Anonym (håller med) skrev 2021-02-22 07:36:15 följande:
Men om man inte vill ha sex för att kärleken är död, borde man inte kunna göra slut då? Man kan i och för sig vilja stanna för barnen och ekonomin, men då bör man vara ärlig om det så att man vet var man har varandra. Annars kanske partnern går och hoppas i åratal på en förändring som aldrig kommer.
Borde och borde. I så fall borde väl lika gärna den som vill ha sex göra slut.
Jag personligen skulle inte vilja stanna i en kärlekslös, eller sexlös relation, men om du tänker dig in i en situation där du verkligen inte vill ha sex, så är det väl inget du vill jobba för.
Jag förstår att man inte säger något sådant rakt ut, utan att man fått frågan. Om man vill leva kvar utan sex för barnens skull, för ekonomin skull mm, finns ingen anledning att ta upp dessa hårda ord.
Kanske tänker hon själv att det kan bli bättre, hoppas på att hon själv ska vilja ha sex någon gång i framtiden, att känslorna ska komma tillbaka någon gång.
Det svåraste jag varit med om i mitt liv var att berätta att jag ville skiljas. Jag sköt upp det och sköt upp det för det var så ohyggligt smärtsamt, så att inte säga något sådant förstår jag.
Som jag förstår det har hon varit ganska tydlig med att hon inte vill ha sex, inte vill kompromissa med närhet och sex, så han vet ju var hon står.
Hon kanske känner någon typ av kärlek till honom ändå.