• Anonym (Stanley)

Nätdejting hårt jobb för killar

Som han säger i slutet:
    - Det är klart att det hade varit jätteskönt om man bara kunde lägga upp sin profil och sätta sig och vänta på mail från tjejer. Men samtidigt, letar man efter någon får kan ju jobba för det. Man kan ju inte vänta sig att jultomten ska komma och leverera en flickvän i julklapp direkt.

www.expressen.se/dejting/natdejting-hart-jobb-for-killar/

Nej, det är bara tjejer som kan vänta sig att jultomten ska komma och leverera en flickvän.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-15 06:54
    Eller POJKVÄN :P

• Svar på tråden Nätdejting hårt jobb för killar
  • Anonym (Stanley)
    Fjäril kär skrev 2021-01-15 11:26:27 följande:
    Varför är det då 100% män som startar gnälltrådar om just nätdejting och tycker synd om sig själv? Varför är det endast män som har lov att gnälla?

Dom flesta såna här trådar brukar till syvende och sist mynna ut i att de vill ha flickvänner/sex av ren barmhärtighet (desperation) och nån slags skyldighet av oss kvinnor.
    Struntprat.
    När tjejer startar gnälltrådar, så får hon svar som: du är fin och bra som du är, du har ett värde, en kille ska jobba för att få dig.
  • Anonym (Lite salt)
    Steven01 skrev 2021-01-15 09:41:43 följande:

Buhuhu, stackars dig som måste sitte och gå igenom en full inbox med män som vill vara med dig.

Du har ju inte ens läst vad kvinnorna skrivit? Nej, som kvinna får du inte 30 mejl från killar som vill "vara med dig", som tjej får du en massa skräppost från män som skickar ut standardmejl till alla tjejer i Sverige:"hej snygging, vad sysslar du med?"

De har inte ens läst min profil, de kan vara 30 år äldre, bo i andra ändan av Sverige och vi har inget gemensamt, de har bara skickat meddelanden till ALLA med fitta, utan att bry sig om vem jag är.

När jag nätdejtade struntade jag i inkorgen och tog skälv kontakt. Många killar hade inget presentation, bara ett "Skriv om du undrar nåt". Många killar svarade inte, eller bara ett ja/nej svar som det inte gick att bygga vidare på, och konversationen dog efter ett par mejl.

Jag slutade nätdejta, jag orkade inte med all skräp.
  • Anonym (33)
    Anonym (Lite salt) skrev 2021-01-16 09:05:06 följande:
    Du har ju inte ens läst vad kvinnorna skrivit? Nej, som kvinna får du inte 30 mejl från killar som vill "vara med dig", som tjej får du en massa skräppost från män som skickar ut standardmejl till alla tjejer i Sverige:"hej snygging, vad sysslar du med?"

De har inte ens läst min profil, de kan vara 30 år äldre, bo i andra ändan av Sverige och vi har inget gemensamt, de har bara skickat meddelanden till ALLA med fitta, utan att bry sig om vem jag är.

När jag nätdejtade struntade jag i inkorgen och tog skälv kontakt. Många killar hade inget presentation, bara ett "Skriv om du undrar nåt". Många killar svarade inte, eller bara ett ja/nej svar som det inte gick att bygga vidare på, och konversationen dog efter ett par mejl.

Buhuhu, stackars dig har dom inte läst din profil heller?
  • Anonym (Stanley)
    Anonym (Lite salt) skrev 2021-01-16 09:05:06 följande:

Ja, här kan man läsa vad chockerande det är hur killar beter sig. För såhär gör alla killar. 
    www.expressen.se/omtalat/livet/mannen-latsas-vara-en-18-arig-tjej-i-chatten-tappar-andan-av-sexismen/
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Stanley) skrev 2021-01-16 09:36:10 följande:
    Ja, här kan man läsa vad chockerande det är hur killar beter sig. För såhär gör alla killar. 
    www.expressen.se/omtalat/livet/mannen-latsas-vara-en-18-arig-tjej-i-chatten-tappar-andan-av-sexismen/
    Det är fel att så många beter sig som svin.

Svårt att tänka helt objektivt, eftersom jag är man, men frågan är vad som är värst när man skapar ett konto och har en vilja att träffa någon.

Antingen få massa idiotsvar, eller att inte få ett enda svar alls?

Internetdejting känns inte helt sunt.
  • Anonym (olika)

Det är ett matchningsproblem. I grova drag efterfrågar män sex utan en relation och kvinnor en relation innan de vill ha sex.

Den stora frågan är varför så många män bara är intresserade av sex?

Vad kan kvinnor göra för att bli intressanta som person så männen vill ha en relation med dem?

• Anonym (man 39)
    Anonym (Trött tjej) skrev 2021-01-16 03:57:46 följande:

Själv så är jag trött på följande kategorier av män inom nätdejting:

* Upptagna män

* Män som bara är ute efter sex och/eller bara vill skriva om sex/skickar dicpic etc

* Män som inte läser ens profil!

* Män som spammar eller bara söker bekräftelse!

* Män som ser en som ett tidsfördriv dvs någon att chatta bort tid med tills någon de är intresserad av dyker upp för dem och då blir det tvärtyst från dem.

* Män som efter en intensiv chatt/mail kontakt plötsligt bara sluta skriva och sen hör av sig igen veckor eller månader senare som inget hänt

*Män som vill ses IRL efter 1-2 meddelanden!

*Män som inte kan ta ett nej och som blir riktigt otrevliga när man skriver att man inte är intresserad.

* Män som man fått bra kontakt med som tackar ja till att ses eller frågar själva om att ses men som slutar svara eller inte vill ses när man föreslår att ses på en fika/ lunch första gången man ses IRL.

Säkert glömt någon kategori!

För de flesta män kan den listan göras väldigt kort tror jag.

*Kvinnor som inte svarar
  • Anonym (Stanley)
    Anonym (man 39) skrev 2021-01-16 12:11:18 följande:
    För de flesta män kan den listan göras väldigt kort tror jag.

*Kvinnor som inte svarar
    Jag har erfarenhet av det här:

* Kvinnor som inte läser ens profil!

* Kvinnor som bara söker bekräftelse!

* Kvinnor som ser en som ett tidsfördriv dvs någon att chatta bort tid med tills någon de är intresserad av dyker upp för dem och då blir det tvärtyst från dem.

* Kvinnor som efter en intensiv chatt/mail kontakt plötsligt bara sluta skriva och sen hör av sig igen veckor eller månader senare som inget hänt

*Kvinnor som inte kan ta ett nej och som blir riktigt otrevliga när man skriver att man inte är intresserad.
  • Anonym (man 39)
    Anonym (olika) skrev 2021-01-16 10:10:22 följande:

Det är ett matchningsproblem. I grova drag efterfrågar män sex utan en relation och kvinnor en relation innan de vill ha sex.

Den stora frågan är varför så många män bara är intresserade av sex?

Vad kan kvinnor göra för att bli intressanta som person så männen vill ha en relation med dem?

Det visar väl på att mycket fler män än kvinnor är mycket mer intresserade av bara sex i första hand framför att lära känna hennes personlighet först. Det visar däremot inte om hur många av alla män som är på det viset. Det kanske trots allt vara rör sig om några få procent. 
Svar på tråden Nätdejting hårt jobb för killar