• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Always choklad
    Kronärtskocka skrev 2022-06-12 12:35:39 följande:
    Hoppas du fortsatt mår bra och att äggstockarna reagerar bra på rond två. En kämpe, måtte den vara bra! ( Tungt med pgt-a om beskeden är negativa, men måste samtidigt vara bra att få veta mer om de små blastocysterna innan insättnin. Jag kan önska det gjordes här också. Så jag vetat om de jag försökt med var fina eller ej.)
    Hej ja en har de frysit ner nu å magen bötjar vara klar för rond 2. Imorrn ska vi på koll och se hur de växt. Var på en koll torsdag förra veckan då vi börjat stimulera mån då var de på tok för små men koll för att se att några fanns där och det gjorde det. 
  • Kronärtskocka
    Always choklad skrev 2022-06-12 16:46:05 följande:
    Hej ja en har de frysit ner nu å magen bötjar vara klar för rond 2. Imorrn ska vi på koll och se hur de växt. Var på en koll torsdag förra veckan då vi börjat stimulera mån då var de på tok för små men koll för att se att några fanns där och det gjorde det. 
    Grattis till en i frysen! Hoppas de andra fortsätter växa fint.
  • Inalina
    Always choklad skrev 2022-06-12 16:46:05 följande:
    hejsan! hur har det gått? 
  • Always choklad
    Inalina skrev 2022-06-22 09:19:15 följande:
    hejsan! hur har det gått? 
    Hej nu väntar vi på sista avgörande testet, åh all denna väntan. Aldrig väntat på saker så mycket i hela mitt liv som i demna ivfresa på flera år. 
  • Kronärtskocka
    Always choklad skrev 2022-06-30 23:45:12 följande:
    Hej nu väntar vi på sista avgörande testet, åh all denna väntan. Aldrig väntat på saker så mycket i hela mitt liv som i demna ivfresa på flera år. 

Att befinna sig i all väntan. Förstår att det sliter på dig. Är det testet på andra omgångens skörd ni väntar på nu? Blir det insättning i nästa cykel sedan eller behöver ni vänta mer?

• Always choklad
    Kronärtskocka skrev 2022-07-01 21:50:53 följande:

Att befinna sig i all väntan. Förstår att det sliter på dig. Är det testet på andra omgångens skörd ni väntar på nu? Blir det insättning i nästa cykel sedan eller behöver ni vänta mer?

Hej nä de sammkör äggen blev ett från vardera stim 2 totalt. 
  • Kronärtskocka
    Always choklad skrev 2022-07-02 00:01:06 följande:
    Hej nä de sammkör äggen blev ett från vardera stim 2 totalt. 
    Hej

Så nervös väntan. Håller tummarna för glädjande nyheter för er. Hur länge behöver ni vänta innan ni får svar?
  • Always choklad
    Kronärtskocka skrev 2022-07-02 07:54:46 följande:
    Hej

Så nervös väntan. Håller tummarna för glädjande nyheter för er. Hur länge behöver ni vänta innan ni får svar?
    Hej its a waiting game. Nya besked är att vi har möte om resultat på måndag. Trodde det skulle vara klart tisdag imorgon men det var lite väl optimistiskt. 
  • Kronärtskocka
    Always choklad skrev 2022-07-04 16:30:49 följande:
    Hej its a waiting game. Nya besked är att vi har möte om resultat på måndag. Trodde det skulle vara klart tisdag imorgon men det var lite väl optimistiskt. 
    Åh, typiskt. Så kan en inte göra annat än att vänta..

Hoppas på bra svar då! 
  • Always choklad
    Kronärtskocka skrev 2022-07-05 17:17:15 följande:
    Åh, typiskt. Så kan en inte göra annat än att vänta..

Hoppas på bra svar då! 
    Hur ser det ut för dig då. Är det stimulering och insättning snart?

Jo segt och vänta men inget att göra. 
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021