• Anonym (Kaffedraken)

    Varför gör ni inte slut?

    Jag och Sambon har väldigt olika sexlust. Hon vill inte att vi ska göra slut men inte heller vara med och lösa problemet.

    Men varför vara ihop om inte lust till närheten finns. Vi bråkar ibland men inte hela tiden.

    Jag tänker att det måste bara jobbigt att bara vara ihop om man är den som inte vill. Min sexlust kommer inte försvinna.

    Vi har barn och äger halva huset var. Kan det vara så att Hon tycker det är bekvämt att bo kvar bara?

  • Svar på tråden Varför gör ni inte slut?
  • Anonym (Kaffedraken)
    New Dawn skrev 2021-02-24 23:08:49 följande:
    Återigen, terapi finns inte med bland TS förslag. Det är dina personliga idéer.
    Min personliga åsikt är att hans inlägg är ganska bedrövliga. Att du ser dem som välformulerade gör mig verkligen förvånad. Jag kan inte utläsa något tecken på att han är bra på att kommunicera utefter vad som står här. Tänk på hans nick bara. Vem kallar sig "sexdocka"??!

    Nu råkar jag ha skrivit med ganska många män här på FL, och min uppfattning är att väldigt många är dåliga på att kommunicera om sex.
    Jag har pratat privat med flera som skrivit dessa typ av inlägg. En del män verkar kärleksfulla och goa, men de har ändå jättesvårt att prata om sex(inte konstigt, för det är svårt ) Andra är bara patetiska, och trots att de skrivit att de vill ha sex med sina fruar, vill de inte ens skriva om detta. Det är mest bilder på sig själv de vill dela, eller ställer frågor om min sexualitet, storleken på mina bröstvårtor och allt möjligt på ett väldigt torftigt, och motbjudande sätt.

    Jag har väldigt svårt att ta detta med hushållsarbetet på allvar men om det stämmer är hon ju en fruktansvärd människa och bara att lämna. Jag har varit tydlig med att han kort och gott kan kräva förändring på detta . Delat ansvar av hushållsarbete måste hon göra, vare sig hon vill eller inte.

    Jag läste upp TS kommentarer att han ställt ultimtum att hon skulle "arbeta med sin lust" och att hon hade till påsk på sig, för min man, och vi skakade båda på huvudet och skrattade. Det är så främmande att tänka så. Hur kan man ens säga så... Jag hade definitiv blivit förbannad. Dessutom har han bokat in dejter under denna tid...fint va, när han gett henne tiden för dem att lösa sin situation.

    Ja, du Tecum....Du tar även denne man under dina vingar...
    Du borde vänja dig av med din ovana att lägga ord i andras mun. Jag har aldrig skrivit att han är välformulerad, för det är han inte. Däremot har han gjort sig besväret att formulera sig och fråga om råd och i min värld gör man inte det om man inte har försökt lösa problemet själv innan.
    Du kan gott vara så ärlig att du erkänner att vi gör varsin tolkning, du vet inte mer än jag. Du bara retar dig på hans nick och sen tolkar du allt till det värsta och dömer ut någon du inte känner. Jag försöker se det mer positivt, att han försöker rätta till situationen, ge relationen en chans, istället för att lämna direkt. För om han bara är ute efter att dejta andra skulle han redan lämnat!

    Du och Molly försvarar alltid kvinnan i denna typ av trådar, jag måste ju försöka få lite balans i debatten! Man är två i en relation, det är inte alltid mannen som ska lägga sig platt och bara foga sig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tecum skrev 2021-02-25 19:19:32 följande:

    Du borde vänja dig av med din ovana att lägga ord i andras mun. Jag har aldrig skrivit att han är välformulerad, för det är han inte. Däremot har han gjort sig besväret att formulera sig och fråga om råd och i min värld gör man inte det om man inte har försökt lösa problemet själv innan.

    Du kan gott vara så ärlig att du erkänner att vi gör varsin tolkning, du vet inte mer än jag. Du bara retar dig på hans nick och sen tolkar du allt till det värsta och dömer ut någon du inte känner. Jag försöker se det mer positivt, att han försöker rätta till situationen, ge relationen en chans, istället för att lämna direkt. För om han bara är ute efter att dejta andra skulle han redan lämnat!

