Anonym (Vakna) skrev 2021-01-26 15:20:18 följande:
Ja det är heeeeelt sjukt. Och anledningen till den irriterade tonen i mitt inlägg kom av att jag råkade i nyhetsflödet se en kommentar av en influenser att hon var så mån om att vara egenföretagare för sitt barns skull. För att kunna styra sin tid för barnets bästa.
Trodde att jag hade tillräckligt med teflon men där small det av. En tjej som lever på sitt utseende och som säljer en massa skit till andra kvinnor för att slippa göra ett vettigt handtag har mage att kläcka ut sig detta framför en massa hårt arbetande kvinnor som gör allt för att få familj och jobb att funka. Som sliter i vården med en pandemin för att rädda liv och som inte har någon som helst möjlighet att styra sina tider.
Nej, sälj din själ i parfym så har du löst situationen... du sjutton. Och detta matas unga tjejer med dygnet runt.
Ja, faktiskt det rinner över ibland, känner ibland man borde sluta med typ Instagram och sådant, det är så mycket fejk och sponsrade inlägg, man kommer inte undan. Dessa influensor de blir ju så icke trovärdiga också på alla sina betala inlägg. Liksom när "reklam är reklam" för typ hårfärg förr i tv:n. Då visste man att det är reklam och modeller, alt skådespelare.
Men nu vet vi liksom inte, gillar de genuint vissa grejer som kanske är bra möjligtvis? Eller gör de allt för pengar. De är ju ändå samtidigt "vanliga" människor. Modeller/professionella har ju åtminstone det som arbete bl a. att vara utåt för något märke tex. Men influencers blir det stora trovärdighetsproblem på ett annat sätt. Många är ju rätt personliga också vad jag förstått. Lägger ut förlossningar och liknande. Sett fladdra förbi på Youtube. Går liksom inte att missa. Även om man inte klickar på det.