• Anonym (Nyfiken)

Ni korta män

Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.

Har ni någonsin komplex för er längd?

Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?

• Svar på tråden Ni korta män
  • Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    Anonym (A) skrev 2021-05-12 16:28:46 följande:
    Du missförstår. Visst är det riktiga människor som svarar i undersökningar och de har ju sina önskningar och drömmar hur en partner ska se ut. Men sedan i verkligheten så väljer man inte enbart efter utseende utan efter personlighet. 
    Man träffar folk IRL och blir kär eller intresserad och då är det inte längden som är det intressanta utan andra saker.

Förstår du nu?

Dessutom är det inte min tolkning av verkligheten,  verkligheten ser ut så, på riktigt. Massor av korta killar och män har förhållanden. Det är fakta. 
    Det är fortfarande bara dina egna observationer och din bild av verkligheten.
  • Anonym (cyniker)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-15 07:06:54 följande:
    Om du kollar på några gym bland killarna som trycker steroider och är lika breda som långa så är det en rejäl överandel korta killar
    Ursäkta att jag lägger mig i men håller med dig. Korta tränade killar. Små muskelberg. Blir de mer attraktiva? Inte i min värld för jag har alltid gillat mjuka grabbar........bleka och tunna *typ* MEN jag erkänner. Har aldrig attraherats av ngn som är kortare än jag själv. Jag är 163,5 och man tänker .....men liksom FINNS det kortare killar? Ja det känns så....
    Anonym (A) skrev 2021-05-12 17:18:10 följande:
    Det är din åsikt, att tjejer ska banta för att få en kille. Men du gillar ju inte ens normalviktiga tjejer med BMI mellan 20-25. 

Dvs du ställer också krav på utseende, men du tycker att dina krav är mer giltiga, men så är det inte. Alla krav är lika giltiga. 
    Skillnaden är att han ställer krav på något som går att göra något åt.
    Anonym (A) skrev 2021-05-12 18:08:07 följande:
    Killar behöver inte vilja ha tjejer som bara bryr sig om längd. Men du och andra tycker inte att tjejer ska få lov att ha krav på längd, medan du ska få ha krav på vikt. 
    Övervikt går att göra något åt.
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-13 13:23:38 följande:
    Självklart har man någon form av idealman - ingen kvinna jag känner har dock kroppslängd som någon jätteviktig grej. Jag har aldrig skrivit att yttre inte spelar roll, det gör det ju självklart. Kass personlighet och offermentalitet är dock det mest osexiga som finns
    Kass personlighet och offermentalitet är tyvärr inget hinder för kvinnor.
  • Anonym (cyniker)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-05-15 08:03:19 följande:
    Kass personlighet och offermentalitet är tyvärr inget hinder för kvinnor.
    OT OT OT och/eller tendens att mörda för den delen. VARENDA mördare som sitter i fängelse får glödande kärleksbrev! 
    Anonym (cyniker) skrev 2021-05-15 08:24:02 följande:
    OT OT OT och/eller tendens att mörda för den delen. VARENDA mördare som sitter i fängelse får glödande kärleksbrev! 
    Kass personlighet och offermentalitet är tyvärr inget hinder för kvinnor att träffa en man.
  • Anonym (K)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-05-15 07:48:18 följande:

Skillnaden är att han ställer krav på något som går att göra något åt.

Irrelevant i sammanhanget eftersom män ( pojkar ) som tänker så blir automatiskt ointressanta och bortvalda.
    Anonym (K) skrev 2021-05-15 08:33:57 följande:
    Irrelevant i sammanhanget eftersom män ( pojkar ) som tänker så blir automatiskt ointressanta och bortvalda.
    Om jag som man skulle spegla kraven kvinnor har på mig för att vara intressant så skulle jag få leva ensam.
  • Anonym (K)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-05-15 08:47:14 följande:

Om jag som man skulle spegla kraven kvinnor har på mig för att vara intressant så skulle jag få leva ensam.

Nej , men kass kvinnosyn och offerkofta är inte attraktivt.
Svar på tråden Ni korta män