• Anonym (Stanley)

Nätdejting hårt jobb för killar

Som han säger i slutet:
    - Det är klart att det hade varit jätteskönt om man bara kunde lägga upp sin profil och sätta sig och vänta på mail från tjejer. Men samtidigt, letar man efter någon får kan ju jobba för det. Man kan ju inte vänta sig att jultomten ska komma och leverera en flickvän i julklapp direkt.

www.expressen.se/dejting/natdejting-hart-jobb-for-killar/

Nej, det är bara tjejer som kan vänta sig att jultomten ska komma och leverera en flickvän.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-15 06:54
    Eller POJKVÄN :P

• Svar på tråden Nätdejting hårt jobb för killar
  • Simmaellersjunk
    Liberté skrev 2021-01-18 10:43:04 följande:

Känns som ett väldigt ältande från vissa killar angående skillnader för könen på marknaden. Man förstår att de har det extra svårt med den grundinställningen då man egentligen bara har 2 val i livet och det ena är att acceptera sina kort och spela dem efter förmåga eller helt enkelt inte vara med alls.

Ja, det finns många som lever i förnekelse. Sådana män kallas för incels. Den kvinnliga motsvarigheten hittas bland radikalfeminister.
  • Anonym (Stanley)
    molly50 skrev 2021-01-18 10:48:54 följande:
    Nej,och det var väl heller inte vad jag påstod.
    Men den jag svarade menar att kvinnor är försiktiga för att de kan bli gravida.
    Vilket heller inte stämmer i många fall.
    Men är man inte ute efter enbart sex,och är tydlig med det,så är det inte så roligt att få en massa sådana mail ändå.
    Nej, men tjejer vill oftast framstå som fina i kanten. Här blir det inget, om du trodde det. Tjejer är så oskyldiga.
  • Anonym (!)

Handlar inte om fin i kanten. Handlar om att tjejer vill ha sex i en stadig, gärna långvarig relation. Tillfälligt sex ger tjejer oftast inget, så varför skulle de sträva efter det? Är inte prydhet utan handlar om vad man söker.

• Anonym (!)

Är man som kvinna på en dejtingsida är man med 99,9 % sannolikhet där för att hitta en stadig, givande relation, där sex ingår.

Men män som bara söker sex spammar alla dejtingsidor till ingen nytta, och skymmer de seriösa killarna.

• Simmaellersjunk
    molly50 skrev 2021-01-18 10:48:54 följande:
    Nej,och det var väl heller inte vad jag påstod.
    Men den jag svarade menar att kvinnor är försiktiga för att de kan bli gravida.
    Vilket heller inte stämmer i många fall.
    Men är man inte ute efter enbart sex,och är tydlig med det,så är det inte så roligt att få en massa sådana mail ändå.
    Men jag menar att det är underförstått. Att anledningen att kvinnor är försiktiga är för att de kan bli gravida vid sex. Sedan kommer inte den moderna kvinnan att gå i dem tankarna när de säger nej till törstiga män.

Men man har ju gjort sociala experiment där man låtit en snygg tjej och en snygg kille ragga sex på gatan. 0 % av alla tjejer tackade ja, medan ungefär 10 % av alla killar tackade ja till tjejen. Så att det finns könsskillnader är tydligt.
  • Anonym (Ff singel?)
    Simmaellersjunk skrev 2021-01-18 09:45:15 följande:

Vad är det här för diskussion? Alla vet väl att kvinnor är betydligt försiktigare och kräsnare än män eftersom de blir gravida. Och eftersom det är så, så måste killar kämpa mer. Det finns väl ganska många tester gjorda där en tjej som skapar konto får massor av mejl första timmen, medan en kille som skapar konto inte får någonting alls.

Acceptera som det är. Simma eller sjunk.

De som är fertila menar du. Vi som passerat den tiden finns oxå på dessa sidor. 

Mina ägg må  ha passerat bäst före-datum men det är inget fel på hönan...
  • molly50
    Anonym (Stanley) skrev 2021-01-18 10:55:12 följande:
    Nej, men tjejer vill oftast framstå som fina i kanten. Här blir det inget, om du trodde det. Tjejer är så oskyldiga.
    Jag vet inte vad du har stött på för tjejer.
    Men jag är då inte fin i kanten utan jag är rak och säger som det är.
    Är jag inte intresserad så säger jag det och tvärtom.
    Det är ganska tröttsamt med män som inte orkar läsa presentationen utan bara tittar på presbilden och sedan skriver.
    Om de läst min presentation så hade de fått se vad jag sökte och inte behövt bemöda sig med att skriva till mig om de bara sökte sex.
  • molly50
    Simmaellersjunk skrev 2021-01-18 11:05:28 följande:
    Men jag menar att det är underförstått. Att anledningen att kvinnor är försiktiga är för att de kan bli gravida vid sex. Sedan kommer inte den moderna kvinnan att gå i dem tankarna när de säger nej till törstiga män.

