• Anonym (Stanley)

Nätdejting hårt jobb för killar

Som han säger i slutet:
    - Det är klart att det hade varit jätteskönt om man bara kunde lägga upp sin profil och sätta sig och vänta på mail från tjejer. Men samtidigt, letar man efter någon får kan ju jobba för det. Man kan ju inte vänta sig att jultomten ska komma och leverera en flickvän i julklapp direkt.

www.expressen.se/dejting/natdejting-hart-jobb-for-killar/

Nej, det är bara tjejer som kan vänta sig att jultomten ska komma och leverera en flickvän.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-15 06:54
    Eller POJKVÄN :P

• Svar på tråden Nätdejting hårt jobb för killar
  • Anonym (Ff singel?)
    Steven01 skrev 2021-01-15 16:24:45 följande:
    100% chans att du har en häst med på profilbilden. Kvinnor tror att det är det bästa män vet att gå in som co-sponsor på en häst.
    Neej verkligen inte! Varför skulle jag söka någon som hjälper mig ekonomiskt med den? Inte ett foto på nån häst. Men det var en anledningen till att jag inte kan flytta. Man flyttar inte en häst hur som helst. 
  • Steven01
    Fjäril kär skrev 2021-01-15 16:29:16 följande:
    Fast vi vill ju inte ha män som drägglar över en rumpa på en bild från gymmet. Det är ju det som är poängen. Fattar ni verkligen inte det?

Vi vill inte ha kukar uppkörda i ansiktet i Messenger och klämkäcka kommentarer om utseende, sex och putande läppar.

Men det är väl just det här som är pudelns kärna - bittra män som anser att vi ska stå ut med mansgrisar för att de ska slippa vara ensamma. Och vi kvinnor försöker förtvivlat hitta en vettig man att bilda familj med i jättehögen av snoppbilder och desperata män.

Ni hävdar envist att det är dåligt med vettigt utbud bland kvinnor och att vi inte anstränger oss. Men ni har inget problem med att maila till random bunt kvinnor med ankläppar och urringning utan att ens läsa profilen och blir sen sur för att VI anses ytliga?

Dubbelmoral much?
    Antar att det är svårt för dig att inse ironin att du själv drar alla män över en kam samtidigt som män tydligen inte kan se den unika kvinnans kvaliteter.
  • Carolatom07
    Fast vi vill ju inte ha män som drägglar över en rumpa på en bild från gymmet. Det är ju det som är poängen. Fattar ni verkligen inte det?

Vi vill inte ha kukar uppkörda i ansiktet i Messenger och klämkäcka kommentarer om utseende, sex och putande läppar.

Men det är väl just det här som är pudelns kärna - bittra män som anser att vi ska stå ut med mansgrisar för att de ska slippa vara ensamma. Och vi kvinnor försöker förtvivlat hitta en vettig man att bilda familj med i jättehögen av snoppbilder och desperata män.

Ni hävdar envist att det är dåligt med vettigt utbud bland kvinnor och att vi inte anstränger oss. Men ni har inget problem med att maila till random bunt kvinnor med ankläppar och urringning utan att ens läsa profilen och blir sen sur för att VI anses ytliga?

Dubbelmoral much?
    Oj, mycket generaliseringar på en gång.

Måste ensamma män automatiskt vara bittra och endast ute efter sex? Tror du inte det finns män liksom kvinnor som allra helst vill ha ett seriöst och kärleksfullt förhållande? Och varför skulle det vara någon norm att tända på ankläppar och urringning. Många män tycker att ankläppar är bland det fulaste som finns. Det kanske var på modet ett tag men är definitivt en trend som håller på att klinga av.

Ser sällan att kvinnor behöver anstränga sig så mycket på datingsiter, Lägger de ut en bild på sig själva med en text om vad de eftersöker så kommer naturligtvis en drös män som tänker på sex, och då brukar de seriösa drunkna i komplimangerna om utseendet.

Många kvinnor på detta forum resonerar som att män per se inte skulle vara ute efter seriösa relationer utan endast sex. Den vrångbilden kommer förstås av att alltför många tyvärr bara är ute efter det. Samtidigt kan skulden för det läggas en del på kvinnor som ofta anspelar på just det sexuella. Om jag är ute efter ett seriöst förhållande så lägger jag inte ut en bild där jag står i minimala kalsonger och linne.

• Anonym (Pelle)

Dubbelmoral much?

Det blir ju lite svårt att bilda familj med en man som inte vill ligga med er heller.

Och lite dubbelmoral när mannen ska vara lång, vältränad, väl avlönad, komiker, badboy och allt på samma gång. Medan ni kvinnor kan sitta hemma och käka läsk chips hela dagarna.

Klart vi föredrar en kvinna som gymmar. En vältränad mamma har bättre förutsättningar att fixa en bra avkomma också.
  • Anonym (man 39)
    Anonym (Frida) skrev 2021-01-15 07:56:53 följande:

Skulle det vara lätt för oss tjejer?!

