• Anonym (Nyfiken)

Ni korta män

Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.

Har ni någonsin komplex för er längd?

Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?

• Svar på tråden Ni korta män
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-24 07:45:17 följande:
    Herregud du träffar väl folk när du går till läkaren, tjejmiddag etc? Massor av människor ser dig?

Sminkar du upp dig likadant på morgonen om du är förkyld och ska spendera dagen framför tvn som om du ska på nyårsfest? Gör du inte det sminkar du dig för andra. Även om du mot förmodan skulle göra det så skulle 99.99% av alla kvinnor inte göra det.
    Nej jag träffar inga andra när jag träffat kvinnliga läkare, när jag varit på tjejmiddagar eller släktträffar för jag har alltid fått skjuts av min man!!
    Och jag sminkar mig knappast för att attrahera någon annan tjej eller någon på släktträffar..

Ja jag sminkar mig även hemma - lika mycket som om jag skulle gå på fest även om jag är helt ensam eller rättare sagt mer ibland t.o.m och ibland mindre - beror på vad jag känner för + klär upp mig mer el mindre än när jag går på fest!!

men kanske inte om jag är förkyld och har 39 graders feber-det gör väl ingen!!
    - du behöver ju inte ta i med ytterligheter!?

Beror dina konstiga teorier bara på din smink försäljning har gått ner eller för att du själv har en tjej som struntar i sådant - även när du är hemma- som blivit fet och skiter i hur hon ser ut - för att JUST hon kanske skiter i dig -så måste det ju vara enligt någon undersökning jag läste på nätet att brun utan sol produkter för män har minskat dramatiskt sen pandemin ha ha

Vissa män verkar tro att bara för att ni själva sminkar er eller bygger muskler för att ENDAST attrahera kvinnor så kanske inte dom flesta kvinnor gör det annat än för att själva må bra och inte för att attrahera alla män-förutom vid träff eller för sin egen karl!!
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-24 12:41:15 följande:
    Ska tillägga här. Det behöver faktiskt inte bara handla om det motsatta könet. Många vill vara vackra även för sina vänner. Detta tror jag dock är betydligt vanligare bland kvinnor än män.

Det enda som är trovärdigt om man som kvinna hävdar att man sminkar sig för sig själv är om man går upp och börjar sminka på sig direkt när man vaknar även en dag då man med 100% säkerhet vet att man kommer vara ensam hemma hela dagen. I de lägena ät jag övertygad om att 99,99% av alla kvinnor sminkar sig för sig själva.

Samma sak med kläder. Man klär sig i det man vill ge intryck av utåt. Bor man däremot själv djupt inne i en skog skulle knappt någon bry sig. Varför skulle det annars existera moden som helt och hållet baseras på människors kontemporära uppfattningar.
    Jaha så det var inte bara för att attrahera alla män...utan för att attrahera sina tjejkompisar, systrar mamma, pappa och sin övriga släkt också-Tungan ute
    Nej det stämmer inte heller - man vill bara göra det för sig själv!!

Nej det är vanligare bland män att dom vill visa hur stora muskler dom fått eller hur bruna dom har blivit av b.u.sol före pandemin iaf..Ni tränar ju enbart pga att ni tror att yngre tjejer och speciellt andra män ska titta!! Fast vuxna kvinnor bryr sig inte ett skvatt..

Jag fixar mig även om jag är ensam- eller räknas mina hundar inDrömmer

Vad är det du har svårt att förstå pga av sminkförsäljningen gått ner-kanske beror på helt andra saker..dom som har förlorat sin man i covid tänker nog knappast på att sminka sig - även om hon gjorde det innan hennes man dog-herregud kan du inte ens tänka så långt - har du ingen empati alls eller??

Bor man i skogen - ja det beror ju på vad du menar med bo i skogen...vildmarken eller en stuga i skogen är 2 skilda saker..Jag har bott i skogen - ingen skillnad där
    vildmarken har jag inte bott i!!
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-24 22:34:05 följande:
    Jag har håller med dig. BMI tar inte hänsyn till muskelmassa, fettprocent eller vart fettet sitter. Det är riktigt dåligt mått.

