det ju blev en blödning och så. Denna gången har jag känt mycket mindre, vilket känns positivt. Önskar sååå att man bara kunde veta redan!
Hade planerat att hålla mig sysselsatt för att inte hinna tänka. Men nedbäddad med förkylning hinner man tänka alldeles för mycket.
haha ja men precis, man borde få inkl ett 10 pack tester också i IVF-paketet ;) Jag köpte i alla fall på mig några test i Prag där det var billigt men de är ju slut nu.. jo jag kommer fortsätta testa en gång om dagen tills det blir ett streck till
ja jag tror också det kan ha lite med insättningen att göra hur mkt man känner efteråt, jag har också haft sämre insättningar (inte på din nivår dock!) där jag då haft ganska mkt känningar i magen under ruvartiden, men också där jag inte märkt något alls. Denna gången gick så förvånansvärt smidigt så de retade väl liksom inte upp livmodern alls, även äggplocket var helt utan missöden så det i stort sätt en bra omgång IVF denna gången, om bara den lilla ville fastna nu....
Jag försöker jobba här samtidigt och har ju min mamma på besök också så egentligen hinner jag nog inte tänka massor på embryot, men det gör man ju ändå...tänkte du testa i helgen då?