Jag är 34 år och den biologiska klockan tickar obarmhärtigt varje dag. Jag behöver träffa mannen i mitt liv snarast för att kunna få den familj jag längtar efter (bara tanken på att min tid rinner ut för varje dag och att jag inte skulle kunna få barn får mig att kallsvettas och i panik).

Jag har aktivt nätdejtat nu i 2 år och jag är nästintill UTMATTAD av det. Men jag måste fortsatta för annars är det kört...

Och det är många som skriver. Men som tidigare angett, många i fel ålder eller bor på fel plats och tyvärr många många som bara verkar vilja ligga. Har varit på en massa dejter, men ingen som klickar trots att jag verkligen sänkt ambitionen för en man: han bör vara snäll, positiv och driven. Punkt.

Och jag märker ju såväl hur många killar utnyttjar en desperat kvinnas kärlekslängtan till att få henne på rygg med fina ord om framtid för att sen inte höra av sig igen och aktivt dejta vidare.

Känns som varje dejt hittills plockat med sig en del av mig och ibland känner jag mig bara tom och ledsen. Det tar mer än vad det ger att dejta. Det är så brutalt.

Det enda jag vill är att hitta min livskamrat med en normal och bra man. Jag förstår inte varför det ska vara en så omöjlig och svår uppgift.

Det är intressant vad det kan bero på? Jag själv skulle beskriva mig som det du skrev, snäll positiv och driven. Jag finns med på dejtingsidor men ytterst sällan som jag skriver till någon där för det är ingen som verkat väldigt intressant. Kanske de killarna du söker har höga krav på sin partner och de vill inte chansa med att kontakta nån de inte känner för?

Har du provat andra sätt, som t ex genom andra intressen/hobbys på sidor som Facebook eller Instagram?
  • Anonym (Ff singel?)

Det här är en intressant fråga...
    Vet en trevlig man, vet att han är duktig att dansa och lyhörd vid sex. (vänninan hade ett fh med honom i ett år) 
    Klädintresse noll och säger alltid-duger inte jag så får det vara- det här är jag...
    Men, röker inne vid fläkten och samlar fimparna i glasburkar. Svarta joggingbyxor  från Jula, varseljacka, powerboots och en mössa som ingen vill ha. Alltid. Glömmer ansa skägg och hår. Mycket kompetent på sitt jobb. Arbetskläder. 
    Trevlig men.....liite kan man kanske försöka. Eller har jag fel? 

• Fjäril kär
    Anonym (Pelle) skrev 2021-01-15 16:49:36 följande:

Det blir ju lite svårt att bilda familj med en man som inte vill ligga med er heller.

Och lite dubbelmoral när mannen ska vara lång, vältränad, väl avlönad, komiker, badboy och allt på samma gång. Medan ni kvinnor kan sitta hemma och käka läsk chips hela dagarna.

Klart vi föredrar en kvinna som gymmar. En vältränad mamma har bättre förutsättningar att fixa en bra avkomma också.

En vältränad person som gymmar vill nog båda parter ha men måste det alltid fällas kommentarer om just rumpan? Vill du ha ett seriöst förhållande kommenterar du väl knappast att hon har en schysst röv? Eller?

Du frågar kanske hellre vad hon tränar och vad hon siktar på för mål med träningen? Kanske blir nyfiken på hur mycket tid hon lägger på träningen etc för att kunna få en uppfattning om hennes ambitioner tex.
  • Anonym (Pelle)
    Fjäril kär skrev 2021-01-15 16:59:57 följande:

En vältränad person som gymmar vill nog båda parter ha men måste det alltid fällas kommentarer om just rumpan? Vill du ha ett seriöst förhållande kommenterar du väl knappast att hon har en schysst röv? Eller?

Du frågar kanske hellre vad hon tränar och vad hon siktar på för mål med träningen? Kanske blir nyfiken på hur mycket tid hon lägger på träningen etc för att kunna få en uppfattning om hennes ambitioner tex.

Det är inte det första jag kommenterar nej.

Ser jag att hon har en kropp som attraherar mig så behöver jag inte kommentera. Då äre check på den. Men krävs ju att han har en gymbild eller liknade då...

Sen vill jag veta om jag matchar med intressen , osv i nästa steg.
  • Anonym (man 39)
    Fjäril kär skrev 2021-01-15 16:59:57 följande:

Jag vill hellre ha en kvinna som inte gymmar.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (man 39) skrev 2021-01-15 17:36:34 följande:

Jag vill hellre ha en kvinna som inte gymmar.

Samma här!

Eller snarare, någon som inte framhåller träning en av de viktigaste sakerna i livet.

Verkar som 90% av damer idag spenderar 50% av sin lediga tid på gymmet och det är väldigt viktigt att framhäva i sina profiler. Det eller klättrar i berg, paddlar kanot, cyklar, alltid ute.

Men det krockar med den verklighet jag har omkring mig i övrigt. Många tränar, ja. Men ibland. Många cyklar om somrarna. Ibland. Ibland tar man en vandring, ibland klättrar man i berg.

Men konstant alltid hela tiden? Som sitt stora intresse i livet? På dejtingsidor, ja.

Var är allt annat? Jaja.
Svar på tråden Nätdejting hårt jobb för killar