Min bror har alltid varit bred och muskulös. Tränar ibland två ggr om dagen. Men han är nog överviktig enligt BMI skulle jag tro.

Jag tror det är det är vanligare bland män att vara överviktig pga mycket muskler än för kvinnor dock. Då kvinnor generellt har mindre muskelmassa och svårare att bygga.

Det är därför hälften av alla kvinnor är överviktiga trots normalt BMI.
    Men kvinnor kan ju också ha tyngre benmassa/skelett och muskler + andra saker som inte räknas in stora bröst, rumpa/höfter osv..
    Jag har tex ganska breda axlar för en kvinna och större benmassa ,stora bröst och mer muskler än fett..
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-24 07:45:17 följande:
    Herregud du träffar väl folk när du går till läkaren, tjejmiddag etc? Massor av människor ser dig?

Sminkar du upp dig likadant på morgonen om du är förkyld och ska spendera dagen framför tvn som om du ska på nyårsfest? Gör du inte det sminkar du dig för andra. Även om du mot förmodan skulle göra det så skulle 99.99% av alla kvinnor inte göra det.
    Ja just det - Herregud!!- jag glömde att jag kan däremot gå ut på stan efter jag tränat mina hundar i gympabrallor utan smink på morgonen och håret är rufsigt som fan - men ändå går jag mitt i stockholms city med mina hundar där det är fullt med folk - jag bryr mig inte om vad andra tycker alls...

Hundarna är viktigare än att jag ska se snygg ut...
    Sen när jag kommer hem och är ensam så fixar jag till mig igen...

Så bara acceptera läget - inte många kvinnor bryr sig vad män eller folk tycker!!
    Du vill bara tro det och som du skrev till mig att jag måste vara korkad som inte fattar att jag är helt ensam om att göra så...

Så säger jag du måste ju vara väldigt bitter på något som får dig att skriva så!!
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-24 23:33:46 följande:

Nej jag träffar inga andra när jag träffat kvinnliga läkare, när jag varit på tjejmiddagar eller släktträffar för jag har alltid fått skjuts av min man!!

Och jag sminkar mig knappast för att attrahera någon annan tjej eller någon på släktträffar..

Ja jag sminkar mig även hemma - lika mycket som om jag skulle gå på fest även om jag är helt ensam eller rättare sagt mer ibland t.o.m och ibland mindre - beror på vad jag känner för + klär upp mig mer el mindre än när jag går på fest!!

men kanske inte om jag är förkyld och har 39 graders feber-det gör väl ingen!!

- du behöver ju inte ta i med ytterligheter!?

Beror dina konstiga teorier bara på din smink försäljning har gått ner eller för att du själv har en tjej som struntar i sådant - även när du är hemma- som blivit fet och skiter i hur hon ser ut - för att JUST hon kanske skiter i dig -så måste det ju vara enligt någon undersökning jag läste på nätet att brun utan sol produkter för män har minskat dramatiskt sen pandemin ha ha

Vissa män verkar tro att bara för att ni själva sminkar er eller bygger muskler för att ENDAST attrahera kvinnor så kanske inte dom flesta kvinnor gör det annat än för att själva må bra och inte för att attrahera alla män-förutom vid träff eller för sin egen karl!!

Du vill att läkaren, dina släktingar och din mam ska uppfatta dig som så snygg som möjligt. Du ska uppfattas som en snygg tjejer. Då blir du tillfredsställd och mår som bäst. Inget fel i det, men löjligt att förneka det.

Om du hade blivit satt i isolering ensam i ett år i en stuga i en skog med 0% chans att ens se en annan människa, och vara där utan partner, så hade du inte fixat dig lika mycket. Det vet både du och jag.
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-25 00:21:25 följande:

Jaha så det var inte bara för att attrahera alla män...utan för att attrahera sina tjejkompisar, systrar mamma, pappa och sin övriga släkt också-

Nej det stämmer inte heller - man vill bara göra det för sig själv!!

