• TriC

    12-åring vän med 18-åring okej?

    Jag har en 12-årig bonusdotter, med inte så många kompisar, som sedan en tid tillbaka är ?bästa vän?, på distans, med en 18-årig tjej/kvinna. Den äldre tjejen bor långt bort och de har aldrig träffats på riktigt, men videopratar timvis nästan varje dag.

    Om det varit en 18-årig kille istället så skulle alla såklart skrikit ?pedofil?. 12-åringens mamma tycker detta är helt okej och att det är kul att dottern hittat någon hon ?kan prata om allt? med.

    Själv är jag inte lika godtrogen och kan inte släppa tanken att det kanske är en kvinnlig pedofil vi har att göra med. De finns ju, och är betydligt vanligare än många tror.

    Är det jag som är överdrivet misstänksam, eller vad anser ni andra om denna ?vänskap??

  • Svar på tråden 12-åring vän med 18-åring okej?
  • KlantSmurfen
    Anonym (C) skrev 2021-04-08 08:42:25 följande: #10
    Friger skrev 2021-04-08 08:40:05 följande:
    Många tjejer har ett starkt "mamma"-begär. Varje gång vi får en bebis hemma står tjejkompisarna till dom äldre barnen på kö för att vakta och ta hand om ungen. Särskild dom som är ensambarn har jag märkt.

    Jämställdhet i all ära men 18-åriga pedofilbrudar har jag lite svårt att materialisera i mitt lilla huvud. Jag vill nog ha en källhänvisning på det påståendet.

    Under förutsättning att ni VET att det är en tjej hon pratar med så kan ni nog vara lugna.
    Börja med att googla och ta reda på fakta.
    Bete dig inte som en söndercurlad barnrumpa och kräv att alla andra ska fixa allt åt dig och du ska få allt serverat på silverfat.

    Du kan tex googla "kvinnlig pedofili".
    Men jag gissar att du bara kommer att bråka och tjafsa för att slippa ta reda på fakta. Men motbevisa mig gärna.
    Bete dig inte som en söndercurlad barnrumpa som kräver att alla andra ska tro på det du skriver, lägg ner "googla själv" och bifoga källa. Men jag gissar att du bara kommer att bråka.


  • Anonym (cognitionis)
    Anonym (C) skrev 2021-04-10 17:56:02 följande:
    Nu pratar vi om pedofili, inte om dömda. Förstår du verkligen inte skillnaden? Allvarligt?
    Håll dig till sak!

    Som jag sa, det är bara att googla därför att det är allmänbildning. Det här är ingen skola och ingen undervisningsplikt för att utbilda faktaresistenta.
    Har man inte allmänbildning måste man faktiskt skaffa sig det.
    Googla som sagt.
    Men snälla rara C, dina tafatta försök till argumentation är bedårande..

    Det tillhör allmänbildningen att kunna argumentera utan att behöva använda härskarteknik. Kan man inte det så får man skaffa sig kunskap. Det är inte vår uppgift att lära dig. Prova att googla - så kan du träna tillsammans med klasskompisarna när påsklovet är slut. /s
  • Anonym (C)

    Det är uppenbart att jag klampat på mycket ömma tår när jag påpekade att "mentorskap" är ett klassiskt pedofilargument. Det är eg bara dem som har det argumentet, att de ska "lära" barn vuxensaker.
    Lika uppenbart är det att kvinnliga pedofiler blir otroligt provocerade av att få höra att det finns lika många kvinnliga som manliga pedofiler.

    Då gör man det klassiska, försöker skifta fokus och försöker trumma ut sanningen att det nästan bara är män som är pedofiler - allt för att få bort ljuset från sig själv.

    Det är uppenbart att pedofiler finns överallt i samhället och att hälften av dem är kvinnor.

  • Friger
    Anonym (C) skrev 2021-04-10 20:13:54 följande:

    Det är uppenbart att jag klampat på mycket ömma tår när jag påpekade att "mentorskap" är ett klassiskt pedofilargument. Det är eg bara dem som har det argumentet, att de ska "lära" barn vuxensaker.
    Lika uppenbart är det att kvinnliga pedofiler blir otroligt provocerade av att få höra att det finns lika många kvinnliga som manliga pedofiler.

    Då gör man det klassiska, försöker skifta fokus och försöker trumma ut sanningen att det nästan bara är män som är pedofiler - allt för att få bort ljuset från sig själv.

    Det är uppenbart att pedofiler finns överallt i samhället och att hälften av dem är kvinnor.


    Nä, folk blir inte irriterade på ditt påstående. Det är ditt enfaldiga och envisa sätt att "bevisa" att du har rätt. Den saknar all logik.

