• Anonym (Nyfiken)

Ni korta män

Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.

Har ni någonsin komplex för er längd?

Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?

• Svar på tråden Ni korta män
  • Friger
    Anonym (lea) skrev 2021-05-17 23:19:48 följande:
    Det som provocerar så mycket med Pelle är att han anser att de flesta med normalvikt ändå är för tjocka. Typ alla med BMI över 20. (BMI mellan 18.5 - 25 räknas som normalvikt)
    Då kan man tycka att han borde söka "felet" hos sig själv och inte skylla på att kvinnor i allmänhet är för tjocka.
    Håller med om din analys av BMI med reservationen att den varierar...

Jag har en BMI om ca 26-27 men är inte fet även om jag inte blåser bort så att säga. Arnold på din bild hade säkert ett BMI på en bra bit över 30. Men smällfet var han ju inte.

Samma sak med tjejer misstänker jag även om min första fråga sällan brukar vara: "Hur mycket väger du egentligen?".

Alltid enklare att vända sig inåt... Även om man tycker att världen har fel och är galen. Ibland kanske det stämmer. Så är det enklare att göra något åt sitt eget beteende/synsätt än att ändra på världen. Inte en vacker lösning, men praktisk.
  • Anonym (Pelle)
    Friger skrev 2021-05-18 08:38:49 följande:

Håller med om din analys av BMI med reservationen att den varierar...

Jag har en BMI om ca 26-27 men är inte fet även om jag inte blåser bort så att säga. Arnold på din bild hade säkert ett BMI på en bra bit över 30. Men smällfet var han ju inte.

Samma sak med tjejer misstänker jag även om min första fråga sällan brukar vara: "Hur mycket väger du egentligen?".

Alltid enklare att vända sig inåt... Även om man tycker att världen har fel och är galen. Ibland kanske det stämmer. Så är det enklare att göra något åt sitt eget beteende/synsätt än att ändra på världen. Inte en vacker lösning, men praktisk.

Du är definitivt överviktig och tjock iaf.

Få kvinnor väger så mycket pga muskler.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-18 00:12:54 följande:

Kanske hjälper jag någon att ta tag i sin vikt och bli hälsosammare.

Men ensam kan jag inte vända trenden. Jag vet att Ebba har tagit upp problemet i politiken men annars har inte mycket hänt.

Socker skatt mer idrott i skolan , osv. Men i slutändan måste folk sluta sitta stilla på rumpan hela dagarna och äta vettigare.

Man är inte ohälsosam om man har normelvikt. Du är ju helt fixerad. Varför i hela världen skulle någon ändra på sin kropp för att tex du gillar smala kvinnor? Newsflash - majoriteten kvinnor går inte runt och är på ett visst sätt för att attrahera män utan för att de trivs med att se ut så. Sedan finns det en del väldigt osäkra tjejer/kvinnor som tror att deras värde sitter i hur de ser ut. De flesta normala människor hakar inte upp sig så på utseende, de har förmågan att se betydligt fler egenskaper
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-18 00:12:54 följande:

Kanske hjälper jag någon att ta tag i sin vikt och bli hälsosammare.

Men ensam kan jag inte vända trenden. Jag vet att Ebba har tagit upp problemet i politiken men annars har inte mycket hänt.

Socker skatt mer idrott i skolan , osv. Men i slutändan måste folk sluta sitta stilla på rumpan hela dagarna och äta vettigare.

Man är inte ohälsosam om man har normelvikt. Du är ju helt fixerad. Varför i hela världen skulle någon ändra på sin kropp för att tex du gillar smala kvinnor? Newsflash - majoriteten kvinnor går inte runt och är på ett visst sätt för att attrahera män utan för att de trivs med att se ut så. Sedan finns det en del väldigt osäkra tjejer/kvinnor som tror att deras värde sitter i hur de ser ut. De flesta normala människor hakar inte upp sig så på utseende, de har förmågan att se betydligt fler egenskaper
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (A) skrev 2021-05-18 08:04:58 följande:

Vad vann du? En offerkofta?

Hahaha :)
  • Anonym (A)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-18 08:56:38 följande:
    Gäller även män som Pelle...
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-18 08:53:42 följande:

Du har helt fel. Fitnesstjejer och tjejer med mycket muskler har lätt den BMI:n utan att vara tjocka - och du har kanske lagt märke till att många håller på med styrketräning idag. Du länkade ju själv till en artikel om elitidrottare och fettprocent. Läste du inte artikeln du själv länkade till. Man kan inte gå efter BMI om man har muskelmassa, det vet alla att det inte stämmer då.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (A) skrev 2021-05-18 09:01:09 följande:

Gäller även män som Pelle...

Precis. I allra högsta grad
  • Anonym (Hen)
    Anonym (Ta fram popcornskålen) skrev 2021-05-18 07:59:37 följande:
    Vad är det du vunnit? 
    Låter fortfarande som att du är den stora förloraren. 

Tjejer verkar inte klaga på utbudet av män och får ligga precis hur mycket de vill. Du verkar inte ha samma förmån?

Jag är gift sedan många år. Det verkar vara svårt för kvinnor på FL att hitta en man för något annat än sex. 

• Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-18 08:53:42 följande:

Förresten - Fridger är inte kvinna
Svar på tråden Ni korta män