Anonym (håller med) skrev 2021-02-22 11:26:13 följande:
Jag syftade på att du skrev att du förstår dem som inte är ärliga om att de inte vill ha sex för att kärleken tagit slut.
När det gäller ts sambo så tycker jag att hon utnyttjar honom eftersom hon inte vill ha sex med honom, inte låter honom ha sex med andra och helst vill slippa göra sin del av jobbet med hem och barn. Man kan tycka att han kunde lämna henne om han inte är nöjd, men till skillnad från henne så försöker han jobba på förhållandet och sexlivet och använder inte henne som serviceinrättning.
Jag förstår att man inte säger "jag är bara ihop med dig för barnens skull" eftersom det sannolikt är svårt, smärtsamt och kanske har hon någon typ av kärlek kvar. Det är inte så lätt.
Varför är inte han ärlig om hans kärlek. Han kanske inte heller älskar henne , men vill ha sex med henne....eller någon annan... Det är inte att jobba på relationen i mina ögon.
Han är ute efter sex i största allmänhet. Att han vill ha sex med en kvinnokropp, säger INGET om att han vill jobba på deras relation. Han vill få sex. Med någon. Kort och gott. Hade aldrig velat ha sex under de premisserna. Hur ärlig är han med hans känslor för henne kan man undra.....
Vad gäller hushållsarbetet (om man förutsätter att det är som han skriver) så kunde han däremot kräva att hon gör hälften. Det kan han slå näven i bordet och begära.
Jag, personligen, skulle inte acceptera någon av deras beteende och skiljt mig snabbt oavsett om jag var han eller henne, utifrån uppgifterna här.