• Anonym (Stanley)

Nätdejting hårt jobb för killar

Som han säger i slutet:
    - Det är klart att det hade varit jätteskönt om man bara kunde lägga upp sin profil och sätta sig och vänta på mail från tjejer. Men samtidigt, letar man efter någon får kan ju jobba för det. Man kan ju inte vänta sig att jultomten ska komma och leverera en flickvän i julklapp direkt.

www.expressen.se/dejting/natdejting-hart-jobb-for-killar/

Nej, det är bara tjejer som kan vänta sig att jultomten ska komma och leverera en flickvän.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-15 06:54
    Eller POJKVÄN :P

• Svar på tråden Nätdejting hårt jobb för killar
  • Fjäril kär
    Anonym (man 39) skrev 2021-01-15 17:36:34 följande:

Jag vill hellre ha en kvinna som inte gymmar.

Men du kommenterar givetvis inte att hon har en schysst röv och fina bröst på hennes bilder om du vill uppfattas som seriös?
  • Anonym (man 39)
    Fjäril kär skrev 2021-01-15 18:02:16 följande:
    Men du kommenterar givetvis inte att hon har en schysst röv och fina bröst på hennes bilder om du vill uppfattas som seriös?
    Nej det gör jag inte, det spelar ingen roll för mig.
  • Anonym (Flickvän)
    En manlig man skrev 2021-01-15 11:07:14 följande:
    Det måste vara tufft att inte få några svar alls. Jag själv går säkert 30-40 nya kontakter i veckan. Utseende och kropp är allt på nätet.
    Att du hinner med alla dessa kontakter och din undergivna flickvän. Alla ni upptagna på dejtingsajter förstör ju verkligen för alla.
  • Anonym (Frida)
    Anonym (man 39) skrev 2021-01-15 16:50:11 följande:

Det är intressant vad det kan bero på? Jag själv skulle beskriva mig som det du skrev, snäll positiv och driven. Jag finns med på dejtingsidor men ytterst sällan som jag skriver till någon där för det är ingen som verkat väldigt intressant. Kanske de killarna du söker har höga krav på sin partner och de vill inte chansa med att kontakta nån de inte känner för?

Har du provat andra sätt, som t ex genom andra intressen/hobbys på sidor som Facebook eller Instagram?

jag ska faktiskt börja testa andra arenor för detta kommer jag inte palla mentalt för i längden, och göra efter pandemi. precis det du säger, utgå i från intressen och faktisk träffa män irl innan det blir frågan om dejt.

Killarna jag träffar kan absolut ha högre krav och dissa mig utifrån det. Helt ok. Men varför lura mig? Varför dejta mig flera gånger? Varför kämpa för att ligga med mig om de inte är intresserade?

Visst, jag fattar att många män tar de chanser de får till ett ligg. Men det urholkar mig som person och det är så fruktansvärt iskallt att göra så mot en kvinna som är så otroligt rädd att missa tåget. Som har drömmar och vars fertilitet håller på att rinna ut. Man gör inte så mot en annan människa. Då är man ärlig från början och tackar nej istället. Jag är inte gjord av porslin. Jag kan ta ett nej.
  • Mimosa86
    Carolatom07 skrev 2021-01-15 15:04:55 följande:

Ett problem är väl att de som har inte kan leva sig in i hur det är för dem som är ofrivilligt ensamma år efter år efter år. Kvinnor tycker ofta att män ska "lära sig trivas" med ensamheten, medan de själva inte anser att de ska behöva stå ut med ensamhet om den är ofrivillig. Tyvärr vet många kvinnor inte hur bortskämda de är och är därför likgiltiga för de som lider av ensamhet. De tycker att mannen ska "ta av sig offerkoftan" och anstränga sig ännu mera, medan de själva bara ska behöva vicka lite på stjärten så kommer männen springande och får tävla om dem.

Deras version av jämställdhet i ett nötskal.

Den krassa sanningen är att kvinnor är mindre ensamma än män. Vi har nära vänner, står närmre vårt familj och ofta är en man mer en dessert i det sociala sammanhanget medan en kvinna för en man kan vara hans vinstlott ut ur ensamheten.

Jag tror många män mår dåligt för att de är ensamma, men konstigt nog verkar många män vara ointresserad av att förändra könsnormerna.

Vi tjejer är drillade sen barnsben att interagera och bygga sociala nätverk, prata känslor och komma nära. Män förväntas att vara ensam och stark. Aldrig be om hjälp. Veta allt. Klara sig själv. Detta behöver brytas och det handlar inte om att tjejer ska släppa till, det handlar om att män måste blir mer relationsaktiva och bygga nära relationer.

Ensamhet är farlig. Men en singelman med nära vänner mår betydligt bättre än en helt ensam man.
  • Anonym (man 39)
    Anonym (Frida) skrev 2021-01-15 20:36:03 följande:
    jag ska faktiskt börja testa andra arenor för detta kommer jag inte palla mentalt för i längden, och göra efter pandemi. precis det du säger, utgå i från intressen och faktisk träffa män irl innan det blir frågan om dejt.