    Du och Molly försvarar alltid kvinnan i denna typ av trådar, jag måste ju försöka få lite balans i debatten! Man är två i en relation, det är inte alltid mannen som ska lägga sig platt och bara foga sig.


    Nej du har inte skrivit att han är välformulerad, men då är det nästan ändå konstigare att du för givet att han lungt pratat med henne och frågat om hur de ska gå vidare och frågat hur hon känner, att han berättar att han inte kan tänka sig leva kvar som det är. Att han frågat om hon är beredd att satsa på deras relation.

    Lite märkligt att han endast skrivet att han vill att hon "arbetar med sin sexlust", efter dessa frågor. Vad tycker du om det?

    Det är uppenbart att du inte läst mina inlägg och dessutom kastar du verkligen sten i glashus, för jag har INTE försvarat kvinnan i detta fall. Visa mig gärna var! Du lägger massor av ord i min mun och dessutom åsikter som är helt och hållet fel.

    Jag tror att hon bara bor i hop med honom för barnens skull, av ekonomiska och praktiska skäl och pga detta är hon inte intresserad av att ha sex med honom. Jag tror inte hon älskar honom, men kanske tycker om honom på något sätt. (Kanske inte ens det)

    Jag tror inte heller att han älskar henne. Han stannar också av ekonomiska skäl. Enda skillnaden är att han vill ha sex med henne. (eller nån)

    Jag har inte heller tyckt att de ska göra slut direkt. Jag tycker de ska ha ett lugnt samtal om deras relation där han frågar hur hon känner och vad hon vill, men också att han ska berätta vad han behöver och vad han känner.

    Nej varför skulle jag bortse från hans nick. Du fattar väl att det inte är någon slump att han valt det. Jag lägger alltid mest krut på den som skriver inläggen. Den andre vet man ju mindre om och det är ju alltid den som skriver som läser. Hade båda skrivit hade jag ställt frågor till henne.

    Jag kan vara kritisk mot kvinnor. Har debatterat mot kvinnor som är jättenegativa till att njuta av sex (som bara säger att sex är bra för mannen mm). Jag har även debatterat med och ifrågasatt kvinnor som ALLTID tappar lusten i relationer. Dessutom har jag ifrågasatt kvinnans roll i relationer där HON klagar på mannen, men jag har däremot ALDRIG läst att du kritiserat någon man som klagar på för lite sex. Det verkar som du tror att alla män som vill ha mer sex är väldigt kärleksfulla och goda, rakt igenom och dessutom alltid haft väldigt bra samtal.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Kaffedraken)
    molly50 skrev 2021-02-25 14:00:07 följande:

    Jag kan bara instämma i det med hur män skriver om sex.

    Jag får också frågor om mitt sexliv,vad jag gillar,storleken på mina bröst.

    Jag har t om fått dickpics skickade och nu senast en kille som runkade och sprutade till mina bilder här.

    Det är skrämmande! Och framförallt direkt avtändande.

    Och säger man ifrån så slutar de skriva helt eller så blir de otrevliga.

    Sen finns ju de snälla och goa kilar som inte alls skriver om sådant också.

    Men de är tyvärr i minoritet. I alla fall enligt min erfarenhet.

    För övrigt så håller jag med dig i det du skriver om TS.

    Om han nu har försökt med allt så är det kanske bättre att göra slut.

    Eller går han och väntar på att hans fru ska ta det steget?

    Jag hoppas att TS kan svara på lite fler frågor.


    Ja, det är ju konstigt att Tecum tror att alla män är så bra på att kommunicera om sex.

    Fast han har ju iofs inte fått de PM som du och jag har. Om han hade det skulle han få en annan bild av män. Vissa av dem skriver ju exakt sådana här trådar.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Kaffedraken)
    New Dawn skrev 2021-02-25 21:05:21 följande:
    Ja, det är ju konstigt att Tecum tror att alla män är så bra på att kommunicera om sex.
    Fast han har ju iofs inte fått de PM som du och jag har. Om han hade det skulle han få en annan bild av män. Vissa av dem skriver ju exakt sådana här trådar.
    Alla män är inte bra, många är helt värdelösa. Men jag tror inte att de skriver här.
    Men du är en bra tjej (och Molly också) jag vill inte bråka med dig. Det är sällan vi fått så lite info från TS som i denna tråd. Så vi säger väl att du har rätt om det gör dig gladare.

