• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Dibella
    Always choklad skrev 2021-11-22 23:31:03 följande:

Hej Svej, ruvaren här.

Försöker hålla sig lugn, hungrig det är jag. Är väl kortisonet..

Haft lite extra humör som kanske fick nått positivt med sig i alla fall. Jag anmälde ett troll här på ivf forumen. Inte ofta jag kan säga jag är stolt över mig själv men de e jag faktiskt denna gång . Kämpa på alla! Får se om man orkar skriva nu på ett tag..peppar peppar inget blod i alla fall..bara näsblod, är väl trombylen + att min näsa är extra känslig denna tid + C-19 test varje vecka pga jobb, less och få saker uppstuckna i alla hål. Om ni fattar vad man menar.

Låter lovande, håller tummarna för dig att det blir positivt Hjärta

Fy för att behöva göra testet varje vecka.. 

• Inalina
    Frida123123 skrev 2021-11-22 18:20:19 följande:
    Mirakulös löste det sig. Återföring på söndag, om embryot vill så att säga..Stort lycka till till dig på ultraljudet imorgon. Håller alla tummar och tår på att det ser bra ut!
    men åh vilken dröm!!! och vilket team! känns ju som att de verkligen gör allt för att ni ska lyckasHjärta!
  • Sweetpineapple

Hej!

Vet inte om det är kvar någon i tråden som minns mig men jag tänkte komma med en uppdatering nu när vi nått målet med denna resa ??

Vi gjorde IVF på RMC i Linköping i februari.

Jag använde mig av bemfola och fryemadel i lågdos pga många små äggblåsor.

Jag fick ut 10 mogna ägg där 6 st blev befruktade med ICSI. 3 stycken klarade sig till dag 5. Den 22/2 fick jag en och övriga 2 gick till frysen. Den 28/2 testade jag svagt positivt.

Den 3/11 kom äntligen vår efterlängtade Elsa ??

Önskar er alla lycka till, IVF är så tufft men i slutändan så värt det ??

Kram

• Sweetpineapple
    Sweetpineapple skrev 2021-11-23 10:26:10 följande:

Hej!

Vet inte om det är kvar någon i tråden som minns mig men jag tänkte komma med en uppdatering nu när vi nått målet med denna resa ??

Vi gjorde IVF på RMC i Linköping i februari.

Jag använde mig av bemfola och fryemadel i lågdos pga många små äggblåsor.

Jag fick ut 10 mogna ägg där 6 st blev befruktade med ICSI. 3 stycken klarade sig till dag 5. Den 22/2 fick jag en och övriga 2 gick till frysen. Den 28/2 testade jag svagt positivt.

Den 3/11 kom äntligen vår efterlängtade Elsa ??

Önskar er alla lycka till, IVF är så tufft men i slutändan så värt det ??

Kram

Frågetecken ska vara hjärtan såklart
  • Edaa83
    Sweetpineapple skrev 2021-11-23 10:28:04 följande:

Åhhhhh Stort varmt Grattis <3 <3 <3
  • Inalina

Hej tjejer, kom precis från Gyn för ultraljud för att förhoppningsvis kunna starta stimulering. Sjukaste grejen händer där, gyn ser något och frågar om jag är gravid - nopp det är jag verkligen inte säger jag självsäkert. Ok, men ta ett test ändå! Så det gjorde jag? efter att ha försökt naturligt sedan 2014, fått en dotter med IVF 2019 och genomgått 3 misslyckade IVF i år så ser jag för första gången i mitt liv två streck på stickan efter 5 sekunder. Jag är i chock!!!

• Kronärtskocka

Sweetpinapple: Grattis! Så ljuvligt att äntligen vara i mål och börja den långa resan tillsammans med barnet. Hoppfullt att höra om lyckliga slut!

Inalina: Jippie! Stort grattis! Vilken ljuvlig överraskning. ( Då förstår en varför de alltid säger att en ska ta gravtest inför att en börjar ny omgång. Ibland sker mirakler.) Hur långt gången är du? Åh, så glad för din skull.

• Inalina
    Sweetpineapple skrev 2021-11-23 10:28:04 följande:
    hej!!! klart jag kommer ihåg dig!!! vet ju hur dåligt du mådde av överstimulering etc! Gud så härligt att er lilla tjej är härHjärta hon är underbar! stort stort grattis till er! det är ju värt varenda tår och svettdroppe!

Idag hände något som inte kan klassas som något annat än ett mirakel BIG TIME. har ju aldrig blivit gravid naturligt och har fått höra att mina ägg är skitdåliga så borde göra äggdonation. min gynekolog såg något hon tyckte såg ut som en hinnsäck på ultraljudet, eller först sa hon, någon typ av vätska - men sedan - hade jag inte vetat bättre hade jag trott att du var gravid? Så jo tog ett test och snabbt blev det bekräftat. JAG ÄR GRAVID och det är helt jäkla sjukt och jag vet inte hur jag ska tänka eller tro men ska dit nästa vecka igen och se om det kanske har hunnit utveckla sig mer och se om allt fortskrider som det ska. kram!
  • Inalina
    Kronärtskocka skrev 2021-11-23 12:05:34 följande:

Inalina: Jippie! Stort grattis! Vilken ljuvlig överraskning. ( Då förstår en varför de alltid säger att en ska ta gravtest inför att en börjar ny omgång. Ibland sker mirakler.) Hur långt gången är du? Åh, så glad för din skull.

tack snälla du, precis det här scenariot har jag bara läst om men ALDRIG ALDRIG trott skulle kunna hända mig. jag har tagit 100tals (negativa) gravidtester genom åren, och jag sitter o stirrar på stickan här nu och alla tankar snurrar i huvudet. de trodde vecka 5 så de såg bara en hinnsäck (min gynekolog gick o hämtade en kollega för hon var så exalterad haha). så vi satt alla 3 och diskuterade hur vi skulle gå vidare och vad jag skulle skicka till min klinik etc.  tack för dina fina ordHjärta nu hoppas vi att det går vägen för alla andra här inne på ett eller annat sätt. jag tror nästan att jag drömmer när jag sitter här..
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-11-23 11:51:43 följande:

Hej tjejer, kom precis från Gyn för ultraljud för att förhoppningsvis kunna starta stimulering. Sjukaste grejen händer där, gyn ser något och frågar om jag är gravid - nopp det är jag verkligen inte säger jag självsäkert. Ok, men ta ett test ändå! Så det gjorde jag? efter att ha försökt naturligt sedan 2014, fått en dotter med IVF 2019 och genomgått 3 misslyckade IVF i år så ser jag för första gången i mitt liv två streck på stickan efter 5 sekunder. Jag är i chock!!!

Nej men vad (sjukt) kul!!! Inte undra på att mensen inte kommit då DrömmerHjärtaHjärtaHjärta Kunde de säga något om hur långt gången du är? Galet att det blev till på naturlig väg trots att IVFerna gått sisådär de senaste gångerna. Så glad för din skull.

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021