Men man har ju gjort sociala experiment där man låtit en snygg tjej och en snygg kille ragga sex på gatan. 0 % av alla tjejer tackade ja, medan ungefär 10 % av alla killar tackade ja till tjejen. Så att det finns könsskillnader är tydligt.
    Ja,det är klart att det finns könsskillnader.
    Men att påstå att tjejer tackar nej för att de är rädda för att bli gravida stämmer inte riktigt.
    Det handlar mer om vad man söker.
    Som Anonym (!) slrev ovan,tjejer söker oftare ett mer seriöst förhållande där sex ingår,medans killar oftare söker tillfälligt sex.
  • Anonym (Stanley)
    Anonym (!) skrev 2021-01-18 11:00:11 följande:

Är man som kvinna på en dejtingsida är man med 99,9 % sannolikhet där för att hitta en stadig, givande relation, där sex ingår.

Ett chockerande felaktigt påstående.
  • Anonym (Stanley)
    molly50 skrev 2021-01-18 12:14:32 följande:
    Ja,det är klart att det finns könsskillnader.
    Men att påstå att tjejer tackar nej för att de är rädda för att bli gravida stämmer inte riktigt.
    Det handlar mer om vad man söker.
    Som Anonym (!) slrev ovan,tjejer söker oftare ett mer seriöst förhållande där sex ingår,medans killar oftare söker tillfälligt sex.
    Ja, till 99,9%
    Foten i munnenDrömmerSkrattande
  • Anonym (Stanley)

Det är synd att tjejer aldrig kan vara helt ärliga. Det kan man se på svaren här. Det förstör för både killar och tjejer. Rynkar på näsan

• molly50
    Anonym (Stanley) skrev 2021-01-18 12:16:11 följande:
    Ja, till 99,9%
    Foten i munnenDrömmerSkrattande
    Jag vet inte exakt hur många tjejer som söker något mer seriöst.
    Men att det är betydligt fler än män kan du väl hålla med om.
    De män som söker enbart sex kan väl söka sig till t ex BC istället.
    De män som söker seriösa relationer försvinner ju bland alla sexspammande män.
  • molly50
    Anonym (Stanley) skrev 2021-01-18 12:22:41 följande:

Det är synd att tjejer aldrig kan vara helt ärliga. Det kan man se på svaren här. Det förstör för både killar och tjejer. Rynkar på näsan

Vad är det du menar att tjejer inte kan vara ärliga om?
  • Anonym (Stanley)
    molly50 skrev 2021-01-18 12:27:15 följande:
    Vad är det du menar att tjejer inte kan vara ärliga om?
    Det är synd när tjejer låtsas vara helt ovetande om sitt eget beteende.
  • Anonym (Stanley)
    molly50 skrev 2021-01-18 12:26:33 följande:
    Jag vet inte exakt hur många tjejer som söker något mer seriöst.
    Men att det är betydligt fler än män kan du väl hålla med om.
    Det vet jag inte, jag har pratat med många oseriösa tjejer. Jag har varit med om att många tjejer säger en sak, som visar sig inte stämma.
    Men jag är säker på att du, och de flesta andra tjejer, är säkra på att fler killar är oseriösa än tjejer är.
  • Anonym (!)
    Anonym (Stanley) skrev 2021-01-18 12:57:12 följande:

Det vet jag inte, jag har pratat med många oseriösa tjejer. Jag har varit med om att många tjejer säger en sak, som visar sig inte stämma.

Men jag är säker på att du, och de flesta andra tjejer, är säkra på att fler killar är oseriösa än tjejer är.

Menar du att du råkat ut för flera tjejer som bara velat ligga och sen dumpat dig? Min erfarenhet är annars precis tvärtom.

För att bli dumpad behöver inte betyda oseriös, bara att det inte klaffar. Men du ser sällan tjejer överösa män med meddelanden som: "Ligga?" För att de flesta tjejer egentligen vill ha nåt seriöst.
  • molly50
    Anonym (Stanley) skrev 2021-01-18 12:51:53 följande:
    Det är synd när tjejer låtsas vara helt ovetande om sitt eget beteende.
    Hur menar du då?
    Jag tror,ärligt talat,inte att många män är medvetna om hur de beter sig heller.
    Jag får fortfarande mess från killar som vill prata sex eller försöka locka mig att ha sex med dem fast jag är gift.
    Jag har t om fått dickpics. Eller så har de bett om att få bilder på t ex mina bröst.
    Och det på sidor som denna och fb t ex. Sidor som inte ens är utpräglade dejtingsajter.
    Sådant gör mig bara äcklad. Jag vill inte vara någons runkobjekt.
    Anonym (Stanley) skrev 2021-01-18 12:57:12 följande:
    Jag kan inte svara för andra tjejer. Men min erfarenhet är tvärtemot det du skriver här.
    Att män visar sig intresserade för att sedan dumpa eller sluta skriva när de inte får det de vill ha.
    Men det är,som sagt,min erfarenhet.
Svar på tråden Nätdejting hårt jobb för killar