    Men vad är att "vara bra på att prata om sex"? Finns det någon manual? Att fråga om bröst och liknande till en okänd kvinna ser inte jag som bra men det kanske finns de som gillar det. Det finns folk till allt.
    Men första steget till ett bra samtal i en relation är att bägge vill prata och ffa kan lyssna. Så verkar det inte vara i denna relation.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tecum skrev 2021-02-25 22:47:02 följande:

    Alla män är inte bra, många är helt värdelösa. Men jag tror inte att de skriver här.

    Men du är en bra tjej (och Molly också) jag vill inte bråka med dig. Det är sällan vi fått så lite info från TS som i denna tråd. Så vi säger väl att du har rätt om det gör dig gladare.

    Men vad är att "vara bra på att prata om sex"? Finns det någon manual? Att fråga om bröst och liknande till en okänd kvinna ser inte jag som bra men det kanske finns de som gillar det. Det finns folk till allt.

    Men första steget till ett bra samtal i en relation är att bägge vill prata och ffa kan lyssna. Så verkar det inte vara i denna relation.


    Men det är ju just det jag reagerar på. Att du tror ALLT gott om män som skriver i dessa trådar. Förstår du inte vad jag säger?

    Jag har ju haft kontakt med män som skrivit sådana trådar. Så jag VET med 100% säkerhet att det finns flera män som skrivit liknade trådar, tom med bättre språk, inte kommunicerat bra.

    Det vanligaste är att de helt enkel klagat över för lite sex till frun. Jag har faktiskt aldrig varit med om att någon sagt mer än så. Vissa är ändå riktigt trevliga och verkar kärleksfulla, men inte ens de har haft bra samtal. Det brukar börja med att mannen klagar på för lite sex och kvinnan kommer i försvarställning och känner sig otillräcklig och pressad. Ofta sker detta när mannen är besviken ocv frustrerad. Detta är ju inte männens avsikt, men genom att inleda med att klaga blir början dålig. Om man i stället börjar med frågor om hennes känslor, och LYSSNAR, samt ställer följdfrågor OCH visar en äkta vilja att mötas och förstå den andre, har man mycket bättre möjlighet att lyckas. Givetvis är det lika viktigt att mannen berättar hur han känner, men det bör inte heller ske genom anklagelser utan för att få kvinnan att förstå hur han känner och mår.

    Ang de patetiska männen så kan det alltså vara så att samme man som startar denna typ av tråd skrivit till mig och berättat mer om sin situation. När jag så svarar och ger förlag kommer ingen reaktion på det, utan frågor om min kropp, om jag är kåt, detaljer om min kropp. Tom de som vet att jag har en relation kommer med sexuella förslag och undrar om jag tex vill suga av dem. Det finns män som tydligt sagt att de inte älskar sin kvinna (trots att de klagat öppet på för lite sex). Jag skulle aldrig outa någon så klart, men det finns nick du känner till här på FL som faktisk inte älskar sina fruar, som bedrar dem, inte tänder på dem. En angav tom att kvinnan var för tjock och drömde om en smalare tjej som tex jag.

    Tro mig när jag säger att jag vet att man INTE kan dra några slutsatser från att mannen klagat på för lite sex. Det finns olika situationer bakom, olika män.

    Ja, vissa kvinnor gillar att snacka sex och om någon frågade om mina bröst, eller annat, efter att jag vikt ut mig är det inget konstigt. Det patetiska är att göra det när jag absolut inte öppnat för detta, utan endast skrivit råd som de själva bett om.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tecum skrev 2021-02-25 19:19:32 följande:
    Du borde vänja dig av med din ovana att lägga ord i andras mun. Jag har aldrig skrivit att han är välformulerad, för det är han inte. Däremot har han gjort sig besväret att formulera sig och fråga om råd och i min värld gör man inte det om man inte har försökt lösa problemet själv innan.
    Du kan gott vara så ärlig att du erkänner att vi gör varsin tolkning, du vet inte mer än jag. Du bara retar dig på hans nick och sen tolkar du allt till det värsta och dömer ut någon du inte känner. Jag försöker se det mer positivt, att han försöker rätta till situationen, ge relationen en chans, istället för att lämna direkt. För om han bara är ute efter att dejta andra skulle han redan lämnat!