Nej det är vanligare bland män att dom vill visa hur stora muskler dom fått eller hur bruna dom har blivit av b.u.sol före pandemin iaf..Ni tränar ju enbart pga att ni tror att yngre tjejer och speciellt andra män ska titta!! Fast vuxna kvinnor bryr sig inte ett skvatt..

Jag fixar mig även om jag är ensam- eller räknas mina hundar in

Vad är det du har svårt att förstå pga av sminkförsäljningen gått ner-kanske beror på helt andra saker..dom som har förlorat sin man i covid tänker nog knappast på att sminka sig - även om hon gjorde det innan hennes man dog-herregud kan du inte ens tänka så långt - har du ingen empati alls eller??

Bor man i skogen - ja det beror ju på vad du menar med bo i skogen...vildmarken eller en stuga i skogen är 2 skilda saker..Jag har bott i skogen - ingen skillnad där

vildmarken har jag inte bott i!!

Du vill säkert inte attrahera dina familjemedlemmar. Men du vill bli sedd och uppfattad på ett visst sätt även av dem. Du hade som sagt inte sminkat dig och du var isolerad i en stuga i skogen i ett år.

Att träna har ju faktiskt fördelen att man fysiskt mår bättre, lever längre och orkar mer. Smink har inga sådana egenskaper alls. Med det sagt så tror jag 99,9% av alla män mår bättre i sig själva med en riktigt snyggt tränad kropp beroende på hur de uppfattas av andra.

Att vuxna kvinnor inte bryr sig alls om hur vältränade män är, är ju en sanning med stor modifikation. Vilket jag har mycket personlig erfarenhet av. Däremot tycker kvinnor generellt att pengar och status är mycket viktigt, då kan man ha överseende med mycket, även att mannen är kort.

Herregud nu drar du löjliga långtgående slutsatser helt utan substans. Du framstår som en riktig toka när du börjar svamla om empati.
  • Anonym (listan på idealmannen)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-25 07:20:57 följande:
    Att vuxna kvinnor inte bryr sig alls om hur vältränade män är, är ju en sanning med stor modifikation. Vilket jag har mycket personlig erfarenhet av. Däremot tycker kvinnor generellt att pengar och status är mycket viktigt, då kan man ha överseende med mycket, även att mannen är kort.
    Vilka otroligt ytliga människor du och Pelle både träffar på och verkar vara om allt bara ska handla om yta hela tiden.

Ja, en del kvinnor (inte generellt) tycker att status och pengar är viktigare än allt annat och struntar då i det mesta. Det är inte en generell sak.

Det viktigaste är hur man för sig, hur man behandlar andra. Inte yta. Yta försvinner. Man blir gammal och grå. Man kan bli långvarigt sjuk. Man kan förlora både jobb och förmögenhet. Har man då en bra personlighet och ändå behandlar andra på ett bra sätt så brukar det mesta kunna lösa sig ändå. Har man inte det så blir livet jävligt jobbigt och man blir bitter.

Har man då dessutom inte vare sig pengar, status eller annat ytligt redan från start så får man helt enkelt jobba på sin personlighet om man vill hitta en partner istället för att vara bitter och skylla på längd etc.

Ingen av de jag i slutändan varit tillsammans med eller haft en fling med har uppfyllt min "idealman" beskriven ovan just för att det är så mycket annat som spelar in.
  • Anonym (Steffe)
    Anonym (listan på idealmannen) skrev 2021-05-25 08:36:08 följande:

Vilka otroligt ytliga människor du och Pelle både träffar på och verkar vara om allt bara ska handla om yta hela tiden.

Ja, en del kvinnor (inte generellt) tycker att status och pengar är viktigare än allt annat och struntar då i det mesta. Det är inte en generell sak.

