• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Clemmentina
    Iväntanpåivf skrev 2021-09-15 17:52:45 följande:

Hej

Va ett tag sen jag va inne och skrev här men följer tråden fortfarande och håller tummarna för och hoppas alla får plus snart. Blir så glad varje gång jag ser att det går bra för nån, vare sig det är lyckat ÄP, fina embryon och insättning och såklart plus.

Tänkte ge en liten uppdatering och hoppas det kan ge lite hopp eller iaf nåt positivt för alla som kämpar.

Fick äntligen mitt första plus någonsin i början på sommaren vid mitt andra FET. och efter mycket oro så känner jag nu att jag kan andas ut lite. Är i v18+6 och har idag varit på RUL där allt såg normalt ut och vår lilla tjej rör sig och växer för fullt. I februari är jag förhoppningsvis äntligen mamma.

I våras trodde jag aldrig jag skulle vara här och då va det så skönt att läsa om andra som lyckades så det kändes lite mindre hopplöst. :)

Jag hejar på er alla med hela mitt hjärta. <3

Så härlig uppdatering! Kul med en liten tjej och att allt går bra. Tänk snart halvvägs. Snart är det februari! :)
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-09-15 21:24:40 följande:
    Samma här! Tränar inte heller något men försöker få till dagliga promenader och lätt yoga. Yoga är verkligen toppen! :)

Förstår verkligen om du inte vill säga någonting. Speciellt inte som det är nu. Det är privat, förstår det. En sådan händelse som du beskriver känner jag igen. Helt obegripligt och opassande! Förstår att du blev chockad och inte fann orden där och då. Har inte fått den själv men har varit med när andra fått den. Och har fått frågan om inte vi ska skaffa barn av släktingar som inte har med det att göra!

Hoppas verkligen du löser alkoholfrågan ändå! :) Vit månad är inte så dumt. Kram!
    åh nu smygtestade jag i morse på RD 8 med 2 dagars.. testet var vitt som snö...Skäms jag vet att det är tidigt, men jag hade en dröm i natt att det var tydliga streck på 2 test som jag tog så jag blev så besviken när jag vaknade och det inte var verklighet.. får ha lite is i magen ändå såklart o se om det växer fram något så tar ju inte ut förlusten i förskott ännu men hade så gärna velat se tillstymmelse till streck i alla fall! tålamod är ju verkligen inte min grej!Skrikandes 
  • IVF2021
    Inalina skrev 2021-09-16 08:42:21 följande:

åh nu smygtestade jag i morse på RD 8 med 2 dagars.. testet var vitt som snö... jag vet att det är tidigt, men jag hade en dröm i natt att det var tydliga streck på 2 test som jag tog så jag blev så besviken när jag vaknade och det inte var verklighet.. får ha lite is i magen ändå såklart o se om det växer fram något så tar ju inte ut förlusten i förskott ännu men hade så gärna velat se tillstymmelse till streck i alla fall! tålamod är ju verkligen inte min grej! 

Åh! Det är så hemskt när man vaknar ur de där fina drömmarna. Jag drömde också om ett positivt test dagen efter insättning, men det var ju helt orealistiskt.

När tänker du att det borde kunna börja visa sig? Jag funderar på ett första test på söndag.

Jag undrar om jag kanske känner lite tryck långt ner i magen. Som om det var något som gjorde det lite trängre. Är ju förkyld och ligger mycket mer still än vanligt vilket gör att ingen av kroppens signaler är som de brukar.
  • Inalina
    IVF2021 skrev 2021-09-16 09:04:30 följande:
    Åh! Det är så hemskt när man vaknar ur de där fina drömmarna. Jag drömde också om ett positivt test dagen efter insättning, men det var ju helt orealistiskt.

När tänker du att det borde kunna börja visa sig? Jag funderar på ett första test på söndag.

