• Lark

Jomshof

"Islam är en avskyvärd religion".

Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Jomshof
  • Lark
    Anonym (Tea) skrev 2021-03-15 14:36:54 följande:
    Du är helt in-snurrad i ditt eget resonemang att du inte ser verkligheten. 
    Exakt... det är så roligt att se att jag skrattar så jag gråter.
    Personen ifråga ser bokstaven a... men missar resten av alfabetet.
    Hahahaha
  • Jonnynilsson
    Lark skrev 2021-03-15 14:10:00 följande:
    Ingen religion som har något gott med sig?

Nä, du har helt rätt. Alla religioner är mer eller mindre avskyvärda.
    Jag menar... titta på Jesus i kristna läran.
    Älska varandra? Fy, vad hemskt.
    Älska dina fiender? Nä, vet hut! Låt oss slå varandra på käften istället.

Jesus... älska varandra - hur kan  han säga något så fruktansvärt?
    Jättefint. Enda problemet är ju att varken Jesus eller någon annan av alla påhittade karaktärer finns eller har funnits. Allt är ju bara fiction.
  • Jonnynilsson
    Anonym (!) skrev 2021-03-15 14:02:17 följande:
    Samma borde gälla fotbollsfans med det tänket, eller Sd:väljare, eller sosse väljare osv.. eller så kan man fördöma de som beter sig illa istället för att generalisera och utmåla hela grupper som dåliga för att några är idioter
    Nja alltså. Fotbollsfans och SD-väljare är faktiskt verkliga och både lever och andas. Till skillnad från alla påhittade karaktärer i jordens alla religioner.

Karaktärer som man använder för att i religionens namn begå allvarliga övergrepp på befolkningen.

Så det ar en dålig jämförelse. Bättre kan du!
  • Lark
    Jonnynilsson skrev 2021-03-15 14:55:50 följande:
    Jättefint. Enda problemet är ju att varken Jesus eller någon annan av alla påhittade karaktärer finns eller har funnits. Allt är ju bara fiction.
    Spelar väl ändå ingen roll. Det är ju inte det vi diskuterar.
    Vi pratar ju om huruvida dessa är avskyvärda eller inte. Ifall de för något gott med sig.

Även om allt är påhitt så är ju en lära om att älska knappast avskyvärd.
    Eller?
  • mari123

Nyligen hade jag ett röstmeddelande i min telefon! där en person från Jehovas vittnen! berättade att hon sökt mig för att tala om Jesus! Jag kände men ÅÅÅ ge er ngn gång......men blev jag RÄDD!? Nä inte ett dugg. Jesus är kärlek även för mig som inte är kristen.

• Missermajser
    Lark skrev 2021-03-14 10:53:32 följande:

"Islam är en avskyvärd religion".

Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

Vad säger ni?

Med tanke på Kina som håller en ganska hård linje mot islam gällande Uigurer så undrar jag hur ni tänker här. Ska vi ha omskolningsläger?

• Anonym (Tea)
    mari123 skrev 2021-03-15 15:13:32 följande:

Nyligen hade jag ett röstmeddelande i min telefon! där en person från Jehovas vittnen! berättade att hon sökt mig för att tala om Jesus! Jag kände men ÅÅÅ ge er ngn gång......men blev jag RÄDD!? Nä inte ett dugg. Jesus är kärlek även för mig som inte är kristen.

Hjärta på den <3
  • Missermajser
    Anonym (Tea) skrev 2021-03-15 13:48:22 följande:
    Hur många terroristbrott i världen är utförda av kristna? 
    Dessa kallas inte kristna. Dom exemplen måste omnämnas som ensamma galningar annars är du inte riktigt PK!
  • klyban
    Lark skrev 2021-03-15 14:30:46 följande:
    Jag har redan förklarar min(a) premisser för en avskyvärd religion.
    Du klarar kort och gott inte av att diskutera.

Tråkigt för dig :)

Det är just vad denna diskussion leder till och dessa premisser om ett liknande våld även i bibeln.
    Och därmed berättar du att det är mer är islam som är avskyvärda med dessa premisser.

Hur skulle det ändra de premisser som TS berättat som avgör om en religion är avskyvärd i det du skrev där, eller vet du inte ad hominem inte är ett argument för sak?

Lark skrev 2021-03-15 15:06:15 följande:
    Spelar väl ändå ingen roll. Det är ju inte det vi diskuterar.
    Vi pratar ju om huruvida dessa är avskyvärda eller inte. Ifall de för något gott med sig.

Även om allt är påhitt så är ju en lära om att älska knappast avskyvärd.
    Eller?

Ja, och de premisserna du lagt upp berättar att det är mer än islam som är avskyvärd och helt enligt dina premisser som avgör detta.
    Visst är det lustigt hur det kan bli.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Lark
    klyban skrev 2021-03-15 15:54:33 följande:

Det är just vad denna diskussion leder till och dessa premisser om ett liknande våld även i bibeln.
    Och därmed berättar du att det är mer är islam som är avskyvärda med dessa premisser.

Hur skulle det ändra de premisser som TS berättat som avgör om en religion är avskyvärd i det du skrev där, eller vet du inte ad hominem inte är ett argument för sak?

Ja, och de premisserna du lagt upp berättar att det är mer än islam som är avskyvärd och helt enligt dina premisser som avgör detta.
    Visst är det lustigt hur det kan bli.

Hahaha... whatever. Det går ju inte att diskutera mot bättre vetande.
    Du har snurrat in dig själv så mycket att du inte längre vet vad du pratar om.

Hahahaha. Du är rolig.
Svar på tråden Jomshof