• Anonym (Sexdocka)

Varför gör ni inte slut?

Jag och Sambon har väldigt olika sexlust. Hon vill inte att vi ska göra slut men inte heller vara med och lösa problemet.

Men varför vara ihop om inte lust till närheten finns. Vi bråkar ibland men inte hela tiden.

Jag tänker att det måste bara jobbigt att bara vara ihop om man är den som inte vill. Min sexlust kommer inte försvinna.

Vi har barn och äger halva huset var. Kan det vara så att Hon tycker det är bekvämt att bo kvar bara?

• Svar på tråden Varför gör ni inte slut?
  • Anonym (håller med)

Jag håller med dig ts. Jag förstår inte heller varför man vill fortsätta vara tillsammans med någon man absolut inte kan tänka sig ha sex med samtidigt som man vägrar gå med på någon form av öppet förhållande. Det är enligt min åsikt att vilja äta kakan och ha den kvar. Om man beter sig så bör man inte bli förvånad om partnern lämnar en och snabbt börjar dejta andra.

• Drottningen1970

Du kan ju lika gärna vara den som gör slut, varför lägga det på henne? Det är ju du som tycker att du inte får det du behöver i relationen...

Har du nåt förslag på hur problemet med et olika sexlust skulle kunna lösas?

• Drottningen1970
    Anonym (Kanske) skrev 2021-02-19 21:10:31 följande:

Och ps, läser man här på familjeliv verket skrämmande många stanna pga barn, ekonomi, bekvämlighet osv.

Jag tänker...ja, sen dyker det kanske upp någon om 5 år som hon faller för och lämnar den gamla för. Någon hon känner för och vill ha sex med, och under tiden har den gamla partnern nöjt sig med ett icke existerande sexliv.

Vill också poängtera att mycket kan vara omedvetet. Människan är bra på att förtränga jobbiga känslor. När jag själv inte längre ville kyssa min man tänkte jag ?fan, såhär kändes det med mitt ex när känslorna började dö? och övergick snabbt som fasen till tanken att det skulle ju aldrig hända oss, vi var ju så förälskade i så många år och i princip menade för varandra. Notera var...det var början på slutet. Men alla är ju inte likadana men för mig är passion, sex och kärlek viktigt. Därför kunde jag inte bli kvar, och min språngbräda blev tyvärr en annan man, vilket jag aldrig själv hade trott jag skulle vara kapabel till.

Fast TS partner verkar ju nöj. Det är inte hon som vill ha mer sex, så jag förstår inte alls TS resonemang om att hon kanske stannar av bekvämlighetsskäl.
  • Anonym (håller med)
    Drottningen1970 skrev 2021-02-20 09:51:28 följande:
    Fast TS partner verkar ju nöj. Det är inte hon som vill ha mer sex, så jag förstår inte alls TS resonemang om att hon kanske stannar av bekvämlighetsskäl.
    Om hon hade varit mån om att ts skulle trivas i förhållandet hade hon försökt göra något åt sin brist på sexlust eller tillåtit honom att ha sex med andra. Om man vet att ens partner lider av situationen borde man vilja samarbeta för att hitta en lösning. Annars borde man kanske överväga om man överhuvudtaget ska vara tillsammans.
  • Anonym (Sexdocka)
    Drottningen1970 skrev 2021-02-20 09:49:08 följande:

Du kan ju lika gärna vara den som gör slut, varför lägga det på henne? Det är ju du som tycker att du inte får det du behöver i relationen...

Har du nåt förslag på hur problemet med et olika sexlust skulle kunna lösas?

Jag har förslag på hur problemet skulle kunna lösas ja. Jag kommer ge henne en sista chans och säga att vi har påsklovet på oss att se till att det blir bättre. Då måste hon göra ett ärligt försök.

Det som går att göra för att öka sexlust är att börja försiktigt med att pussar och smek och sen bygga vidar på det. Det fungerar ibland.

Varför kan inte någon av oss bo kvar. Vi äger halva huset var och jag har svårt att tro att hon vill ge mig sin halva. Det är endå ett halvt hus vi pratar om så någon av oss ska ge den andra 2 miljoner.
  • Drottningen1970
    Anonym (håller med) skrev 2021-02-20 10:05:29 följande:

Om hon hade varit mån om att ts skulle trivas i förhållandet hade hon försökt göra något åt sin brist på sexlust eller tillåtit honom att ha sex med andra. Om man vet att ens partner lider av situationen borde man vilja samarbeta för att hitta en lösning. Annars borde man kanske överväga om man överhuvudtaget ska vara tillsammans.

Fast återigen. Det är TS som är missnöjd. Ändå frågan han sig varför HON inte gör slut. Obegripligt.
  • Drottningen1970
    Anonym (Sexdocka) skrev 2021-02-20 10:44:45 följande:

Jag har förslag på hur problemet skulle kunna lösas ja. Jag kommer ge henne en sista chans och säga att vi har påsklovet på oss att se till att det blir bättre. Då måste hon göra ett ärligt försök.

Det som går att göra för att öka sexlust är att börja försiktigt med att pussar och smek och sen bygga vidar på det. Det fungerar ibland.

Varför kan inte någon av oss bo kvar. Vi äger halva huset var och jag har svårt att tro att hon vill ge mig sin halva. Det är endå ett halvt hus vi pratar om så någon av oss ska ge den andra 2 miljoner.

Hon är väl uppenbarligen nöjd med sin sexlust. Det är jättekonstigt att du misstänker henne för att stanna kvar i relationen av bekvämlighetsskäl när det snarare är du som gör detta då det är DU som känner att du inte får det du behöver i er relation.
  • korngryn
    Anonym (Sexdocka) skrev 2021-02-20 10:44:45 följande:

Fast man GER ju inte någon halva husets värde. Man SÄLJER det till marknadspris och får pengar.

Vad hindrar DIG att göra slut?
  • Anonym (Alla olika)

Här i vårt hushåll har vi motsatt problem, jag har mycket högre lust än maken - vilket mellan varven är jobbigt och frustrerande. Så jag förstår din situation kan jag tänka mig.

Visst kan det vara av bekvämligheter som några nämnt men varför tror du inte att orsaken till att hon vill vara kvar med dig är pga att hon älskar dig? Som sagt min make har låg lust men vill vara kvar i vår relation och jag har aldrig tänkt att det skulle bero på ngt annat än att han älskar mig. Vi har ju alla olika behov av sex och närhet - inget är mer rätt än det andra. Däremot så kan det ju tyvärr bli så att behoven krockar till den grad att en av parterna inte fixar att fortsätta relationen, vilket också är ens rätt att lämna om det känns som rätt väg.

Så jag tycker att om du känner att du nått en dealbreaker så får du kommunicera detta, att om ni inte hittar en gemensam medelväg som båda är bekväma i så fungerar inte relationen för dig längre. Om du redan gjort det och inget förändras (eller ändå inte känns tillräckligt för dig)så är det ju så, hennes lust kommer inte synkas gentemot din och då får du välja hur du vill leva ditt liv. Men det ansvaret kan inte pushas på en annan människa - finns ingen lust så ska en ju inte ha sex - det vore ju väldigt destruktivt och inget jag iaf vill att en partner ska ställa upp på.

• Anonym (Anna)

För att hon kanske älskar dig? För att ni har familj och hon tänker på barnets bästa än sig själv? För att allt annat funkar? För att sex inte är en viktig del för henne?

Svar på tråden Varför gör ni inte slut?