• Anonym (Otrogen)

    Sen jag var otrogen mår jag mycket bättre

    Har påbörjat en affär och för ett tag sen var vi fysiska på riktigt första gången. Det var helt underbart att återigen få ha sex med någon som verkligen visar åtrå, att få känna att kåtheten är ömsesidig och inte ensidig... Mådde jättebra efteråt, hade nästan glömt hur bra det kändes, och känslan har suttit i sen dess.

    Det har gjort att min ordinarie relation också blivit bättre eftersom jag tagit med mig en massa positiv energi dit.

    Det är lite dubbelsidigt dock för samtidigt blir det smärtsamt tydligt hur mycket som fattas i min ordinarie relation, vi är mer som goda vänner, eller åtminstone verkar min partner se det som att vårt föräldraskap är det centrala i vår relation, resten är inte så viktigt.

    Så trots att jag nu kan få mina behov uppfyllda vet jag inte om jag vill fortsätta leva i en död relation.

    Någon som har varit i liknande? Hur gjorde ni?

  • Svar på tråden Sen jag var otrogen mår jag mycket bättre
  • Anonym (Ensam)
    Anonym (Conny L) skrev 2021-03-27 06:44:16 följande:

    Ja, gör det.

    Din kvinna är den finaste du mött? Ändå ignorerar hon dina behov. Kanske kan ni leva lyckliga om du har en älskarinna.


    Som sagt så ignorerar hon inte mina behov då hon har försökt att "ställa upp". Varför hon inte vill gå med på en alternativ lösning med en tredjepart kan bara hon svara på och de gånger vi har pratat om det så har hon inget s ar själv. Så att "ignorera mina behov" är elakt sagt då hon har försökt.
  • Anonym (Ensam)
    Anonym (Tror) skrev 2021-03-26 19:54:47 följande:

    Av erfarenhet förnedrar ofta älskare en efteråt. Eller pratar illa om en eftersom varit otrogen.


    Det är ju ett ganska torrt argument då det skulle innebära att man tar samma risk med alla man har sex med första gången. Självklart är kondom en starkt rekommendation, men jag har personligen varit e teemt dålig i det ansvaret under hela mitt liv men ändå klarat mig finfint. Med min tanke är att skaffa en tredjepart, om du läst tidigare inlägg, så tror jag att kommunikation är av yttersta vikt och även att vara tydlig med överenskommelsen och vad den innebär. Min tanke är inte att "ligga runt" utan att ha en fast se partner som är införstådd med relationen och min situation och således respekterar den.
  • Anonym (sådär)
    Arboga skrev 2021-03-26 19:34:22 följande:
    Inget jag sagt är bullshit.
    Varför vi/de flesta väljer ett monogamt förhållande är för att normen säger att det ska vara så.

    Om du har levt/lever i ett långt förhållande som är lyckligt så är det så klart grattis till det.
    Men, se dig omkring, hur många förhållanden går åt det andra hållet?
    Jo, väldigt många, hur många av dessa förhållanden är det "nykärt" och lyckligt hela tiden? nån procent kanske.

    Vi blir kära, blir ihop, avlar barn. 
    Och sen?
    Hur många lever kvar i förhållandet för att de inte vill såra barnen med att gå isär är väldigt många.
    Hur många flyttar isär när barn har växt upp och lämnat hemmet, väldigt många.

    Människan är ett flockdjur som inte är monogamt.
    All forskning visar på det OCH att vi pga olika normer drar oss till monogami men alla skilsmässor och otrohet och framför allt alla olyckliga förhållanden visar att det är inte så människan funkar.
    Detta forumet och denna tråden är ju bra ett exempel på att det är så.

    Att det flörtas hejvilt på arbetsplatser är ju också ett bra bevis på det.

    Ett tydligt exempel är ju t e x Ebba busch, hon är offentlig och religös som har stått inför sin gud och lovat att älska i nöd och lust, hur gick det med det?
    Jo, instinkten tog över och skilsmässan blev ett faktum.

    Det sista du skriver att om man ändrar sig på vägen och inte står rakryggad och säger det är självklart fegt och taskigt.
    Otrohet är såklart vidrigt men så vanligt att det nästan har blivit normalt, tyvärr.

    Hoppas att du nu förstår hur jag menar och ha en trevlig helg
    ALLT du nämner kan göras UTAN att bedra sin partner... så kan du vara så snäll att svara på frågorna jag ställde istället för att bara rapa ur dig en massa BS som har noll relevans för det jag frågade dig om?

    1) Om man inte är monogam, varför väljer man medvetet  monogamt förhållande öht? Varför väljer man inte ett öppet förhållande istället?

