• Anonym (Nyfiken)

Ni korta män

Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.

Har ni någonsin komplex för er längd?

Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?

• Svar på tråden Ni korta män
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-15 19:26:09 följande:

En man som är 173 och väger 60 kg som det har diskuterats innan i tråden har ett BMI på typ 20. Det är en riktigt smal/spinkig man med knappt någon muskelmassa alls

Det är ganska långt från att vara underviktig och inte konstigt alls. Överlag bör man också se till fettprocent som borde vara under 20% på en man. Är man 180 cm och väger 80 kg bör man har ett rejält sexpack och vara väldigt deffad för att inte ha ohälsosam fettprocent.

Generellt är män som är 180/72 i betydligt bättre skick fysiskt än män som är 180/80
  • Anonym (K)
    Anonym (Hemmablinda fruntimmer) skrev 2021-05-15 16:58:31 följande:

Det går verkligen inte in i skallen på dig...

"Nej det är inte alltid så lätt att banta- och alla har inte råd med att förstora  brösten..."

Vem har sagt att det är lätt? Det är fortfarande möjligt om man vill tillräckligt.

Gällande kroppslängd så hjälper varken vilja eller pengar om en man vill bli 20 cm längre. Även om du har 1000 miljarder i förmögenhet så är fortfarande bara att "gilla läget".

När det kommer till kukstorlek handlar det varken om vad man vill och även om du har en miljard så får du "gilla läget". 

Det är fortfarande MÖJLIGT för kvinnor att operera brösten och det är helt upp till dem att VÄLJA  att göra det som krävs eller avstå. Hon behöver aldrig "gilla läget". 

Numera kan män VÄLJA att inte vara tunnhåriga eller flintis. Även om det kostar så finns i alla fall valmöjligheten.

Alla vill inte ha silikonbröst heller.

Det är enorm skillnad mellan äkta och fejkbröst.

Och det finns också operationer som kan göra det folk längre.

www.bbc.co.uk/news/world-55146906
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-15 19:37:15 följande:

Det är ganska långt från att vara underviktig och inte konstigt alls. Överlag bör man också se till fettprocent som borde vara under 20% på en man. Är man 180 cm och väger 80 kg bör man har ett rejält sexpack och vara väldigt deffad för att inte ha ohälsosam fettprocent.

Generellt är män som är 180/72 i betydligt bättre skick fysiskt än män som är 180/80

Varför skulle de vara det? Du kan ha rejäl muskelmassa, låg fettprocent och väga betydligt mer. Varför fortsätter du den här diskussionen? Tråden handlar om längd
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-15 19:26:09 följande:
    En man som är 173 och väger 60 kg som det har diskuterats innan i tråden har ett BMI på typ 20. Det är en riktigt smal/spinkig man med knappt någon muskelmassa alls
    Jag håller med dig i allt du har skrivit!!

Min man är "smal" men muskulös trots att han "bara" är 173 cm och väger runt 78-80kg eller kanske det är runt 75-80kg...han springer inte och väger sig hela tiden ha ha

Hur han har lyckats med det beror väl på hans jobb som är tungt, hans gener och annat!!.
  • Anonym (Lakritsorm)
    "Alla vill inte ha silikonbröst heller.
    Det är enorm skillnad mellan äkta och fejkbröst."
    Det är fortfarande ett VAL kvinnan gör. 

Varför sitter det så hårt åt att erkänna att kvinnor slipper gilla läget?

Sitter offerkoftan så hårt?
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Hemmablinda fruntimmer) skrev 2021-05-15 16:58:31 följande:

Det går verkligen inte in i skallen på dig...

"Nej det är inte alltid så lätt att banta- och alla har inte råd med att förstora  brösten..."

Vem har sagt att det är lätt? Det är fortfarande möjligt om man vill tillräckligt.

Gällande kroppslängd så hjälper varken vilja eller pengar om en man vill bli 20 cm längre. Även om du har 1000 miljarder i förmögenhet så är fortfarande bara att "gilla läget".

