Always choklad skrev 2021-11-02 22:28:10 följande:
Ja precis. Har en del folk som jag gråtit ut hos och inte känner att man mäktar med att prata med längre. De har det där stackars dig hela tiden i ögonen..och det var innan ivfksrusellen drog igång. Nu är det ett mycket fåtal typ 2 barndomskomp och 1 annan som lyckats få barn via ivf och så sambon då. Thats it. Kom ut till chefen här om veckan då vi sågs första gången på hur länge som helst face to face och vi har en bra relation. Det var en tidigare på jobbet som var otroligt öppen med sin process så hon har väl läst tecknen och hur ofta jag varit borta/sjuk och räknat ut det så att säga.. Hon sa du jobbar nu hur mycket/lite du vill du har ett mycket viktigare projekt att ta hand om "projekt baby" känns skönt.
Vad skönt att din chef är så förstående

vi delar inte med oss med någon av den här resan, jag gillar inte heller att vara den folk ser på som 'stackars henne', och det är väl en av anledningarna kanske. Att 'försöka skaffa barn' är för mig inte upp till någon annan person att fråga eller uttala sig om, vill man ha råd, tips eller stöd i den här resan så ber man ju om det tänker jag.
jag förstår att det måste vara lättare att tala med dem som fått barn via IVF, men även där har jag vänner som har typ 16 blastisar i frysen och det har funkat både med första och andra barnet efter första ÄP, så förståelsen skulle nog inte vara tillräcklig där heller.. eller så handlar det mer om hur personen är i sig och kanske inte om exakt vad de själva har upplevt.
När är din återföring beräknad? måste vara snart!!