• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Clemmentina
    Always choklad skrev 2022-08-04 21:29:59 följande:

@Andrasladdis, går inte svara igen med...
    Om allt är grönt blir det + Cyclogest × 2 och en spruta Klexane imorgon. Blir bara mer och mer. Kollat på en video hur den ska tas idag, usch ogillar sprutor, men lutinus är nog värst tror jag..

Lycka till idag @always choklad! Håller med om att det är jobbigt med sprutor. Klexane är inte så kul men man vänjer sig. Skönt att du slipper Lutinus. 
  • AndraSladdis
    Always choklad skrev 2022-08-04 21:29:59 följande:

@Andrasladdis, går inte svara igen med...
    Om allt är grönt blir det + Cyclogest × 2 och en spruta Klexane imorgon. Blir bara mer och mer. Kollat på en video hur den ska tas idag, usch ogillar sprutor, men lutinus är nog värst tror jag..

Jag tar också Klexane. Den kan svida lite, men man vänjer sig. Brukar trycka ibland med nålen på huden försr så man inte träffar en blodåder. Ja, Lutinus är värsta kladdet. Ska själv börja med Crinone i kväll, det är nästan lika kladdigt som Lutinus och kommer ut i olika färger, haha. Hoppas Cyclogest är trevligare.

Jag hoppas allt ser bra ut för dig i dag!
  • Kronärtskocka

Always choklad: Tänker på dig idag och hoppas du får tid för FET!

AndraSladdis skrev 2022-08-05 09:02:53 följande:
    Jag tar också Klexane. Den kan svida lite, men man vänjer sig. Brukar trycka ibland med nålen på huden försr så man inte träffar en blodåder. Ja, Lutinus är värsta kladdet. Ska själv börja med Crinone i kväll, det är nästan lika kladdigt som Lutinus och kommer ut i olika färger, haha. Hoppas Cyclogest är trevligare.

Jag hoppas allt ser bra ut för dig i dag!

Hade cyclogest sist, den tyckte jag inte alls var särskilt kladdig i jmf med lutinus.

Hoppas det funkar trots adenomyos, förstår att månader av nedreglering inte lockar!

• Always choklad

@Alla
    Tack för pepp! 
    Allt såg bra ut så på Tisdag bär det av igen till Mallorca. Har just fått bekräftelse från kliniken. 
    På onsdag blir det FET!! JA! 
    Då är det bara invänta upptining och att det ser lika fint ut som idag. 
    Puuh slut i huvudet av all info. 
    De kommer och hämtar mig på flygplatsen denna gång, känns skönt då man har hormonhjärna. Rädd jag skall typ gå vilse nånstans..

• AndraSladdis
    Always choklad skrev 2022-08-05 17:06:35 följande:

@Alla
    Tack för pepp! 
    Allt såg bra ut så på Tisdag bär det av igen till Mallorca. Har just fått bekräftelse från kliniken. 
    På onsdag blir det FET!! JA! 
    Då är det bara invänta upptining och att det ser lika fint ut som idag. 
    Puuh slut i huvudet av all info. 
    De kommer och hämtar mig på flygplatsen denna gång, känns skönt då man har hormonhjärna. Rädd jag skall typ gå vilse nånstans..

Vad roligt! Jag har också FET på onsdag. Då får vi ruva tillsammans! (Ruva är rätt ansträngande tycker jag, men bättre att man inte är ensam.)
  • AndraSladdis
    Clemmentina skrev 2022-08-06 07:57:50 följande:

@always choklad 
    @AndraSladdis

Så spännande för er båda! Håller tummar och tår. :) 

Tack, Clemmentina! Hur är det med dig? Sist jag läste så planerade ni ett äggplock.
  • Always choklad

@Andrassladdis.
    Ja ruva är jobbigt. Är försiktigt optimistisk men gjort allt jag kan nu i min makt med mina egna ägg för att få så bra förutsättningar som det bara går.  Vill bara spola frammåt till typ 6mån graviditet typ..så jag känner helt ärligt. 

• AndraSladdis
    Always choklad skrev 2022-08-06 14:18:09 följande:

@Andrassladdis.
    Ja ruva är jobbigt. Är försiktigt optimistisk men gjort allt jag kan nu i min makt med mina egna ägg för att få så bra förutsättningar som det bara går.  Vill bara spola frammåt till typ 6mån graviditet typ..så jag känner helt ärligt. 

Ja, den spolknappen skulle vara trevlig att ha. Nu har jag ju aldrig kommit så långt och om jag blir gravid igen så sitter jag på nålar till RUL minst. 
  • Kronärtskocka

Always choklad och Andra Sladdis: Vilken spännande vecka ni har framför er! Håller tummar och tår, nu kan ni väl få lyckas och ge hopps till oss andra om att det en dag kan bli ett barn trots allt! 

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021