Det viktigaste är hur man för sig, hur man behandlar andra. Inte yta. Yta försvinner. Man blir gammal och grå. Man kan bli långvarigt sjuk. Man kan förlora både jobb och förmögenhet. Har man då en bra personlighet och ändå behandlar andra på ett bra sätt så brukar det mesta kunna lösa sig ändå. Har man inte det så blir livet jävligt jobbigt och man blir bitter.

Har man då dessutom inte vare sig pengar, status eller annat ytligt redan från start så får man helt enkelt jobba på sin personlighet om man vill hitta en partner istället för att vara bitter och skylla på längd etc.

Ingen av de jag i slutändan varit tillsammans med eller haft en fling med har uppfyllt min "idealman" beskriven ovan just för att det är så mycket annat som spelar in.

Återigen detta handlar inte om dig personligen. Verkar vara oerhört svårt att ta till sig.

Men drt är vetenskapligt bevisat att mannens utbildningsnivå och inkomst är otroligt viktig för att hitta en kvinnlig partner. För en kvinna däremot finns inget sådant samband alls.

Visa mig gärna några undersökningar som visar att kvinnor INTE selekterar generellt efter pengar och utbildning. Har aldrig sett något sådant.

svenska.yle.fi/artikel/2018/04/11/unga-man-med-laga-inkomster-har-svart-att-hitta-en-partner-och-skaffar-inga-eller

fof.se/tidning/2018/8/artikel/farre-man-blir-pappor

www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-singelm%C3%A4nnen-blir-allt-fler-i-sverige-1.9601867
  • sextiotalist
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-25 14:49:41 följande:
    Återigen detta handlar inte om dig personligen. Verkar vara oerhört svårt att ta till sig.

Men drt är vetenskapligt bevisat att mannens utbildningsnivå och inkomst är otroligt viktig för att hitta en kvinnlig partner. För en kvinna däremot finns inget sådant samband alls.

Visa mig gärna några undersökningar som visar att kvinnor INTE selekterar generellt efter pengar och utbildning. Har aldrig sett något sådant.

svenska.yle.fi/artikel/2018/04/11/unga-man-med-laga-inkomster-har-svart-att-hitta-en-partner-och-skaffar-inga-eller

fof.se/tidning/2018/8/artikel/farre-man-blir-pappor

www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-singelm%C3%A4nnen-blir-allt-fler-i-sverige-1.9601867
    Men ändå finns det ofantligt många män, med lägre utbildning och tom arbetslösa/sjukpensionärer som hittar en kvinna (troligen har de andra kvaliteter som gör att kvinnan faller).
    Men frågan är, som ofta ställs i denna typ av trådar. Kan du ge mig ett bra argument varför jag som kvinna inte ska välja den mannen som känns rätt för mig?
    Varför får en kvinna inte välja att förbli singel istället för att leva med en man som hon inte vill leva med?
    Självklart anser jag att män inte heller ska leva med en person de inte vill.
  • Anonym (Steffe)
    sextiotalist skrev 2021-05-25 16:33:52 följande:

Men ändå finns det ofantligt många män, med lägre utbildning och tom arbetslösa/sjukpensionärer som hittar en kvinna (troligen har de andra kvaliteter som gör att kvinnan faller).

Men frågan är, som ofta ställs i denna typ av trådar. Kan du ge mig ett bra argument varför jag som kvinna inte ska välja den mannen som känns rätt för mig?

Varför får en kvinna inte välja att förbli singel istället för att leva med en man som hon inte vill leva med?

Självklart anser jag att män inte heller ska leva med en person de inte vill.

Överlag är det otroligt ovanligt att en man är tillsammans med en kvinna med högre lön och utbildning. Ffa för att kvinnor inte alls är intresserad av sådana män. Och ju mer utbildade och framgångsrika kvinnor blir desto fler blir de barnlösa männen. En snygg, trevligt 30 årig kvinna skaffar ofta hellre barn med Hasse Aro 63 än en 30 årig man utan samma status, detta trots att Aro statistiskt sett kommer vara kremerad innan barnet tar studenten.