Killarna jag träffar kan absolut ha högre krav och dissa mig utifrån det. Helt ok. Men varför lura mig? Varför dejta mig flera gånger? Varför kämpa för att ligga med mig om de inte är intresserade?

Visst, jag fattar att många män tar de chanser de får till ett ligg. Men det urholkar mig som person och det är så fruktansvärt iskallt att göra så mot en kvinna som är så otroligt rädd att missa tåget. Som har drömmar och vars fertilitet håller på att rinna ut. Man gör inte så mot en annan människa. Då är man ärlig från början och tackar nej istället. Jag är inte gjord av porslin. Jag kan ta ett nej.
    Ja gör det, utgår från intressen eller andra sätt att lära känna män där det inte handlar om dejting i huvudsak.

Jag menade att de män du letar efter, som du inte kommer på dejt med, kanske har höga krav och av den anledningen inte skriver till dig eller inte är så aktiva på dejtingsidorna eftersom den bild man ofta får utifrån lite text och foto sällan matchar med nån som har höga krav. Och med höga krav kan innebära att hon har en viss personlighet som matchar en själv. Personligheten syns ju inte på en dejtingsida. Så jag tror överlag att de aktiva personerna på dejtingsidor är av en viss typ, kanske inte alltid den typ man söker efter. Men jag vet inte säkert? Jag har i alla fall tröttnat att vara där. Det går att träffa personer online på andra ställen.
  • Anonym (Stanley)
    Carolatom07 skrev 2021-01-15 16:45:44 följande:
    Oj, mycket generaliseringar på en gång.

Måste ensamma män automatiskt vara bittra och endast ute efter sex? Tror du inte det finns män liksom kvinnor som allra helst vill ha ett seriöst och kärleksfullt förhållande? Och varför skulle det vara någon norm att tända på ankläppar och urringning. Många män tycker att ankläppar är bland det fulaste som finns. Det kanske var på modet ett tag men är definitivt en trend som håller på att klinga av.

Ser sällan att kvinnor behöver anstränga sig så mycket på datingsiter, Lägger de ut en bild på sig själva med en text om vad de eftersöker så kommer naturligtvis en drös män som tänker på sex, och då brukar de seriösa drunkna i komplimangerna om utseendet.

Många kvinnor på detta forum resonerar som att män per se inte skulle vara ute efter seriösa relationer utan endast sex. Den vrångbilden kommer förstås av att alltför många tyvärr bara är ute efter det. Samtidigt kan skulden för det läggas en del på kvinnor som ofta anspelar på just det sexuella. Om jag är ute efter ett seriöst förhållande så lägger jag inte ut en bild där jag står i minimala kalsonger och linne.
    Som vanligt, så är män onda, och tänker med kuken. Kvinnor är alltid offren.
  • Anonym (S)

Ja, det krävs arbete att hitta någon som man vill leva med. Och även en del "arbete" när man väl är ihop. Förstår man inte det blir det nog svårt oavsett kön. En "partner i julklapp" kan man knappast förvänta sig oavsett kön.

Sen har vissa lättare än andra, både att själv blir förälskade och att få andra att bli förälskade i dem. Det finns både kvinnor och män som är väldigt bra respektive mindre bra på det.

• Anonym (man 39)
    Fjäril kär skrev 2021-01-15 16:29:16 följande:
    Fast vi vill ju inte ha män som drägglar över en rumpa på en bild från gymmet. Det är ju det som är poängen. Fattar ni verkligen inte det?

Vi vill inte ha kukar uppkörda i ansiktet i Messenger och klämkäcka kommentarer om utseende, sex och putande läppar.

Men det är väl just det här som är pudelns kärna - bittra män som anser att vi ska stå ut med mansgrisar för att de ska slippa vara ensamma. Och vi kvinnor försöker förtvivlat hitta en vettig man att bilda familj med i jättehögen av snoppbilder och desperata män.

Ni hävdar envist att det är dåligt med vettigt utbud bland kvinnor och att vi inte anstränger oss. Men ni har inget problem med att maila till random bunt kvinnor med ankläppar och urringning utan att ens läsa profilen och blir sen sur för att VI anses ytliga?

Dubbelmoral much?
    En annan fråga att ställa sig är vad det kommer sig att en hel del kvinnor fått för sig att näsan alla män är på det här viset bara för att de får massa dickpics skickade till sig? Ni är ungefär som incels, bittra som inte kan inse att det bara är en väldigt liten del av alla män som beter sig så och att ni borde ändra ert sätt att söka efter en partner.
  • En manlig man
    Anonym (Flickvän) skrev 2021-01-15 19:50:06 följande:

Att du hinner med alla dessa kontakter och din undergivna flickvän. Alla ni upptagna på dejtingsajter förstör ju verkligen för alla.

Hur menar du med att vi förstör?
Svar på tråden Nätdejting hårt jobb för killar