• Anonym (Sexdocka)

Varför gör ni inte slut?

Jag och Sambon har väldigt olika sexlust. Hon vill inte att vi ska göra slut men inte heller vara med och lösa problemet.

Men varför vara ihop om inte lust till närheten finns. Vi bråkar ibland men inte hela tiden.

Jag tänker att det måste bara jobbigt att bara vara ihop om man är den som inte vill. Min sexlust kommer inte försvinna.

Vi har barn och äger halva huset var. Kan det vara så att Hon tycker det är bekvämt att bo kvar bara?

• Svar på tråden Varför gör ni inte slut?
  • Anonym (Kvinna)

Jag tappade sexlusten i ett förhållande. Jag gjorde slut på grund av det. Min partner ville inte att det skulle ta slut av den anledningen, han sa att han ville vara med mig även om vi aldrig mer skulle ha sex någonsin. Tyvärr gjorde jag ändå slut på grund av min uteblivna sexlust och krossade därmed hans hjärta. Han älskade mig verkligen. Han älskade mig så mycket att han hade kunnat tänka sig att vara utan sex bara vi fortsatte tillsamman. Jag gjorde mitt livs misstag att göra slut med den killen, på grund av att det var ett problem för mig, inte honom, att jag inte hade sexlust till honom längre. Sexlust går dessutom upp och ner i ett långt förhållande, det är helt normalt, det vet jag nu men visste inte det då när jag var med honom. Och jag lämnade honom för att min sexlust var borta. Som att ingenting av det andra vi hade spelade någon roll! Jag har aldrig hittat en så bra kille som honom igen. Min karma förstördes och jag har bara träffat svin efter det som straff antagligen för att jag lämnade honom.

Jag tror faktiskt inte att du älskar din partner TS, på riktigt. DU får göra slut.

• Anonym (Annika)
    Anonym (Sexdocka) skrev 2021-02-21 12:51:55 följande:
    Det jag vill är att hon arbetar med sin sexlust och gör något. Det räcker inte med att bara bli arg när jag tar upp problemet. Ofta kommer den tillbaka om man börjar försiktig med att kramas lite mer och bygga därifrån.

Hon tycker det är avtändande att behöva göra sin del av hushållet och hämta och lämna på dagis när jag inte kan. Det är typ den anledningen hon ger.
    Är det ofta som du "inte kan"? Vad är anledningen till det? Det är lite oklart vem som gör mest hemma hos er och varför. 
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2021-02-21 13:25:25 följande:

Men som jag tolkar TS verkar inte sambon inse att hela relationen står på spel på grund av hennes uteblivna lust. Vem som sen gör slut är mindre viktigt, resultatet blir detsamma.

Ett sätt att bryta dödläget i dessa situationer är om TS börjad dejta andra kvinnor. Inte ha sex men t ex vara aktiv på nätet. Då blir det tydligt att det är allvar och sambon måste ta ställning till om hon kan leva med ett öppet förhållande eller ej.

Jag tror absolut inte att det handlar om hennes "lust". Jag tror det är mycket större och djupare.

Hon kanske skiter i om han smusslar med något på nätet så länge han håller det för sig själv.

Jag gissar att hon lever ihop med honom för barnen, det sociala, ekonomiska och praktiska.

Att verkligen ha upplägget att han ska ha sex med andra kan kännas för mycket, men att misstänka att den andre gör det kan vara lättare. Detta resonemang, dessa känslor har jag stött på flera gånger när jag talat med personer i relationer som egentligen mest är ett "familjeföretag"

Någonstans kan jag förstå det. Jag hade inte brytt mig så mycket om mitt ex hade någon på sidan, men att öppet ha detta upplägg hade varit bara blivit för mycket. För uppenbart dåligt och "dött".

Visst kan ett sådant förslag snabba på skilsmässa, men skilsmässan blir nog lättare utan detta.

Nu skulle inget av detta funkat för mig för jag vill bara leva med någon som jag har ett bra, fungerande sexliv med, annars kan det kvitta. Att någon, jag eller partnern, skulle haft någon på sidan vore otänkbart. Jag vill inte leva med, sova med, semestra med någon jag inte älskar och inte har fungerande närhet med.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Sexdocka)

[quote=80967131][quote-nick]Anonym (Annika) skrev 2021-02-21 14:37:12 följande:[/quote-nick]Är det ofta som du "inte kan"? Vad är anledningen till det? Det är lite oklart vem som gör mest hemma hos er och varför. [/quote

Jag gör det mesta när jag är hemma. Åker jag iväg på jobb så är det fysiskt omöjligt att göra något medans jag är iväg. Jag gör mest hemma av oss när det gäller hushållet. Vi har olika uppgifter. Sen så kan jag inte lämna på dagis kl 7 om tåget går kl 06.50 och så vidare.

Hon tycker inte om att göra hushållssysslor. Hon vill hellre hänga på lekplatsen och prata med andra mammor eller åka pulka.

• Tecum
    New Dawn skrev 2021-02-21 14:55:37 följande:
    Jag tror absolut inte att det handlar om hennes "lust". Jag tror det är mycket större och djupare.
    Hon kanske skiter i om han smusslar med något på nätet så länge han håller det för sig själv.
    Jag gissar att hon lever ihop med honom för barnen, det sociala, ekonomiska och praktiska.