Du får givetvis bli tillsammans med precis vem du vill. Varför skulle du inte få det? Precis som att singelkvinnor får vara singlar hela livet, självklart. Men man kan bara erkänna att de flesta kvinnor selekterar efter status och pengar. Att erkänna det står inte på något sätt i motsatsförhållande till att få välja vem man vill, eller inte vill.

Jag får också välja vem jag vill. Men precis som nästan alla andra män kommer jag inte välja en kvinna som ser ut som Babben Larsson, även om hon fö verkar vara en fantastisk människa. Jag har inga problem att erkänna detta och drt har i princip inga andra män heller. Män selekterar efter utseende, kvinnor efter makt och pengar. Leif Gw skulle alltid kunna få en ny kvinna om han vill, en kvinna som ser ut som Leif GW skulle ha fruktansvärt svårt att hitta en man.
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-25 07:14:01 följande:
    Du vill att läkaren, dina släktingar och din mam ska uppfatta dig som så snygg som möjligt. Du ska uppfattas som en snygg tjejer. Då blir du tillfredsställd och mår som bäst. Inget fel i det, men löjligt att förneka det.

Om du hade blivit satt i isolering ensam i ett år i en stuga i en skog med 0% chans att ens se en annan människa, och vara där utan partner, så hade du inte fixat dig lika mycket. Det vet både du och jag.
    NEJ!! Jag sminkar och klär mig för att jag själv ska må bra i 1a hand..du tror inte att mina släktingar har sett mig osminkad- jo självklart-det har alla gjort!!tTungan ute

Ha ha skojar du - om man ska till läkaren så vill man inte se så snygg ut som möjligt-man vill se så sjuk ut som möjligtSkrattande
    Jag behöver inte sminka mig för att se bra ut-som jag skrivit förut, men det har du väl totalt glömt bort??
    När jag har sminkat mig och klätt upp mig så får jag inte ens vara ifred var jag än är - det är alltid någon som ska ragga på mig (även osminkad i vanliga jeans och tröja typ)

Nej jag skulle sminka mig även om jag var ensam med 0% chans att se någon annan-för att jag tycker det är trevligt och roligt - det är ett av mina intressen förutom att träna och tävla med häst och hund..

Lägg inte på vad du TROR på mig - jag vet väl bättre vad jag själv gör än du!!
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-25 07:20:57 följande:
    Du vill säkert inte attrahera dina familjemedlemmar. Men du vill bli sedd och uppfattad på ett visst sätt även av dem. Du hade som sagt inte sminkat dig och du var isolerad i en stuga i skogen i ett år.

Att träna har ju faktiskt fördelen att man fysiskt mår bättre, lever längre och orkar mer. Smink har inga sådana egenskaper alls. Med det sagt så tror jag 99,9% av alla män mår bättre i sig själva med en riktigt snyggt tränad kropp beroende på hur de uppfattas av andra.

Herregud nu drar du löjliga långtgående slutsatser helt utan substans. Du framstår som en riktig toka när du börjar svamla om empati.
    Jo jag hade ju som sagt även sminkat mig även om jag bodde i skogen-då jag har bott mitt i skogen!!

Var har jag skrivit att jag INTE tränar - ingenstans!!

Måste man träna styrketräning för att få muskler och hålla sig i trim - knappast då har du inte tränat och tävlat i hästhoppning eller Agility med hundar..Då MÅSTE du ha starka muskler - för att hänga med eller hålla dig kvar på hästen när han hoppar över höga hinder..Annars är du död!!

