• Anonym (X)

Barnens pengar

Dotterns tog ut pengar från sitt konto, köpte en häst, sålde den nu och vill köpa en ny häst. Jag har inget jobb och sökte försörjningsstöd och de vill att vi lever på pengarna då första hästen såldes. Ska mitt barns sparpengar gå till det? Även de hon har kvar på kontot?

• Svar på tråden Barnens pengar
  • Anonym (X)

Hon är tretton och bor med mig som är fattig, hennes rike far betalade för hästen. Jag är arbetslös, ja.

• moaguuun
    Anonym (X) skrev 2021-01-11 17:03:19 följande:

Hon är tretton och bor med mig som är fattig, hennes rike far betalade för hästen. Jag är arbetslös, ja.

Hade varit bättre om han hanterade pengarna efter försäljningen.. Soc hade då ej kunnat säga något om saken. Samt att han stått som ägare.
  • viseversa
    betalar han även alla kostander runt hästen? Mat vet vård stallplats utrustning mm mm mm? För att äga en häst är svindyrt det med så vem betalar dom kostnaderna?
  • Anonym (Q)

Låt pappan hantera pengarna runt hästarna så att de hålls utanför din ekonomi. Det bör ju inte vara så att för att en förälder har dålig ekonomi så kan inte den andra köpa saker till sina barn, eller? 

• Anonym (Florence)
    viseversa skrev 2021-01-11 17:10:55 följande:
    betalar han även alla kostander runt hästen? Mat vet vård stallplats utrustning mm mm mm? För att äga en häst är svindyrt det med så vem betalar dom kostnaderna?
    Har du läst ts? Hästen är såld och således finns ingen häst med omkostnader i nuläget. Det här handlade om pengarna från försäljningen av hästen.
  • Anonym (Y)

Var bor hästen?

Har din 13 åriga dotter själv köpt hästen utan någon vuxen inblandad ?

Hur kunde ni inte ha kollat upp detta?

Pappan kunde ha sålt hästen och köpt en ny häst utan att blanda in dig , han har ingen skyldighet att försörja dig heller , så hans häst kan man inte sälja för att försörja dig.

Är det så att hästens inköpspris finns i er ego blir det en annan sak.

Vad säger ditt ex?
  • Limeblad

Om pengarna för försäljningen gick in på ditt konto är det inte mycket att göra är jag rädd. Soc ser alla pengar in som en inkomst oavsett vad det är för något.

• Anonym (Y)
    Anonym (Y) skrev 2021-01-11 17:24:08 följande:

Var bor hästen?

Har din 13 åriga dotter själv köpt hästen utan någon vuxen inblandad ?

Hur kunde ni inte ha kollat upp detta?

Pappan kunde ha sålt hästen och köpt en ny häst utan att blanda in dig , han har ingen skyldighet att försörja dig heller , så hans häst kan man inte sälja för att försörja dig.

Är det så att hästens inköpspris finns i er ego blir det en annan sak.

Vad säger ditt ex?

Var bodde hästen som såldes menade jag.
  • Anonym (.)
    Anonym (Y) skrev 2021-01-11 17:29:34 följande:
    Var bodde hästen som såldes menade jag.
    I stallet, förmodar jag.
  • Anonym (Y)
    Anonym (.) skrev 2021-01-11 17:31:22 följande:

I stallet, förmodar jag.

Vad kul du är , jobbar du som komiker ? Hoppas inte.
Svar på tråden Barnens pengar