Fjäril kär skrev 2021-01-15 16:29:16 följande:
Fast vi vill ju inte ha män som drägglar över en rumpa på en bild från gymmet. Det är ju det som är poängen. Fattar ni verkligen inte det?
Vi vill inte ha kukar uppkörda i ansiktet i Messenger och klämkäcka kommentarer om utseende, sex och putande läppar.
Men det är väl just det här som är pudelns kärna - bittra män som anser att vi ska stå ut med mansgrisar för att de ska slippa vara ensamma. Och vi kvinnor försöker förtvivlat hitta en vettig man att bilda familj med i jättehögen av snoppbilder och desperata män.
Ni hävdar envist att det är dåligt med vettigt utbud bland kvinnor och att vi inte anstränger oss. Men ni har inget problem med att maila till random bunt kvinnor med ankläppar och urringning utan att ens läsa profilen och blir sen sur för att VI anses ytliga?
Dubbelmoral much?
Oj, mycket generaliseringar på en gång.
Måste ensamma män automatiskt vara bittra och endast ute efter sex? Tror du inte det finns män liksom kvinnor som allra helst vill ha ett seriöst och kärleksfullt förhållande? Och varför skulle det vara någon norm att tända på ankläppar och urringning. Många män tycker att ankläppar är bland det fulaste som finns. Det kanske var på modet ett tag men är definitivt en trend som håller på att klinga av.
Ser sällan att kvinnor behöver anstränga sig så mycket på datingsiter, Lägger de ut en bild på sig själva med en text om vad de eftersöker så kommer naturligtvis en drös män som tänker på sex, och då brukar de seriösa drunkna i komplimangerna om utseendet.
Många kvinnor på detta forum resonerar som att män per se inte skulle vara ute efter seriösa relationer utan endast sex. Den vrångbilden kommer förstås av att alltför många tyvärr bara är ute efter det. Samtidigt kan skulden för det läggas en del på kvinnor som ofta anspelar på just det sexuella. Om jag är ute efter ett seriöst förhållande så lägger jag inte ut en bild där jag står i minimala kalsonger och linne.