    Du och Molly försvarar alltid kvinnan i denna typ av trådar, jag måste ju försöka få lite balans i debatten! Man är två i en relation, det är inte alltid mannen som ska lägga sig platt och bara foga sig.
    Jag försvarar inte kvinnan.
    Men jag kan förstå om hon tappar lusten när han ställer som krav att hon ska jobba på sin sexlust och ger henne tid fram till påsk.
    Samtidigt så bokar han in dejter med andra.
    Vem skulle få mer lust av det?
    Sen har jag dessutom skrivit att jag tycker det är fel om hon inte hjälper till hemma.
    Så nej,jag försvarar henne inte.
    Jag tycker bara att TS kanske har försökt lösa problemet på fel sätt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    New Dawn skrev 2021-02-25 21:05:21 följande:
    Ja, det är ju konstigt att Tecum tror att alla män är så bra på att kommunicera om sex.

    Fast han har ju iofs inte fått de PM som du och jag har. Om han hade det skulle han få en annan bild av män. Vissa av dem skriver ju exakt sådana här trådar.
    Ja,precis.
    Men jag tror det kan vara svårt för män överlag att förstå hur det kan vara att få sådana mess.
    Det är nog inte lika vanligt att män får det.
  • Anonym (Kaffedraken)
    New Dawn skrev 2021-02-25 23:20:22 följande:
    Men det är ju just det jag reagerar på. Att du tror ALLT gott om män som skriver i dessa trådar. Förstår du inte vad jag säger?

    Jag har ju haft kontakt med män som skrivit sådana trådar. Så jag VET med 100% säkerhet att det finns flera män som skrivit liknade trådar, tom med bättre språk, inte kommunicerat bra.

    Det vanligaste är att de helt enkel klagat över för lite sex till frun. Jag har faktiskt aldrig varit med om att någon sagt mer än så. Vissa är ändå riktigt trevliga och verkar kärleksfulla, men inte ens de har haft bra samtal. Det brukar börja med att mannen klagar på för lite sex och kvinnan kommer i försvarställning och känner sig otillräcklig och pressad. Ofta sker detta när mannen är besviken ocv frustrerad. Detta är ju inte männens avsikt, men genom att inleda med att klaga blir början dålig. Om man i stället börjar med frågor om hennes känslor, och LYSSNAR, samt ställer följdfrågor OCH visar en äkta vilja att mötas och förstå den andre, har man mycket bättre möjlighet att lyckas. Givetvis är det lika viktigt att mannen berättar hur han känner, men det bör inte heller ske genom anklagelser utan för att få kvinnan att förstå hur han känner och mår.

    Ang de patetiska männen så kan det alltså vara så att samme man som startar denna typ av tråd skrivit till mig och berättat mer om sin situation. När jag så svarar och ger förlag kommer ingen reaktion på det, utan frågor om min kropp, om jag är kåt, detaljer om min kropp. Tom de som vet att jag har en relation kommer med sexuella förslag och undrar om jag tex vill suga av dem. Det finns män som tydligt sagt att de inte älskar sin kvinna (trots att de klagat öppet på för lite sex). Jag skulle aldrig outa någon så klart, men det finns nick du känner till här på FL som faktisk inte älskar sina fruar, som bedrar dem, inte tänder på dem. En angav tom att kvinnan var för tjock och drömde om en smalare tjej som tex jag.

    Tro mig när jag säger att jag vet att man INTE kan dra några slutsatser från att mannen klagat på för lite sex. Det finns olika situationer bakom, olika män.