    2) Om man ändrar sig på vägen, varför går man bakom ryggen på sin partner istället för att stå för den man är är och vilket slags förhållande man vill ha?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Tror) skrev 2021-03-26 15:03:34 följande:
    Ja för älskaren kan ju prata nedvärderande om en med sina killkompisar och andra. Att man är billig osv,
    Anonym (Tror) skrev 2021-03-26 19:54:47 följande:

    Av erfarenhet förnedrar ofta älskare en efteråt. Eller pratar illa om en eftersom varit otrogen.



    Fast om man går bakom ryggen på sin partner så är man ju billig.

    Varför skulle älskaren ta mer hänsyn till personen när personen själv inte tar hänsyn till sin partner?

    Den som sig in i leken ger får leken tåla... kan man själv inte respektera andra så ska man inte förvänta sig att själv bli bemött med respekt?
  • Anonym (Tror)
    Anonym (sådär) skrev 2021-03-29 12:58:35 följande:

    Fast om man går bakom ryggen på sin partner så är man ju billig.

    Varför skulle älskaren ta mer hänsyn till personen när personen själv inte tar hänsyn till sin partner?

    Den som sig in i leken ger får leken tåla... kan man själv inte respektera andra så ska man inte förvänta sig att själv bli bemött med respekt?


    Det är det jag menar dvs att ha en älskare ger bara nackdelar.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Tror) skrev 2021-03-29 14:12:58 följande:
    Det är det jag menar dvs att ha en älskare ger bara nackdelar.
    Jupp, men det är lite märkligt när människor som  själva inte beter sig speciellt trevligt och ärligt mot sin partner förväntar sig att andra ska vara hur snälla och ärliga som helst mot dem Flört

    Typ...."Jag är själv en lögnare och en bedragare, går bakom ryggen på min partner med en egoist som inte bryr sig ett skit om vad hen deltar i att göra någon annan bara hen får sitt... men förväntar mig ändå att samma egoistiska person ska vara ärligt och omtänksam mot mig"... Hur tänker man där?
  • Arboga
    Anonym (sådär) skrev 2021-03-29 12:49:34 följande:
    ALLT du nämner kan göras UTAN att bedra sin partner... så kan du vara så snäll att svara på frågorna jag ställde istället för att bara rapa ur dig en massa BS som har noll relevans för det jag frågade dig om?

    1) Om man inte är monogam, varför väljer man medvetet  monogamt förhållande öht? Varför väljer man inte ett öppet förhållande istället?

    2) Om man ändrar sig på vägen, varför går man bakom ryggen på sin partner istället för att stå för den man är är och vilket slags förhållande man vill ha?
    Men snälla du, vad är det du inte förstår???
    Jag har ju svarat dig!!

    Det jag pratar om har inget med att bedra sin partner

    1. Det är normen att välja ett monogamt förhållande nu för tiden.
    2. Om man ändrar sig på vägen så vet väl inte jag varför människor inte berättar det för sin partner, DET är inget jag har forskat i.

    Om du inte förstår nu när jag har svarat dig flera gånger så är det DU som inte förstår vad monogam innebär eller har nån aning om vad du pratar om.
  • Anonym (sådär)
    Arboga skrev 2021-03-29 16:49:01 följande:
    Men snälla du, vad är det du inte förstår???
    Jag har ju svarat dig!!

    Det jag pratar om har inget med att bedra sin partner

    1. Det är normen att välja ett monogamt förhållande nu för tiden.
    2. Om man ändrar sig på vägen så vet väl inte jag varför människor inte berättar det för sin partner, DET är inget jag har forskat i.

    Om du inte förstår nu när jag har svarat dig flera gånger så är det DU som inte förstår vad monogam innebär eller har nån aning om vad du pratar om.
    1) Vad normen är spelar väl ingen roll, det är väl ingen som tvingar dig att välja ett monogamt förhållande om du själv inte vill det? Eller menar du att det är ok att låtsas vara monogam och sen gå bakom ryggen på sin partner bara för att monogami är norm?

    2) Du behöver inte forska för att förstå att det beror på exakt samma falskhet och feghet som när man gick in i ett monogamt förhållande trotts att man inte tänkte leva monogamt.

    Jo jag förstår precis vad du menar, men tycker det bara är rent skitsnack, för VERKLIGA polyamorösa springer INTE omkring och sviker och ljuger för sin partner. De är öppna och ärliga med vad de tycker och vad de gör och är BÅDA överens om hur förhållandet ska vara. Ärlighet och förtroende är precis lika viktigt i plyförhållanden som mongama förhållande.