    Det som att jag påstår att jag påstår att Marsianerna har gett mig en helig dator med vilken jag kan kontrollera intelligenta livsformer mentalt. Beviset jag har är att ni får googla upp det på nätet. Söker man på nätet så finner man naturligtvis inte så mycket om den saken. Inte om ditt påstående heller. Vill nog påstå att mitt är mer sannolikt. Men tyvärr kan jag inte styra dig till att förstå saken. Det kommer bara upp ett error-meddelande när jag ska ansluta.
  • Anonym (C)
    Friger skrev 2021-04-10 20:22:19 följande:
    Nä, folk blir inte irriterade på ditt påstående. Det är ditt enfaldiga och envisa sätt att "bevisa" att du har rätt. Den saknar all logik.

    Det som att jag påstår att jag påstår att Marsianerna har gett mig en helig dator med vilken jag kan kontrollera intelligenta livsformer mentalt. Beviset jag har är att ni får googla upp det på nätet. Söker man på nätet så finner man naturligtvis inte så mycket om den saken. Inte om ditt påstående heller. Vill nog påstå att mitt är mer sannolikt. Men tyvärr kan jag inte styra dig till att förstå saken. Det kommer bara upp ett error-meddelande när jag ska ansluta.
    Som sagt.
    Det är talande att du försöker bråka och tjafsa för att komma bort från ämnet.
    Det är bara en enda typ av människor som försöker bråka bort fokus på detta sätt.
    Nuff said.
  • Anonym (S)
    Anonym (C) skrev 2021-04-10 17:56:02 följande:
    Nu pratar vi om pedofili, inte om dömda. Förstår du verkligen inte skillnaden? Allvarligt?
    Håll dig till sak!

    Som jag sa, det är bara att googla därför att det är allmänbildning. Det här är ingen skola och ingen undervisningsplikt för att utbilda faktaresistenta.
    Har man inte allmänbildning måste man faktiskt skaffa sig det.
    Googla som sagt.
    Förstår inte du hur statistik fungerar....? Eller menar du på allvar att antalet kvinnliga pedofiler skulle vara ett så enormt mörkertal att det kan tävla med männens andel? Källa please, or it didn't happen. Du skriker åt alla andra att ta fram källor, dags att bevisa färg C, eller ta till dig fakta.
  • Anonym (S)
    Anonym (C) skrev 2021-04-10 20:13:54 följande:

    Det är uppenbart att jag klampat på mycket ömma tår när jag påpekade att "mentorskap" är ett klassiskt pedofilargument. Det är eg bara dem som har det argumentet, att de ska "lära" barn vuxensaker.
    Lika uppenbart är det att kvinnliga pedofiler blir otroligt provocerade av att få höra att det finns lika många kvinnliga som manliga pedofiler.

    Då gör man det klassiska, försöker skifta fokus och försöker trumma ut sanningen att det nästan bara är män som är pedofiler - allt för att få bort ljuset från sig själv.

    Det är uppenbart att pedofiler finns överallt i samhället och att hälften av dem är kvinnor.


    C, du som verkar ha så goda insikter i vilka som besöker forumet, SNÄLLA lista alla signaturer i den här tråden som egentligen är kvinnliga pedofiler.

    PS: Källa på att hälften av alla pedofiler i samhället är kvinnor, eller sluta envisas med dina fullständigt oupplysta påhitt.
  • Anonym (C)
    Anonym (S) skrev 2021-04-10 20:42:36 följande:
    C, du som verkar ha så goda insikter i vilka som besöker forumet, SNÄLLA lista alla signaturer i den här tråden som egentligen är kvinnliga pedofiler.

    PS: Källa på att hälften av alla pedofiler i samhället är kvinnor, eller sluta envisas med dina fullständigt oupplysta påhitt.
    Vilka som bevistar forumet är irrelevant. Jag kommenterar argumentationen i denna tråd.

    Det är oerhört tydligt att denna tråd har dragit till sig pedofiler...

  • Anonym (S)
    Anonym (C) skrev 2021-04-10 20:49:50 följande:
    Vilka som bevistar forumet är irrelevant. Jag kommenterar argumentationen i denna tråd.

    Det är oerhört tydligt att denna tråd har dragit till sig pedofiler...
    Ja, och du påstår att de som säger emot dina "fakta", som jag fortfarande vill se källor för, är kvinnliga pedofiler.

    Återigen, börja med att berätta vilka det är eller sluta prata skit om främlingar.
  • pyssel
    Anonym (C) skrev 2021-04-11 15:21:42 följande:

    Vad är din ursäkt för att du är så lat att du inte orkar googla?

    Forumet är som jag sa innan, ingen grundskola. Det är ingen undervisningsplikt för de som saknar all allmänbildning. Det är du som ska se till att ha sådan allmänbildning att du öht klarar av att bevista ett forum.

    Pedofili och könsfördelning är allmänbildning. Du saknar allmänbildning. Skaffa dig det.

    Frågor på det?

    Men som jag sa, det är ytterst tydligt att tråden drar till sig pedofiler som gör allt för att flytta fokus från kärnfrågan - pedofila uttryckssätt och pedofila agerande till att handla om rent tjafs. Allt för att kunna fortsätta leva ut sina pedofila böjelser.


    Du kan alltså inte belägga det. Frågor på det?
Svar på tråden 12-åring vän med 18-åring okej?