Jag undrar om jag kanske känner lite tryck långt ner i magen. Som om det var något som gjorde det lite trängre. Är ju förkyld och ligger mycket mer still än vanligt vilket gör att ingen av kroppens signaler är som de brukar.
    ja det var verkligen hemskt, det var ju så verkligt men samtidigt inte antar jag.. drömde liksom t.o.m. att 'vad skönt att detta är på riktigt nu' men nope det var det ju inte hehe, oj vad hjärnan lurar en..

just det din stackare med förkylningen! det är ju aldrig roligt att bli sjuk såklart men jag tror inte det påverkar embryot negativt i alla fall. 

jag tycker ju att det borde visa positivt imorgon då jag tidigare när jag ruvat på blastocyst fått plus på RD 6, och det motsvarar ju RD 9 med 2 dagars tänker jag. Dock vet jag inte vad för test jag använde då, nu använder jag det billigaste som går att få tag på i Schweiz för jag vill inte 'slösa' dyra tester...(och eftersom jag är testknarkare blir det ju ändå rätt dyrt i längden HAHA)

Jag känner verkligen ingenting i magen, men håller hoppet uppe innan jag vet att det är kört i alla fall. Glad Krya på dig!!
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-09-16 08:42:21 följande:
    åh nu smygtestade jag i morse på RD 8 med 2 dagars.. testet var vitt som snö...Skäms jag vet att det är tidigt, men jag hade en dröm i natt att det var tydliga streck på 2 test som jag tog så jag blev så besviken när jag vaknade och det inte var verklighet.. får ha lite is i magen ändå såklart o se om det växer fram något så tar ju inte ut förlusten i förskott ännu men hade så gärna velat se tillstymmelse till streck i alla fall! tålamod är ju verkligen inte min grej!Skrikandes 

Drömmarna kan vara så verkliga! Hemskt när man sen vaknar upp till en annan verklighet där det kanske inte är ett plus. Fortfarande väldigt tidigt så vi hoppas på att du kan börja skymta något nu i dagarna Hjärta kommer du vänta några dagar på nästa?

• IVF2021
    Inalina skrev 2021-09-16 09:16:51 följande:

ja det var verkligen hemskt, det var ju så verkligt men samtidigt inte antar jag.. drömde liksom t.o.m. att 'vad skönt att detta är på riktigt nu' men nope det var det ju inte hehe, oj vad hjärnan lurar en..

just det din stackare med förkylningen! det är ju aldrig roligt att bli sjuk såklart men jag tror inte det påverkar embryot negativt i alla fall. 

jag tycker ju att det borde visa positivt imorgon då jag tidigare när jag ruvat på blastocyst fått plus på RD 6, och det motsvarar ju RD 9 med 2 dagars tänker jag. Dock vet jag inte vad för test jag använde då, nu använder jag det billigaste som går att få tag på i Schweiz för jag vill inte 'slösa' dyra tester...(och eftersom jag är testknarkare blir det ju ändå rätt dyrt i längden HAHA)

Jag känner verkligen ingenting i magen, men håller hoppet uppe innan jag vet att det är kört i alla fall.  Krya på dig!!

IVF är dyrt av många anledningar, inte minst kostnaden för för test ;). Då testar du ingen imorgon alltså och fram till testdag? Min man är skeptisk till tjuvtest även denna gång. Men ska nog kunna övertala honom, precis som sist.

Förra gången hade jag massor av stick/hugg/kramp första dagarna vilket jag tror beror på den hemska insättningen där det ju blev en blödning och så. Denna gången har jag känt mycket mindre, vilket känns positivt. Önskar sååå att man bara kunde veta redan!

Hade planerat att hålla mig sysselsatt för att inte hinna tänka. Men nedbäddad med förkylning hinner man tänka alldeles för mycket.
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-09-16 09:24:11 följande:

Drömmarna kan vara så verkliga! Hemskt när man sen vaknar upp till en annan verklighet där det kanske inte är ett plus. Fortfarande väldigt tidigt så vi hoppas på att du kan börja skymta något nu i dagarna Hjärta kommer du vänta några dagar på nästa?

