• Anonym (Stanley)

Nätdejting hårt jobb för killar

Som han säger i slutet:
    - Det är klart att det hade varit jätteskönt om man bara kunde lägga upp sin profil och sätta sig och vänta på mail från tjejer. Men samtidigt, letar man efter någon får kan ju jobba för det. Man kan ju inte vänta sig att jultomten ska komma och leverera en flickvän i julklapp direkt.

www.expressen.se/dejting/natdejting-hart-jobb-for-killar/

Nej, det är bara tjejer som kan vänta sig att jultomten ska komma och leverera en flickvän.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-15 06:54
    Eller POJKVÄN :P

• Svar på tråden Nätdejting hårt jobb för killar
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Frida) skrev 2021-01-15 13:22:13 följande:

Vänta lite nu, du likställer ditt letandet av en helkroppsbild med en mitt snokande om mannen är kriminellt belastad, är gift, catfishing?

Du riskerar att träffa en mullig kvinna på en dejt. Jag riskerar att träffa någon som i värsta fall kan kosta mig livet.

Stor skillnad.

Och jo vi tjejer stöter också på killar som döljer högt hårfäste med en keps/mössa, döljer ölmage etc med halvkroppsbild och t.o.m. sina ögon bakom solglasögon. Det är generellt vedertaget att alla försöker snygga till sig och manipulera sina bilder.

Personligen har jag inget emot att träffa en man med högt hårfäste eller extra kg. Det är inte vad jag skulle kanna en misslyckad dejt. Att däremot träffa en gift man och bli indragen i ett sånt scenario är betydligt värre..

Du kan inte jämföra så...

Vad jag menar var att jag fick lägga lika mycket tid på att ta reda på om hon är mullig som du på att kolla om han är psykopat.

Det är väl mest för att spara tid då de flesta av mina matchningar bor inte i samma stad. Även om vi gjorde det så vill jag inte snacka med någon i veckor eller månader om jag vet att hon inte attraherar mig.
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (Frida) skrev 2021-01-15 12:00:16 följande:
    Men hur kan det vara kvinnans fel? Jag få mängder med uppsatser från killar, det finns inte en chans att jag ska hinna gå igenom allt.

Problemet är ju att dina killkompisar och bröder förstör för dig genom att ragga så brett! Ni skriver till allt och alla istället för att välja ut och satsa på kvinna i taget.

Jag ser ju på det jag får att det är mycket standard tex. Få som uppmärksammat mina hobbys eller kommenterar något jag skriver. De basunerar ut detta till alla tjejer som ser någorlunda ok ut.

Om ni killar var mer selektiv (som vi tjejer) och sökte med hjärtat istället för k*ken så hade balansen varit så mycket bättre.

Men varför ska jag som tjejen bjuda till på en massa inlägg och texter som enbart hamnar om att få napp och inget större intresseförening just mig?

Som kille har man all tid i världen att sitta och skriva till kvinnor eftersom man inte får några meddelanden att läsa :)

Det vore intressant att se vad som hände om män bara kunde svara på meddelanden?

Jag lät flera jämnåriga kvinnor läsa min profiltext och fick mycket beröm. Alla fyra bedömde mig mellan 6-8 då jag är lång, smal och uppfattas av dem som lättsam och trevlig. En av dem trodde mig inte när jag sa att det var stendött Det är hon som numera är sambo med en man som jag fixade dejten med hennes profil. 

• Anonym (Pelle)
    Anonym (Ointresse) skrev 2021-01-15 14:01:58 följande:

Som kille har man all tid i världen att sitta och skriva till kvinnor eftersom man inte får några meddelanden att läsa :)

Det vore intressant att se vad som hände om män bara kunde svara på meddelanden?

Jag lät flera jämnåriga kvinnor läsa min profiltext och fick mycket beröm. Alla fyra bedömde mig mellan 6-8 då jag är lång, smal och uppfattas av dem som lättsam och trevlig. En av dem trodde mig inte när jag sa att det var stendött Det är hon som numera är sambo med en man som jag fixade dejten med hennes profil. 

Satsa på Tinder istället. Skriv din längd i profilen också...

Det hade jag gjort om jag var lång.

Dejtingsidor som inte går ut på att swipa. Utan att man ska kontakta dom man är intresserad av. Dessa sidor är mansdominerade precis som alla dejtingsidor och dessutom drunknar kvinnorna i mail även om de saknar bild. Så de behöver inte skriva till andra män.
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-01-15 13:33:21 följande:

Vad jag menar var att jag fick lägga lika mycket tid på att ta reda på om hon är mullig som du på att kolla om han är psykopat.

Det är väl mest för att spara tid då de flesta av mina matchningar bor inte i samma stad. Även om vi gjorde det så vill jag inte snacka med någon i veckor eller månader om jag vet att hon inte attraherar mig.

Nej, men jag tycker det du beskriver är ett lyxproblem.
  • Anonym (Frida)

Jag tror det hade varit nyttigt, att vända på det.

Tror det hela hamnat i en enda ond spiral där kvinnan är misstänksam och kall och männen blir mer desperata och skrivet till fler och fler kvinnor och mer kvinnor blir misstänksamma över syftet...
  • Mandel
    Anonym (Pelle) skrev 2021-01-15 13:33:21 följande:

Vad menar du med mullig? Vart går gränsen?

Läser man en profiltext noga så borde personen i fråga ha skrivit vad den ägnar sin tid åt på fritiden så då får man kanske en hint om aktivitetsnivå och visst kan man vara överviktig/fet även om man rör massor på sig, men det vanliga är väl ändå att aktiva personer ändå är ganska normalviktiga.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Maskrosen)

Va?? Skrev du texten till profilen, alltså vänninans? Eller du skrev meddelandena?
  • En manlig man
    Anonym (Pelle) skrev 2021-01-15 12:00:05 följande:

Du bor i Stockholm va?

Räcker inte att se snygg ut och ha bra kropp om man bor på en mindre ort för att få 30-40 nya kontakter.

Stämmer, men för att få så många kontakter behöver jag vara ganska aktiv. Sen är jag 50 och i min ålder är konkurrensen inte lika hård antar jag.
  • En manlig man
    Anonym (Pelle) skrev 2021-01-15 12:03:22 följande:

Får du helkroppsbild bild om du frågar då? De flesta kvinnor blir sura och blockar en om man specifikt ber om en helkroppsbild.

Trots att jag själv har flera på min profil.

Det är väl hälften som skickar ungefär. Om de inte skickar så är det garanterat en överviktig kvinna.
  • Anonym (x)

Sådana här diskussioner delas i regel av två kategorier. De som klagar över att de inte har och de som skryter över att de har. Det uppstår en spänning mellan dessa grupper som driver diskussionen vidare. De som inte har blir allt mer desperata i sin jakt på förståelse och de som har - de långa männen med magrutor och kvinnor som får hundratals mejl - blir ännu mer skrytiga. Polariseringen växer och urartar till pajkastning och män vs kvinnor. Tills de inblandade inser att de inte kommer någon vart och lägger ner vapnen ett tag. Ända tills en ny tråd dyker upp om samma ämne. Dröjer inte länge.

Försöker se den eviga diskussioen humoristiskt trots att jag finner den deprimerande.

Svar på tråden Nätdejting hårt jobb för killar