• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Always choklad
    Kronärtskocka skrev 2022-08-02 09:29:32 följande:

Min första IVF 2020 känns långt borta nu. Hade gärna varit någon som plussat och lyckats långt tidigare. Men fint att vi är fler som kämpar på med detta elände. 

Gott att vara i försökandet. Hoppas det ser bra ut på fredag! 

Hej ja samma här. Tackar,  ja håll tummarma stenhårt. 
  • AndraSladdis
    Always choklad skrev 2022-08-02 14:55:13 följande:
    Samma här! Första IVF 2020 för mig. Lycka till på fredag!
  • Always choklad
    AndraSladdis skrev 2022-08-02 16:07:32 följande:
    Samma här! Första IVF 2020 för mig. Lycka till på fredag!
    Tack
  • Kronärtskocka
    Always choklad skrev 2022-08-02 14:55:13 följande:
    Håller tummarna hårt!

Här känner jag mig ödmjuk inför min kropp. Den kämpar på trots motgångarna, all medicinering och den kemiska graviditeten är nu ägglossningen som vanligt. Synd jag varken har spermier eller något i frysen för att nyttja den. Men gott ändå att menscykeln rullar på som den ska. Det känns ändå hälsosamt och normalt. 
  • Always choklad
    Kronärtskocka skrev 2022-08-03 07:25:16 följande:
    Håller tummarna hårt!

Här känner jag mig ödmjuk inför min kropp. Den kämpar på trots motgångarna, all medicinering och den kemiska graviditeten är nu ägglossningen som vanligt. Synd jag varken har spermier eller något i frysen för att nyttja den. Men gott ändå att menscykeln rullar på som den ska. Det känns ändå hälsosamt och normalt. 
    Hej, håller helt med det är ett friskhetstecken att kroppen tickar på som den ska. Själv har jag trötthetsyndrom typ av G
    Femaesten, vill bara rulla ihop mig till en liten boll likt en katt och sova sova..zzzz 
  • Kronärtskocka
    Always choklad skrev 2022-08-03 09:24:09 följande:
    Hej, håller helt med det är ett friskhetstecken att kroppen tickar på som den ska. Själv har jag trötthetsyndrom typ av G
    Femaesten, vill bara rulla ihop mig till en liten boll likt en katt och sova sova..zzzz 
    Tur du vet att det nog beror på hormonerna. Men segt ändå.
  • Always choklad
    Kronärtskocka skrev 2022-08-04 08:04:03 följande:
    Tur du vet att det nog beror på hormonerna. Men segt ändå.
    Ja så är det plus lite huvudvärk och förstoppning nu när jag ska ta 2mg × 3ggr per dag.. mrg, lunch och kväll
  • AndraSladdis
    Always choklad skrev 2022-08-04 13:10:31 följande:
    Ja så är det plus lite huvudvärk och förstoppning nu när jag ska ta 2mg × 3ggr per dag.. mrg, lunch och kväll
    Jag tar 2mg×3 plus en vaginalt, haha! Som tur ör känner jag inte så mycket av det. Det är så mycket som krävs numera för att min slemhinna ska växa efter alla skrapningar. Men nu sist syntes det spår av adenomyos efter alla dessa hormoner (FET och flera träningscykler), vilket inte är bra alls. Ska ändå gå vidare med insättningen. Alternativet är flera månaders nedreglering. 
  • AndraSladdis
    Kronärtskocka skrev 2022-08-03 07:25:16 följande:
    Håller tummarna hårt!

Det är ju skönt! Min kropp sover alltid efter graviditeter och hormonbehandlingar, det tar en evighet att ägglossa då. När jag tar en nedregleringsspruta så påverkar den mig jättemycket också. Å andra sidan kände jag en annan som aldrig blev nedreglerad trots den sprutan utan ägglossade ändå, så det är väl skänt att det inte händer mig. Man får söka de små glädjeämnena hela tiden, allt som funkar som det ska!
  • Always choklad

@Andrasladdis, går inte svara igen med...
    Om allt är grönt blir det + Cyclogest × 2 och en spruta Klexane imorgon. Blir bara mer och mer. Kollat på en video hur den ska tas idag, usch ogillar sprutor, men lutinus är nog värst tror jag..

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021