Ja jag blev ju så besviken när jag vaknade, men tänkte att nu JÄKLAR ska jag få skymta ett streck... men icke. börjar gilla mina andra tester mer som brukar ge mig spökstreck haha får kanske gå o köpa dem igenDrömmer 

nja jag kommer nog testa i morgon bitti igen faktiskt.. men blir det inget här i helgen får jag börja fundera på nästa steg. Har en ganska fullsmockad höst med en massa besök och en del resor och grejer så att få in Prag igen känns lite lurigt faktiskt. och jag är ju inte jättesugen på att testa på min Schweiziska klinik igen då jag tror att de plockar mina ägg för tidigt. 
    jaja känner du tilltro till din klinik?
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-09-16 10:21:44 följande:
    Ja jag blev ju så besviken när jag vaknade, men tänkte att nu JÄKLAR ska jag få skymta ett streck... men icke. börjar gilla mina andra tester mer som brukar ge mig spökstreck haha får kanske gå o köpa dem igenDrömmer 

nja jag kommer nog testa i morgon bitti igen faktiskt.. men blir det inget här i helgen får jag börja fundera på nästa steg. Har en ganska fullsmockad höst med en massa besök och en del resor och grejer så att få in Prag igen känns lite lurigt faktiskt. och jag är ju inte jättesugen på att testa på min Schweiziska klinik igen då jag tror att de plockar mina ägg för tidigt. 
    jaja känner du tilltro till din klinik?

Förstår dig, jag hade en dröm för någon månad sen att jag ammade mitt barn och kände sån enorm kärlek och hur fantastiskt det var och det var så verkligt så när jag vaknade så mådde dåligt hela dagen efteråt haha.

Kör du på testa tidigt? Eller vanliga? De vanliga kan ju ta hur lång tid som helst att visa något känns det som! Spännande o få följa nu i dagarna. Finns det ingen annan klinik i Schweiz som kanske känns bättre? Eller har ni bara en i närheten? förstår det blir oerhört meckigt att åka till ett annat land med annat inplanerat.

Jag hoppas jag kommer känna det, men tror nog jag inte kommer kunna känna det riktigt fören vi är igång med processen. RMC känns som en så mkt större apparat än den privata vi var på, så man får olika besked och osäkra besked hit och dit, vilket känns jobbigt!

• Inalina
    IVF2021 skrev 2021-09-16 10:19:46 följande:
    IVF är dyrt av många anledningar, inte minst kostnaden för för test ;). Då testar du ingen imorgon alltså och fram till testdag? Min man är skeptisk till tjuvtest även denna gång. Men ska nog kunna övertala honom, precis som sist.

Förra gången hade jag massor av stick/hugg/kramp första dagarna vilket jag tror beror på den hemska insättningen där det ju blev en blödning och så. Denna gången har jag känt mycket mindre, vilket känns positivt. Önskar sååå att man bara kunde veta redan!

Hade planerat att hålla mig sysselsatt för att inte hinna tänka. Men nedbäddad med förkylning hinner man tänka alldeles för mycket.
    haha ja men precis, man borde få inkl ett 10 pack tester också i IVF-paketet ;) Jag köpte i alla fall på mig några test i Prag där det var billigt men de är ju slut nu.. jo jag kommer fortsätta testa en gång om dagen tills det blir ett streck tillFlört 

ja jag tror också det kan ha lite med insättningen att göra hur mkt man känner efteråt, jag har också haft sämre insättningar (inte på din nivår dock!) där jag då haft ganska mkt känningar i magen under ruvartiden, men också där jag inte märkt något alls. Denna gången gick så förvånansvärt smidigt så de retade väl liksom inte upp livmodern alls, även äggplocket var helt utan missöden så det i stort sätt en bra omgång IVF denna gången, om bara den lilla ville fastna nu....Hjärta

Jag försöker jobba här samtidigt och har ju min mamma på besök också så egentligen hinner jag nog inte tänka massor på embryot, men det gör man ju ändå...tänkte du testa i helgen då?
  • Iväntanpåivf
    Inalina skrev 2021-09-15 22:43:56 följande:

Åh vilket mysigt meddelande från någon som det gått bra för :) skönt att du inte glömmer bort oss här inne ;) RUL är ju verkligen en jättemilstolpe och efter det brukar man känna sig ganska bekväm att börja köpa och förbereda saker för bebisen :) så mysigt med en liten tjej! Som någon annan skrev- februari är ju typ SNART!! Stor kram och se till att njuta av graviditeten nu, kvinnokroppen är helt fantastisk!

Tack. Ja nu kan man våga förbereda lite mer. :)

Hoppas verkligen ditt lilla embryo vill stanna denna gången. Håller tummarna och ser fram emot att se ditt plus.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021