Mina kompisar har samma sport som jag hästhopp träning och tävlingar - vi ser varandra utan smink var och varannan dag eller andra kompisar med hundträning samma sak- inte fan sminkar vi oss när vi ska träna häst eller hund..Möjligtvis lite grann när vi tävlar-med våra hästar eller hundar för att vi själva mår bättre av det!!
    Men vi gör även våra hästar och hundar snyggare - med finare päls och finare sadlar, träns, koppel osv + att vi sminkar hästarna oxå lite faktisktTungan ute

Jag var sambo med en annan kille som var ca 185cm, såg bra ut - enligt normen- var muskulös och hade bra jobb - när jag träffade min nuvarande man på 173cm som var/är tunnhårig, hade mindre muskler och vi träffades på samma jobb - ett fabriksjobb - mm Marabou - jag blev kär i honom och gjorde slut med mitt ex - han hade en risig gammal volvo tjänade liiite mer än mig bara pga att han var/är tekniker och jag var en choklad arbetare...NU har han blivit muskulösare och bytt jobb + tjänar mer i månaden än vad vi gjorde på ett år...Han är jäkligt duktig på det han gör, jobbar kortare tid oftast..och är snäll, omtänksam, rolig och bra i sängen-ha ha

Sen måste du ju komma med personliga på hopp-igen- att jag framstår som en toka- bara för att jag förstår varför din smink försäljning har gått ner pga av pandemin- det är liksom inget konstigt..
    Vissa har förlorat sina jobb, vissa har blivit deprimerade, många har faktiskt förlorat en närstående, mm, bla sina män-Det ÄR ju många fler män som dött av covid - i olika åldrar - det är inget jag tycker är kul om du nu tror det..
    Jag är orolig att min man ska drabbas 
    Vadå bör man inte ha empati - nej tydligen inte om man är ytlig och inte fattar varför försäljningen av ytliga produkter gått ner!!
  • Sebastian algundsson

Har märkt att det är mest kvinnor som har komplex för att ha en kortare partner. Men annars både ja och nej, att träffa kvinnor är ju inte svårare än att träffa män. Problemet ligger i att ingen vill ha dig bara för att du är kort.

Jag har ett snyggt utseende enligt många men sen kanske alla ljuger för mig vad vet jag? XD 
    Så det har inte med den biten att göra iaf vilket är skönt att veta.

Jag har inte haft jätte många dejter, det ligger väl runt 100 stycken utspritt på  15 år ungefär.
    Men nästan varenda en har slutat med att min längd är ett problem, har hört allt från att hon inte vill ge upp högklackat eller att jag känns som en lillebror för att attraktionen inte finns där.
    En av de vanligaste ursäkterna jag hört är nog att de inte tycker det är så manligt eller sexigt med korta män. 

Har aldrig träffat någon dock som sagt det rakt ut, utan de försöker att säga det på ett försiktigt snällt sätt, och ursäktar alltid sig själva för att många tycker jag är jättetrevlig och intressant och jag bjuder på mig själv och har inga problem att skämta om mig själv.

Saken är att jag vant mig vid det nu men jag har i princip slutat gå på dejt eftersom jag för så extremt ofta höra att " det finns många som inte bryr sig om längden " och att jag kommer hitta någon bara jag fortsätter leta. 

När vi visste att det inte skulle bli något intimt så fortsatte vi oftast ändå med dejten tills det var slut, för har jag väl klätt upp mig och förberett mig så kan man lika bra ha en trevlig måltid och konversation. 
    Det som jag har stört mig lite på då är att oftast så refererar de till mig med ordet "kille" medans alla andra blir "män".
    Jag tar inte åt mig men det stör mig, speciellt eftersom det är något jag alltid har fått vänja mig vid i både privatlivet och arbetslivet. 

Saken är den att man tröttnar, Jag könner flera som är nästan lika korta som själv som har samma problem, (164 cm förresten)

Och vi tröttnar på att bli behandlade på det sättet och ger helt enkelt upp, synd men livet är ju inte en dans på rosor helt enkelt, och alla har olika förutsättningar för att kunna attrahera till sig en partner på grund av ens gener och miljö.

Hoppas det blev förståeligt oh inte för flummigt skrivet, har grav dyslexi men mest med läsningen så tror det blev ok iaf. :P

Svar på tråden Ni korta män