    Ja, vissa kvinnor gillar att snacka sex och om någon frågade om mina bröst, eller annat, efter att jag vikt ut mig är det inget konstigt. Det patetiska är att göra det när jag absolut inte öppnat för detta, utan endast skrivit råd som de själva bett om.
    Jag håller med dig om att det finns de som inte kommunicerar bra och att det inte är en framkomlig väg att bara klaga på för lite sex utan att försöka lyssna på den andre. Som kvinna har jag också haft min beskärda del av obehagliga meddelanden från män på nätet. Jag tycker dock inte att man ska generalisera alltför mycket utifrån dessa personer och att det inte är säkert att ts tillhör denna kategori av män. Jag reagerar på att han skriver att sambon inte alls vill diskutera deras sexliv och dessutom drar sig för att göra sin del av hemarbetet. Om det var en kvinna som skrev att hennes man inte ville ha sex och inte ville prata om det och lade över hela ansvaret för hemmet på henne tror jag att fler hade reagerat mycket hårdare.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (håller med) skrev 2021-02-26 10:15:28 följande:

    Jag håller med dig om att det finns de som inte kommunicerar bra och att det inte är en framkomlig väg att bara klaga på för lite sex utan att försöka lyssna på den andre. Som kvinna har jag också haft min beskärda del av obehagliga meddelanden från män på nätet. Jag tycker dock inte att man ska generalisera alltför mycket utifrån dessa personer och att det inte är säkert att ts tillhör denna kategori av män. Jag reagerar på att han skriver att sambon inte alls vill diskutera deras sexliv och dessutom drar sig för att göra sin del av hemarbetet. Om det var en kvinna som skrev att hennes man inte ville ha sex och inte ville prata om det och lade över hela ansvaret för hemmet på henne tror jag att fler hade reagerat mycket hårdare.


    Jag generalisera inte män utifrån meddelanden jag fått. Mitt svar riktade sig Tecum som förutsatte att TS redan sagt allt som jag föreslagit, och han förutsatte även att TS kommunicerat vettigt med sin fru, för det tror han män som skriver sådana trådar gör. Därav mitt svar. Det var hans generaliserande jag svarade på. Du har tydligen inte läst vad jag skrivit. För jag skrivet tydligt att män är OLIKA.

    När jag svarar på inlägg utgår jag ifrån vad personen skrivit och på vilket sätt. Han själv fokuserar inte på hushållsarbetet. Han vill att hon ska arbeta på sin lust.

    Jag brukar sällan ägna många ord åt detta med hushållsarbete i trådar om sex. Jag har dock sagt att han ska kräva att hon gör mer och jag har för övrigt tyckt att det är bara att lämna henne om man tänker på det. Han fokuserar dock på just sex och jag tror inte hon får mer lust även om hon tar mer ansvar för hushållsarbete.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (håller med) skrev 2021-02-26 10:15:28 följande:
    Jag håller med dig om att det finns de som inte kommunicerar bra och att det inte är en framkomlig väg att bara klaga på för lite sex utan att försöka lyssna på den andre. Som kvinna har jag också haft min beskärda del av obehagliga meddelanden från män på nätet. Jag tycker dock inte att man ska generalisera alltför mycket utifrån dessa personer och att det inte är säkert att ts tillhör denna kategori av män. Jag reagerar på att han skriver att sambon inte alls vill diskutera deras sexliv och dessutom drar sig för att göra sin del av hemarbetet. Om det var en kvinna som skrev att hennes man inte ville ha sex och inte ville prata om det och lade över hela ansvaret för hemmet på henne tror jag att fler hade reagerat mycket hårdare.
    Ja absolut! Ingen hade ifrågasatt hennes trovärdighet utan hon hade fått oreserverat stöd av andra kvinnor och uppmanats att lämna mansbebisen omedelbart, alternativt att sätta hårt mot hårt och bara sköta sin del av hemarbetet.

    Jag beklagar att du och andra får dessa obehagliga meddelanden och jag kan not inte fullt ut sätta mig in hur det är. Fattar inte hur såna män tänker. Iofs kan jag förstå att vissa vill tala om intima saker om de inte kan göra det med partnern, men då måste de ju känna av och lägga sig på den nivå som kvinnan är bekväm med.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tecum skrev 2021-02-26 17:16:05 följande:

    Ja absolut! Ingen hade ifrågasatt hennes trovärdighet utan hon hade fått oreserverat stöd av andra kvinnor och uppmanats att lämna mansbebisen omedelbart, alternativt att sätta hårt mot hårt och bara sköta sin del av hemarbetet.