    Du behöver nog lära dig skillnaden mellan svek och lögner och polyamori, man behöver inte bete sig som en feg liten nolla bara för att man inte vill leva monogamt. Och du gör absolut inte VERKLIGA polyamorösa en tjänst genom att bunta ihop dem med svikare och lögnare. De flesta av dem skulle nog inte hålla med dig.
  • Arboga
    Anonym (sådär) skrev 2021-03-29 17:11:08 följande:
    1) Vad normen är spelar väl ingen roll, det är väl ingen som tvingar dig att välja ett monogamt förhållande om du själv inte vill det? Eller menar du att det är ok att låtsas vara monogam och sen gå bakom ryggen på sin partner bara för att monogami är norm?

    2) Du behöver inte forska för att förstå att det beror på exakt samma falskhet och feghet som när man gick in i ett monogamt förhållande trotts att man inte tänkte leva monogamt.

    Jo jag förstår precis vad du menar, men tycker det bara är rent skitsnack, för VERKLIGA polyamorösa springer INTE omkring och sviker och ljuger för sin partner. De är öppna och ärliga med vad de tycker och vad de gör och är BÅDA överens om hur förhållandet ska vara. Ärlighet och förtroende är precis lika viktigt i plyförhållanden som mongama förhållande.

    Du behöver nog lära dig skillnaden mellan svek och lögner och polyamori, man behöver inte bete sig som en feg liten nolla bara för att man inte vill leva monogamt. Och du gör absolut inte VERKLIGA polyamorösa en tjänst genom att bunta ihop dem med svikare och lögnare. De flesta av dem skulle nog inte hålla med dig.
    Pust, du pratar om orelevanta saker.
    Jag säger igen vad jag skrev i mitt första inlägg här:

    Djuret människan är INTE monogam!

    Svanar är monogama, dom håller sig till en partner livet ut.

    Vad normen är spelar ju en väldigt stor roll!
    Att skaffa en partner och gifta sig/bli sambo ÄR normen för oss men det är inte en instinkt.
    Det är anledningen till att det är så många separationer, otrohet, flört på jobbet, försöka få bekräftelse av andra.
    Det är anledningen till denna tråden och många många fler här på detta forum.

    Du kan kalla det svammel eller bullshit men det är fakta, om du inte kan ta till dig det så är det inte mitt problem.
  • Anonym (sådär)
    Arboga skrev 2021-03-29 18:28:02 följande:
    Pust, du pratar om orelevanta saker.
    Jag säger igen vad jag skrev i mitt första inlägg här:

    Djuret människan är INTE monogam!

    Svanar är monogama, dom håller sig till en partner livet ut.

    Vad normen är spelar ju en väldigt stor roll!
    Att skaffa en partner och gifta sig/bli sambo ÄR normen för oss men det är inte en instinkt.
    Det är anledningen till att det är så många separationer, otrohet, flört på jobbet, försöka få bekräftelse av andra.
    Det är anledningen till denna tråden och många många fler här på detta forum.

    Du kan kalla det svammel eller bullshit men det är fakta, om du inte kan ta till dig det så är det inte mitt problem.
    Vadå irrelevant, menar du att gå bakom ryggen på sin partne är irrelevant?

    Nej normen spelar ingen roll, ärlig kan du vara oavsett vad du väljer för relationstyp. Allt som krävs är en ryggrad.

    Att ljuga och gå bakom ryggen på andra är inte heller en instinkt. att vilja ha sex är det däremot, men det finns inget som säger att man måste svika och ljuga för att kunna ha sex.

    Nej det är inte anledningen till denna tråd, anledningen till denna tråd är feghet och egoism. Som sagt det går att må bra UTAN att svika och ljuga.

    Ja det är svamel och BS att inte kunna skilja på polyamori och svek och lögner. Det ena har inte ett dugg med det andra att göra.
  • Arboga
    Anonym (sådär) skrev 2021-03-29 18:49:08 följande:
    Vadå irrelevant, menar du att gå bakom ryggen på sin partne är irrelevant?

    Nej normen spelar ingen roll, ärlig kan du vara oavsett vad du väljer för relationstyp. Allt som krävs är en ryggrad.

    Att ljuga och gå bakom ryggen på andra är inte heller en instinkt. att vilja ha sex är det däremot, men det finns inget som säger att man måste svika och ljuga för att kunna ha sex.

    Nej det är inte anledningen till denna tråd, anledningen till denna tråd är feghet och egoism. Som sagt det går att må bra UTAN att svika och ljuga.

    Ja det är svamel och BS att inte kunna skilja på polyamori och svek och lögner. Det ena har inte ett dugg med det andra att göra.
    Anledningen till denna tråden är att vi inte är monogama.
    Så enkelt är det.