Att verkligen ha upplägget att han ska ha sex med andra kan kännas för mycket, men att misstänka att den andre gör det kan vara lättare. Detta resonemang, dessa känslor har jag stött på flera gånger när jag talat med personer i relationer som egentligen mest är ett "familjeföretag"

Någonstans kan jag förstå det. Jag hade inte brytt mig så mycket om mitt ex hade någon på sidan, men att öppet ha detta upplägg hade varit bara blivit för mycket. För uppenbart dåligt och "dött".
    Visst kan ett sådant förslag snabba på skilsmässa, men skilsmässan blir nog lättare utan detta.

Nu skulle inget av detta funkat för mig för jag vill bara leva med någon som jag har ett bra, fungerande sexliv med, annars kan det kvitta. Att någon, jag eller partnern, skulle haft någon på sidan vore otänkbart. Jag vill inte leva med, sova med, semestra med någon jag inte älskar och inte har fungerande närhet med.
    Jag tror inte heller att det bara handlar om lust utan det är attraktionen och hela relationen med honom som känns fel för henne. Men vilket substantiv man använder har mindre betydelse.

Du är klok du (ibland iaf) för jag tror också att ett förhållande vid sidan av kan tolereras så länge det  inte sker öppet och redovisat. Många relationer som övergått i vänskapsfas överlever på det viset, åtminstone så länge barnen bor hemma. Men det hade inte passat mig heller och många av de som saknar sex vill ha det med partnern, inte någon annan.
    Som TS beskriver det är det uppenbart att sambon ser relationen som ett bekvämt sätt att slippa en massa ansvar för hushåll och hem. Hon kan nog tänka sig att han sköter sina behov diskret vid sidan om. Frågan är om TS vill det...
  • Anonym (Slösa inte tid på dåliga relationer)
    Anonym (Sexdocka) skrev 2021-02-21 15:54:28 följande:

[quote=80967131][quote-nick]Anonym (Annika) skrev 2021-02-21 14:37:12 följande:[/quote-nick]Är det ofta som du "inte kan"? Vad är anledningen till det? Det är lite oklart vem som gör mest hemma hos er och varför. [/quote

Jag gör det mesta när jag är hemma. Åker jag iväg på jobb så är det fysiskt omöjligt att göra något medans jag är iväg. Jag gör mest hemma av oss när det gäller hushållet. Vi har olika uppgifter. Sen så kan jag inte lämna på dagis kl 7 om tåget går kl 06.50 och så vidare.

Hon tycker inte om att göra hushållssysslor. Hon vill hellre hänga på lekplatsen och prata med andra mammor eller åka pulka.

Och hon skyller alltså sin brist på sexlust på att du förväntar dig att ni delar lika på hushållsarbetet? Hon verkar inte vara något att ha, ärligt talat. Jag skulle lämna om jag var du.
  • Anonym (blä)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-02-21 13:40:20 följande:

Jag tappade sexlusten i ett förhållande. Jag gjorde slut på grund av det. Min partner ville inte att det skulle ta slut av den anledningen, han sa att han ville vara med mig även om vi aldrig mer skulle ha sex någonsin. Tyvärr gjorde jag ändå slut på grund av min uteblivna sexlust och krossade därmed hans hjärta. Han älskade mig verkligen. Han älskade mig så mycket att han hade kunnat tänka sig att vara utan sex bara vi fortsatte tillsamman. Jag gjorde mitt livs misstag att göra slut med den killen, på grund av att det var ett problem för mig, inte honom, att jag inte hade sexlust till honom längre. Sexlust går dessutom upp och ner i ett långt förhållande, det är helt normalt, det vet jag nu men visste inte det då när jag var med honom. Och jag lämnade honom för att min sexlust var borta. Som att ingenting av det andra vi hade spelade någon roll! Jag har aldrig hittat en så bra kille som honom igen. Min karma förstördes och jag har bara träffat svin efter det som straff antagligen för att jag lämnade honom.

Jag tror faktiskt inte att du älskar din partner TS, på riktigt. DU får göra slut.

Sex är näring för kärleken. Om sexet uteblir dör kärleken eftersom. Så är det för många och så hade det kanske blivit för din man efter ett tag med.

Jag tror inte att du älskade din man. Hade du gjort det hade du sett till att han var sexuellt tillfredsställd.
  • Anonym (Sexdocka)

tt bekvämt sätt att slippa en massa ansvar för hushåll och hem. Hon kan nog tänka sig att han sköter sina behov diskret vid sidan om. Frågan är om TS vill det...

Svaret är nej. Hon förväntar sig 100% trohet, jag har frågat.

Frågan var om hon tror att gnistan kommer tillbaka. Jag har varit kvar för att jag sett det som en tillfällig motgång och att det sen ska åter med sex och gos.

Men jag har tröttnat så jag har börjat boka in några dejter.

• Anonym (Annika)
    Anonym (Sexdocka) skrev 2021-02-21 18:47:39 följande:

tt bekvämt sätt att slippa en massa ansvar för hushåll och hem. Hon kan nog tänka sig att han sköter sina behov diskret vid sidan om. Frågan är om TS vill det...

Svaret är nej. Hon förväntar sig 100% trohet, jag har frågat.

Frågan var om hon tror att gnistan kommer tillbaka. Jag har varit kvar för att jag sett det som en tillfällig motgång och att det sen ska åter med sex och gos.

Men jag har tröttnat så jag har börjat boka in några dejter.

Va? Så din lösning på era problem är att vara otrogen?!
    Ett annat alternativ är ju att separera först...
Svar på tråden Varför gör ni inte slut?