    Jag beklagar att du och andra får dessa obehagliga meddelanden och jag kan not inte fullt ut sätta mig in hur det är. Fattar inte hur såna män tänker. Iofs kan jag förstå att vissa vill tala om intima saker om de inte kan göra det med partnern, men då måste de ju känna av och lägga sig på den nivå som kvinnan är bekväm med.


    Om du absolut ska tänka dig att jämföra med inlägg från kvinnor så är det ganska ovanligt (kan inte minnas att jag läst något) där kvinnan gör det mesta i hushållet men ändå inte nämner det som ett problem. Fokuset från honom är sexbristen.

    Det har startats andra trådar, men likartat språk där mannen föreslår sexdocka som lösning på problemet. Han svarar inte på varför han kallar sig det här och ja, det nick sänker hans trovärdighet. Samt att han inte svarar. Inte att han är man.

    Du klagar på att folk här på familjeliv gör skillnad på kön, men det gäller tydligen inte dig.

    Du medger iofs att det finns dåliga män, men du tror inte att de skriver här?! Snacka om att göra könsskillnader så det skriker. Eller har du samma uppfattning om kvinnor som skriver här?

    Lästips "www.familjeliv.se/forum/thread/80957802-sexdocka-som-losning-pa-olika-sexlust/1/nick/80957802"
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tecum skrev 2021-02-26 17:16:05 följande:
    Ja absolut! Ingen hade ifrågasatt hennes trovärdighet utan hon hade fått oreserverat stöd av andra kvinnor och uppmanats att lämna mansbebisen omedelbart, alternativt att sätta hårt mot hårt och bara sköta sin del av hemarbetet.

    Jag beklagar att du och andra får dessa obehagliga meddelanden och jag kan not inte fullt ut sätta mig in hur det är. Fattar inte hur såna män tänker. Iofs kan jag förstå att vissa vill tala om intima saker om de inte kan göra det med partnern, men då måste de ju känna av och lägga sig på den nivå som kvinnan är bekväm med.
    Det är inte bara upptagna män som skriver. Det är även singelmän.
    Och de kan börja prata om ditten och datten för att sedan plötsligt börja prata om storleken på ens bröst eller vad man gillar i sexväg osv.
    Och som inte respekterar att jag inte är intresserad av något vid sidan av utan fortsätter på samma sätt ändå.
    Jag har också svårt att förstå hur de tänker.
    Om de ens tänker överhuvudtaget.
  • Anonym (Kaffedraken)
    New Dawn skrev 2021-02-27 05:58:43 följande:
    Om du absolut ska tänka dig att jämföra med inlägg från kvinnor så är det ganska ovanligt (kan inte minnas att jag läst något) där kvinnan gör det mesta i hushållet men ändå inte nämner det som ett problem. Fokuset från honom är sexbristen.

    Det har startats andra trådar, men likartat språk där mannen föreslår sexdocka som lösning på problemet. Han svarar inte på varför han kallar sig det här och ja, det nick sänker hans trovärdighet. Samt att han inte svarar. Inte att han är man.

    Du klagar på att folk här på familjeliv gör skillnad på kön, men det gäller tydligen inte dig.
    Du medger iofs att det finns dåliga män, men du tror inte att de skriver här?! Snacka om att göra könsskillnader så det skriker. Eller har du samma uppfattning om kvinnor som skriver här?

    Lästips "www.familjeliv.se/forum/thread/80957802-s exdocka-som-losning-pa-olika-sexlust/1/nick/809578 02"
    Ja faktiskt. De som formulerar sig väl och skriver vettigt har större trovärdighet hos mig, oavsett kön. Kanske naivt men jag har höga tankar om det skrivna ordets betydelse. Som du vet finns det många här som skriver som krattor och det sänker deras trovärdighet och tar fokus från deras problem.

    Tyvärr dras jag med i "könskriget", jag har ett starkt rättvisepatos och vill att rätt ska vara rätt. Så jag pekar ofta på de skillnader man ser i inläggen när det gäller hur män resp kvinnor behandlas och bedöms. Kan tillägga att du inte tillhör de som dömer direkt utan du ser till problemet.