    Ha det bra.
  • Anonym (sådär)
    Arboga skrev 2021-03-29 19:19:17 följande:
    Anledningen till denna tråden är att vi inte är monogama.
    Så enkelt är det.

    Ha det bra.
    Och man måste svika och ljuga för att vara poly?

    Det tragiska är att du tror att du försvarar polyamori när du egentligen drar ner det i skiten genom att göra det synonymt med svek och lögner. Snacka om totalförvirrad.
  • Arboga
    Anonym (sådär) skrev 2021-03-29 19:43:59 följande:
    Och man måste svika och ljuga för att vara poly?

    Det tragiska är att du tror att du försvarar polyamori när du egentligen drar ner det i skiten genom att göra det synonymt med svek och lögner. Snacka om totalförvirrad.
    Men suck!
    Du fattar absolut ingenting, jag har inte försvarat nånting, jag har bara försökt  förklara hur det är och anledningen till att folk knullar vid sidan av eller skiljer sig.

    Du gör mig totalförvirrad ja, är du så trög eller gör du dig till när du inte förstår?

    Ge dig nu.
  • Anonym (sådär)
    Arboga skrev 2021-03-29 20:07:06 följande:
    Men suck!
    Du fattar absolut ingenting, jag har inte försvarat nånting, jag har bara försökt  förklara hur det är och anledningen till att folk knullar vid sidan av eller skiljer sig.

    Du gör mig totalförvirrad ja, är du så trög eller gör du dig till när du inte förstår?

    Ge dig nu.
    Jag fattar precis vad du säger, det är bara det att det du säger är helt jäkla fel eftersom varför folk sviker och bedrar har inte ett dugg med polyamori att göra för det går ju bevisligen att vara poly UTAN att vara en feg lögnare. Det finns liksom ingen som helst koppling mellan svek, lögner och egoism och polyamori. Det är något du hitta på alldeles själv.

    Inte så konstigt att du blir förvirrad för dina argument håller inte för fem öre och kan lätt stickas hål på med ett par enkla frågor som du bevisligen har väldigt svårt att förklara.

    Så mitt tips till dig är.... håll isär relationsformer och moraliska värderingar så ska du se att det klarnar....ärlig kan man vara både som monogam eller poly. Och likadant åt andra hållet. En lögnare kan man vara både som monogam eller poly.

    Man behöver inte svika och ljuga för att ha sex med flera, alltså finns det ingen koppling mellan polyamori och otrohet. 
  • Arboga
    Anonym (sådär) skrev 2021-03-30 15:30:09 följande:
    Jag fattar precis vad du säger, det är bara det att det du säger är helt jäkla fel eftersom varför folk sviker och bedrar har inte ett dugg med polyamori att göra för det går ju bevisligen att vara poly UTAN att vara en feg lögnare. Det finns liksom ingen som helst koppling mellan svek, lögner och egoism och polyamori. Det är något du hitta på alldeles själv.

    Inte så konstigt att du blir förvirrad för dina argument håller inte för fem öre och kan lätt stickas hål på med ett par enkla frågor som du bevisligen har väldigt svårt att förklara.

    Så mitt tips till dig är.... håll isär relationsformer och moraliska värderingar så ska du se att det klarnar....ärlig kan man vara både som monogam eller poly. Och likadant åt andra hållet. En lögnare kan man vara både som monogam eller poly.

    Man behöver inte svika och ljuga för att ha sex med flera, alltså finns det ingen koppling mellan polyamori och otrohet. 
    Nu ger jag upp, detta var nog den mest meningslösa diskussion jag haft med nån annan någonsin.
    Kan du inte begripa den fakta jag lägger fram så låt bli att svara.

    Ge dig nu!!
  • Anonym (sådär)
    Arboga skrev 2021-03-30 17:15:07 följande:
    Nu ger jag upp, detta var nog den mest meningslösa diskussion jag haft med nån annan någonsin.
    Kan du inte begripa den fakta jag lägger fram så låt bli att svara.

    Ge dig nu!!
    Ja diskussioner bli lätt meningslösa när man kläcker ur sig meningslösa floskler som man sen har svårt att förklara när de ifrågasätts.
  • Arboga
    Anonym (sådär) skrev 2021-03-31 13:03:07 följande:
    Ja diskussioner bli lätt meningslösa när man kläcker ur sig meningslösa floskler som man sen har svårt att förklara när de ifrågasätts.
    Haha, humor har du i a f men att läsa och förstå är det värre med.
Svar på tråden Sen jag var otrogen mår jag mycket bättre