• Anonym (Nyfiken)

Ni korta män

Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.

Har ni någonsin komplex för er längd?

Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?

• Svar på tråden Ni korta män
  • Anonym (lea)

Själv attraheras jag endast av män med den här kroppstypen. Det är jättesvårt för mig att hitta någon att dejta. Det finns så himla få att välja på. Kom igen killar, hur svårt kan det va? Det är väl bara att träna lite?
  • Friger
    Anonym (lea) skrev 2021-05-17 22:18:36 följande:
    Själv attraheras jag endast av män med den här kroppstypen. Det är jättesvårt för mig att hitta någon att dejta. Det finns så himla få att välja på. Kom igen killar, hur svårt kan det va? Det är väl bara att träna lite?
    Tja, om jag lever på pizza ett tag och slutar träna ett tag så ska det väl gå att lösa! :D
  • Anonym (Pelle)

Haha , inte riktigt jämförbart med att gå ner i vikt.

Det räcker med att lägga om kosten. Arnold bodde iprincip på gymmet plus anabola.

Så ja... En viss skillnad.
  • Anonym (Ta fram popcornskålen)
    hahaha, klockrent! :D
  • Friger
    Anonym (Ta fram popcornskålen) skrev 2021-05-17 22:14:54 följande:
    Verkligen inte, hoppas Pelle finner kärleken tillslut. <3

Jag tycker det är tråkigt att han känner att han hamnar utanför för att han är kort. Han är antagligen inte ensam som man att känna så. Det är tråkigt att samhället och normer får människor att må dåligt. 

Vet inte hur vi skall ändra på det. Men en bra start hade väl varit om media tex inte förlöjligar korta män. Utan istället lyfter dem. Inte bara för att de är korta utan för deras prestationer.

Men Pelle är helt fel ute när han skyller ALLA sina problem på att han är kort och på tjocka kvinnor. Det finns gott om korta män som lever i sunda förhållanden med attraktiva kvinnor. Det är inte kvinnors fel att han förblir singel. 
    Näe, det är nog en inställningsfråga bara. Sen att det är svårt att ändra en livsåskådning är en annan sak. Oftast brukar ens personliga drag förstärkas med åren och vi har svårare och svårare att tänka i nya banor.

Något jag dagligen försöker kämpa emot. Men jag har gett upp med musiken. Dagens musik är verkligen hemsk.
  • Anonym (lea)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-17 22:22:37 följande:
    Haha , inte riktigt jämförbart med att gå ner i vikt.

Det räcker med att lägga om kosten. Arnold bodde iprincip på gymmet plus anabola.

Så ja... En viss skillnad.
    Ja, en viss skillnad... men jag tycker ändå att det belyser hur bisarrt det blir att ha så stränga krav om vilken kroppstyp en potentiell dejt ska ha, och sen i tråd efter tråd gnälla om att urvalet är så litet.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (lea) skrev 2021-05-17 22:32:00 följande:

Ja, en viss skillnad... men jag tycker ändå att det belyser hur bisarrt det blir att ha så stränga krav om vilken kroppstyp en potentiell dejt ska ha, och sen i tråd efter tråd gnälla om att urvalet är så litet.

Om det nu är så bisarrt . Varför tycker du då inte att det är bisarrt med kvinnors längd krav ? Längden som du inte ens kan påverka.
  • Anonym (lea)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-17 22:34:41 följande:
    Om det nu är så bisarrt . Varför tycker du då inte att det är bisarrt med kvinnors längd krav ? Längden som du inte ens kan påverka.
    Skillnaden är att jag aldrig sett nån gnälla om att det finns för få långa män. Det är väl som det är helt enkelt. Man får väl anpassa sig. Om du försöker att inte fixera dig så vid kvinnors vikt så kanske du upptäcker att det finns andra egenskaper som är viktigare och som kan göra att du blir attraherad trots att hon inte är pinnsmal.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (lea) skrev 2021-05-17 22:41:04 följande:

Skillnaden är att jag aldrig sett nån gnälla om att det finns för få långa män. Det är väl som det är helt enkelt. Man får väl anpassa sig. Om du försöker att inte fixera dig så vid kvinnors vikt så kanske du upptäcker att det finns andra egenskaper som är viktigare och som kan göra att du blir attraherad trots att hon inte är pinnsmal.

Det finns fler långa män än det finns smala kvinnor. Vore det lika få långa män som smala kvinnor hade du sett fler gnälla.
  • Anonym (lea)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-17 22:46:15 följande:
    Det finns fler långa män än det finns smala kvinnor. Vore det lika få långa män som smala kvinnor hade du sett fler gnälla.
    Men nånstans måste man väl ändå acceptera den verklighet man lever i och sluta sukta efter hur kvinnor såg ut för 50 år sedan. (Övervikt hos män har förresten ökat minst lika mycket)
    Japanska män är korta. Tror du att forum i Japan är fyllda med kvinnor som klagar på att det finns så få långa män? Det tror inte jag. 
    Varför är du så fixerad vi smalhet? Du missar säkert massor med härliga kvinnor bara för att de inte uppfyller dina stränga viktkrav.
Svar på tråden Ni korta män