    Fördelen är att man uppskattar sin egen partner ´desto mer när man läser alla stolpskott till manshatare  som skriver här...
  • Anonym (Kaffedraken)
    molly50 skrev 2021-02-27 17:16:56 följande:
    Det är inte bara upptagna män som skriver. Det är även singelmän.
    Och de kan börja prata om ditten och datten för att sedan plötsligt börja prata om storleken på ens bröst eller vad man gillar i sexväg osv.
    Och som inte respekterar att jag inte är intresserad av något vid sidan av utan fortsätter på samma sätt ändå.
    Jag har också svårt att förstå hur de tänker.
    Om de ens tänker överhuvudtaget.
    Ja man kan undra om de tänker öht. Eller utgår de från sig själva och tror att alla kvinnor som skriver om sex också vill prata om och kanske ha sex med kreti och pleti. Inte särskilt begåvat av dem... 

    Men hur agerar du när de blir verbalt närgångna, säger du ifrån och respekterar de i så fall det? Eller bryter du bara och blockar dem?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tecum skrev 2021-02-27 19:48:26 följande:

    Ja faktiskt. De som formulerar sig väl och skriver vettigt har större trovärdighet hos mig, oavsett kön. Kanske naivt men jag har höga tankar om det skrivna ordets betydelse. Som du vet finns det många här som skriver som krattor och det sänker deras trovärdighet och tar fokus från deras problem.

    Tyvärr dras jag med i "könskriget", jag har ett starkt rättvisepatos och vill att rätt ska vara rätt. Så jag pekar ofta på de skillnader man ser i inläggen när det gäller hur män resp kvinnor behandlas och bedöms. Kan tillägga att du inte tillhör de som dömer direkt utan du ser till problemet.

    Fördelen är att man uppskattar sin egen partner ´desto mer när man läser alla stolpskott till manshatare  som skriver här...


    Vad då "rätt ska vara rätt"? Vad är rätt här?

    Att TS ska få ha en sexdocka. Att han ska få ha sex med andra, att kvinnan ska "arbeta på sin sexlust".

    Eller är det "rätt" att alla män som klagar på sex har förmåga att kommunicera på ett "vettigt" sätt.

    Du skriver om manshatande stolpskott. Vem/vilka menar du här?

    Finns en hel del kvinnohatare på forumet också. En del har ganska bra språk, men sunkig attityd. Finns bedrövliga kvinnor här som är ganska bra på att formulera sig, men vissa är väldigt låsta och fördomsfulla.

    Jag tycker inte att TS är bra på att formulera sig. Det är väldigt torftigt. Jag fattar inte att du kan läsa in så mycket goda förmågor i kommunication av dessa inlägg

    Jag fokuserar på innehåll och sätt att uttrycka sig.

    Det var ju trevligt att du noterat att jag ser till problemet.

    Jag tycker det finns många olika människor här på forumet, men tyvärr är det lätt att hitta på saker, trolla, för att provocera, eller smutskasta det andra könet mm
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tecum skrev 2021-02-27 19:52:21 följande:
    Ja man kan undra om de tänker öht. Eller utgår de från sig själva och tror att alla kvinnor som skriver om sex också vill prata om och kanske ha sex med kreti och pleti. Inte särskilt begåvat av dem... 

    Men hur agerar du när de blir verbalt närgångna, säger du ifrån och respekterar de i så fall det? Eller bryter du bara och blockar dem?
    Precis.

    Jag brukar tala om att jag inte vill prata om sådana saker.
    Ibland så respekterar de det eller så slutar de skriva helt eller blir otrevliga.
    Vissa har jag fått blockera då de inte respekterat mig för fem öre.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Många undrar om jag har försökt med en lugn och sansad diskussion. Ja jag har frågat vad hon vill och vad hon känner.

    Jag får inget vettigt svar. Hon säger mest att hon tycker att hon får göra för mycket fast jag gör mest hemma. Sen är resten rena lögner som är lätta att kolla upp.

    Jag har stannat kvar för att jag har tänkt att det är en övergår motgång.

    Jag har inte varit inne på ett tag så därför sent svar.

Svar på tråden Varför gör ni inte slut?