När det kommer till kukstorlek handlar det varken om vad man vill och även om du har en miljard så får du "gilla läget". 

Det är fortfarande MÖJLIGT för kvinnor att operera brösten och det är helt upp till dem att VÄLJA  att göra det som krävs eller avstå. Hon behöver aldrig "gilla läget". 

Numera kan män VÄLJA att inte vara tunnhåriga eller flintis. Även om det kostar så finns i alla fall valmöjligheten.

Nej det är inte lätt att banta- jag vet det pga att jag jobbar med överviktiga som bla har en sjukdom eller äter medicin som gör det VÄLDIGT svårt att bli smala..
    Även om dom äter bra och motionerar!!

Sen vet jag ju inte hur mycket det kostar att förstora brösten, men jag kan gissa att det kostar mycket och att många inte heller vill ha fejk bröst..Som alla stjärnor -ok inte alla stjärnor vill eller behöver inte förstora brösten heller....

Nu har jag ingen kuk..men om jag föredrar större - vad är problemet- många människor föredrar något hos sin partner tror jag iaf..men jag kanske har fel - alla tar vem som helst...Självklart var ju personligheten hos min man det viktigaste!!

Jag föredrar min man som flintis och det har jag sagt till honom- att skaffar du mer hår så skulle jag inte gilla det...och han är tillräckligt självsäker att han struntar i om han är tunnhårig...Han har iaf fina ögon mm, mm!
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Lakritsorm) skrev 2021-05-15 20:19:44 följande:

Det är ju männen som skyller sina nederlag på yttre attribut som har ständig offerkofta. De flesta människor går inte runt och har komplex som begränsar deras liv som vissa män här verkar ha. Om jag har stora bröst och träffar någon som föredrar små är ju inte det mitt problem. Är han ihop med mig antar jag att han är det för att han älskar mig - brösten blir rätt oviktiga. Man kan ha en massa preferenser men de flesta är rätt oviktiga i verkligheten
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Lakritsorm) skrev 2021-05-15 20:19:44 följande:

Ursäkta men varför slipper just kvinnor gilla läget...med vadå??

Det beror väl på från person till person också vare sig det är en kvinna eller man, eller??

Det viktigaste är ju personligheten--jag valde en kort man-pga hans personlighet i första hand och för att han hade en stor kuk och var/år bra i sängen i andra hand!!
    Sådant är viktigt för kvinnor som gillar sex!!
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-15 21:05:58 följande:
    Det är ju männen som skyller sina nederlag på yttre attribut som har ständig offerkofta. De flesta människor går inte runt och har komplex som begränsar deras liv som vissa män här verkar ha. Om jag har stora bröst och träffar någon som föredrar små är ju inte det mitt problem. Är han ihop med mig antar jag att han är det för att han älskar mig - brösten blir rätt oviktiga. Man kan ha en massa preferenser men de flesta är rätt oviktiga i verkligheten
    Ja precis dom verkar faktiskt RIKTIGT avundsjuka på tjejer/kvinnor av någon anledning??

Beter dom sig som riktiga män - så spelar inte längden eller ev annat någon roll - iaf inte för min del-om man klaffar-det är ju det viktigaste..

Sen kan både killar och tjejer föredra vissa saker hos en partner, men i längden så är det ju kärleken som räknas..
    Ja attraktion i första hand, men sen blir det ju V.V.V
    Villa Volvo Vovve ha ha
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-15 19:59:46 följande:

Jag håller med dig i allt du har skrivit!!

Min man är "smal" men muskulös trots att han "bara" är 173 cm och väger runt 78-80kg eller kanske det är runt 75-80kg...han springer inte och väger sig hela tiden ha ha

Hur han har lyckats med det beror väl på hans jobb som är tungt, hans gener och annat!!.

På denna bild var Stallone 177/78. Din man är alltså "smal" och 173/80. Dvs betydligt mer muskler än Stallone här och lika deffad. Med tanke på att Stallone tryckte steroider så är det rätt imponerande...

images.app.goo.gl/voB2fjcsqPte1koW8
Svar på tråden Ni korta män