• Anonymen789123

Är detta våldtäkt?

Hej! Jag har en pojkvän som jag varit tillsammans med i ungefär 2 år. Han har gjort sexuella grejer med mig som jag anser att inte är helt ok. En händelse som jag har mått lite dåligt över och som jag pratat med min psykolog om hände i somras. Han var småberusad och vi sku lägga oss och sova. Han ville då ha sex, men jag ville inte och sa nej. Han fortsatte röra mig och jag sa nej ett flertal gånger och han lyssnade inte. Till slut vände jag mig om (med ryggen mot honom) för att sova. Han fortsatte ändå kort efter fortsätta röra mig och intala mig hur våt jag är och att han vet att jag visst vill ha sex var jag säger nej. Han väljer ändå att stoppa in den och jag blir ganska chockad och ledsen. Jag ligger där och vet inte vad jag ska göra. Jag vänder mig tillsist om för att bara få det undan. Jag vet att jag i situationen hade kunnat ropa eller bara försökt springa ut men jag tänkte inte klart då och blev så chockad att han gjorde så även då jag såå många gånger sagt nej och visat att jag inte ville.

Min fråga är nu om jag överdriver och det här inte alls är ett övergrepp? Vill bara höra andras åsikter för att jag själv kanske skall få ett svar då jag skuldbelägger mig själv mycket för händelsen men samtidigt mår lite dåligt ibland över den och kan ha mardrömmar.

• Svar på tråden Är detta våldtäkt?
  • Anonym (X)

Har du inte fått stöd av din psykolog i dett? Höll du inte med om vad hen sa?

• Anonymen789123

Glömde tillägga att jag är rädd för honom när han är berusad eftersom det är då det alltid händer. Vi har som sagt varit tillsammans i 2 år, men funderar på att lämna nu.

• Anonymen789123
    Anonym (X) skrev 2021-05-05 20:54:07 följande:

Har du inte fått stöd av din psykolog i dett? Höll du inte med om vad hen sa?

Jo det har jag, hon sa att jag har rätt till att anmäla det om jag känner för det men har inte velat det hittills.
  • Anonym (Lämna!)
    Anonymen789123 skrev 2021-05-05 20:55:06 följande:

Glömde tillägga att jag är rädd för honom när han är berusad eftersom det är då det alltid händer. Vi har som sagt varit tillsammans i 2 år, men funderar på att lämna nu.

Du skall definitivt lämna honom. Man skall aldrig behöva vara räddar sin partner. Han utsatte dig dessutom för solklar våldtäkt, och därefter ytterligare övergrepp låter det som.

Det du skall fundera över är om du utöver att lämna honom även orkar anmäla honom för våldtäkt. Det kommer troligen bli svårt med bevis, och sannolikt inte gå till åtal, men det vet man inte innan man prövat. Det är dessutom en tydlig markering, och kanske en tankeväckare för honom.
  • Drottningen1970
    Anonymen789123 skrev 2021-05-05 20:55:06 följande:

Vad är det som får dig att överväga att fortsätta vara tillsammans med någon du är rädd för och som våldtar dig?
  • Anonym (Ställ mot väggen)

TS: Efter att ha läst dina följande inlägg så reviderar jag mitt tidigare inlägg och tycker att du bör lämna eftersom det inte är en engångsföreteelse och att du kan känna dig rädd ibland. Sedan är det upp till dig om du känner att det var ett övergrepp/våldtäkt. Det är liksom du som har nyckeln till hur du går vidare baserat på vad du känner.

• Anonymen789123

Ja, jag tänker lämna honom, jag antar att det inte ens går till rättegång om inga direkta bevis finns?

• Drottningen1970
    Anonym (Ställ mot väggen) skrev 2021-05-05 21:04:59 följande:

TS: Efter att ha läst dina följande inlägg så reviderar jag mitt tidigare inlägg och tycker att du bör lämna eftersom det inte är en engångsföreteelse och att du kan känna dig rädd ibland. Sedan är det upp till dig om du känner att det var ett övergrepp/våldtäkt. Det är liksom du som har nyckeln till hur du går vidare baserat på vad du känner.

Det var våldtäkt alldeles oavsett hur TS eventuellt definierar det. Det är inte en definitionsfråga.
  • Anonym (0001)
    Drottningen1970 skrev 2021-05-05 21:08:01 följande:

Det var våldtäkt alldeles oavsett hur TS eventuellt definierar det. Det är inte en definitionsfråga.

Håller med.
  • Drottningen1970
    Anonymen789123 skrev 2021-05-05 21:06:09 följande:

Ja, jag tänker lämna honom, jag antar att det inte ens går till rättegång om inga direkta bevis finns?

Rent krasst har du inte en chans att att vinna en rättegång. Det kommer inte ens att väckas åtal som du själv är inne på. Rent principiellt borde du anmälan för att markera. Men det kommer att kräva massa kraft och styrka från dig som jag inte tror att du har. Viktigast nu är att du räddar dig själv från en djupt osund relation.
Svar på tråden Är detta våldtäkt?