Jomshof
"Islam är en avskyvärd religion".
Vad tycker ni om uttalandet.
Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.
Vad säger ni?
Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.
Vad säger ni?
Vad säger ni?
Jag vill bara bringa lite ordning i debatten genom att återge det korreka citatet från Jomshof i Sverige möts 9/3:
"Jag lider med de människorna som tvingas födas i de här länderna under islam som enlig mig är en avskyvärd ideologi och religion."
Helt absurt egentligen att tro på en Gud (magiskt osynligt väsen) som förtrycker en! MIN Gud (om jag har ngn) är en kärleksfull och förlåtande gubbe som jag kan få TRÖST hos och inte en tyrann som ställer krav. VARFÖR skaffa sig en tyrannisk Gud? I gamla outvecklade Sverige så var vi rädda för Guds straff och mkt handlade om vad som kommer EFTER döden och att man skulle huka och bete sig 24/7, men vi har ju gått vidare tack och lov!
Jo, det var det: "Jag lider med de människorna som tvingas födas i de här länderna under islam som enligt mig är en avskyvärd ideologi och religion."
Det är dina premisser om vad som gör en religion avskyvärd ingen annans.
Det holistiska perspektivet är just att bibeln har ett våld av liknande art, så där kan du inte tänkt efter när du skrev den.
Då du väljer bort gamla testamentet då det inte funkar för ditt resonemang och premisser.
Visst är det komiskt att du pratar om en helhet och sen struntar i den själv?