Man kan alltid vända sig till Jesus
I svåra stunder när allt hopp verkar vara ute, och nu när farsoten står innanför dörren.
I svåra stunder när allt hopp verkar vara ute, och nu när farsoten står innanför dörren.
Knappast imponerande.
Snarare funderar jag på hur korkade människor kan bli och ändå kunna gå och prata samtidigt.
För världen idag ser inte ut som den gjorde för 2000år sedan och mer. Och vi, människan har ändrats mycket på den tiden vad det gäller etik, moral, gener och biologi.
Man har tex visat att etik och moral påverkar våra gener genom att titta på våldet i samhället under medeltiden jämfört med idag.
Det betyder egentligen att de som tror benhårt på texter från det våldsamma samhälle som var för 2000 år sedan och tror att det är någon sorts sanning, de har sämre etik, moral och gener....
Näe det tycker jag ärligt talat inte är det minsta imponerande.
Det finns äldre texter än bibeln som också är aktuella idag. Är de bättre än bibeln då?
Ja, klart man kan vända sig till Jesus...eller så vänder man sig till något annat påhittat...som Jultomten t.ex....
Trevlig helg!
Men nu slog du en sån där logisk kullerbytta som man skulle kunnat förvänta sig.
Alltså, allvarligt. Hur får du ihop tankarna för det här är så förvirrat att jag har allvarliga tvivel.
Det är inte konstigt, med dina logiska kullerbyttor, att du inte förstår vad jag skrev.
Människans "natur", gener och biologi, förändras med den etik och moral som råder i samhället.
Du håller fast vid ideal, etik och moral som ligger mer än 2000 år bort. Det vill säga, du strävar efter ett våldsammare samhälle. Det är inget som ligger i "människans natur" utan i din och andra religiösas etik och moral.
Lustigt att du tar upp nazismens rasbiologi i det hela. Du tolkar lika fel som de, ditt argumenterande om "människans natur" är ett exempel på hur du, som extremist, tolkar fel.
Men nu slog du en sån där logisk kullerbytta som man skulle kunnat förvänta sig.
Alltså, allvarligt. Hur får du ihop tankarna för det här är så förvirrat att jag har allvarliga tvivel.
Det är inte konstigt, med dina logiska kullerbyttor, att du inte förstår vad jag skrev.
Människans "natur", gener och biologi, förändras med den etik och moral som råder i samhället.
Du håller fast vid ideal, etik och moral som ligger mer än 2000 år bort. Det vill säga, du strävar efter ett våldsammare samhälle. Det är inget som ligger i "människans natur" utan i din och andra religiösas etik och moral.
Lustigt att du tar upp nazismens rasbiologi i det hela. Du tolkar lika fel som de, ditt argumenterande om "människans natur" är ett exempel på hur du, som extremist, tolkar fel.
Jag vet att Sovjet försökte förbjuda religionen. Det var inte det jag pratade om utan om ditt resonemang som 'är extremt förvirrat. Precis som alla andra extremisters resonemang alltid är förvrängda och förvirrade.
Åter igen blir du så där extremt förvirrad och osaklig som visar med all önskvärd tydlighet att du är en extremist.
Du kan bara inte vara saklig?
Det handlar om att bli berörd i själen.
Det är ju en viss skillnad om vi pratar om antal anhängare. Bibeln verkar "sälja bättre än de vediska texterna till exempel.
Oavsett vad man tror på eller inte tror på så är det väl fint att andra kan ha något som ger dom tröst.
Man ska aldrig tvinga på andra sin tro, men det är lika fult att försöka tvinga på andra sin tro att det inte finns något