• Anonym (Nyfiken)

Ni korta män

Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.

Har ni någonsin komplex för er längd?

Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?

• Svar på tråden Ni korta män
  • Friger
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-18 08:53:42 följande:
    Du är definitivt överviktig och tjock iaf.

Få kvinnor väger så mycket pga muskler.
    Jag är en man och nej, jag är inte tjock. Enligt min inte så vetenskapliga våg är min fettprocent ca 14%. Spontant så stämmer den nog på ett ungefär. Jag är stabilt bygd, särskilt i överkroppen men har inte muskler som spänner som från gym. Har ett liv där jag jobbar mycket med kroppen. Klyva halvmetersved med släggyxa är ett av mina nöjen bland annat.
  • Anonym (Hen)
    sextiotalist skrev 2021-05-18 08:00:04 följande:
    Ytterligare en man som tror sig veta vad kvinnor vill ha
    Det finns gott om personer som tar sig friheten att tala för det egna könet.
  • Anonym (Hen)
    Anonym (A) skrev 2021-05-18 08:04:58 följande:
    Vad vann du? En offerkofta?
    Nej, det kan jag få så många jag vill av mina kvinnliga bekanta. Det är ett jäkla kackel om hur dumma män är och vilka änglar kvinnor är.
  • Anonym (A)
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 09:13:29 följande:
    Nej, det kan jag få så många jag vill av mina kvinnliga bekanta. Det är ett jäkla kackel om hur dumma män är och vilka änglar kvinnor är.
    Oj, bytt nick nu?
  • Anonym (Ta fram popcornskålen)
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 09:05:16 följande:
    Jag är gift sedan många år. Det verkar vara svårt för kvinnor på FL att hitta en man för något annat än sex. 
    Så ett fåtal trådar startade av ett fåtal kvinnor innebär att ALLA kvinnor har svårt att hitta en bra man? Det verkar inte som att det är särskilt väl diskuterade ämnen. Knappt några inlägg. 

Denna tråd som handlar om korta män har snart 500 inlägg.

Vem är det har problem? 
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (A) skrev 2021-05-18 09:37:55 följande:

Oj, bytt nick nu?

Verkar hända rätt ofta :)
  • Anonym (Hen)
    Anonym (Ta fram popcornskålen) skrev 2021-05-18 09:50:55 följande:
    Så ett fåtal trådar startade av ett fåtal kvinnor innebär att ALLA kvinnor har svårt att hitta en bra man? Det verkar inte som att det är särskilt väl diskuterade ämnen. Knappt några inlägg. 

Denna tråd som handlar om korta män har snart 500 inlägg.

Vem är det har problem? 

Jag har väl aldrig påstått att korta män inte har problem, tvärtom.

Men att kvinnor inte har problem att hitta någon som duger (särskilt högutbildade kvinnor) verkar ju också vara ett problem.

Som jag ser det är det hela ett matchningsproblem.

www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-singelm%C3%A4nnen-blir-allt-fler-i-sverige-1.9601867

• Anonym (Ta fram popcornskålen)
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 10:29:46 följande:

Jag har väl aldrig påstått att korta män inte har problem, tvärtom.

Men att kvinnor inte har problem att hitta någon som duger (särskilt högutbildade kvinnor) verkar ju också vara ett problem.

Som jag ser det är det hela ett matchningsproblem.

www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-singelm%C3%A4nnen-blir-allt-fler-i-sverige-1.9601867

Bra då är vi överens! Korta män har det svårare!
    Kan vi diskutera ämnet utan att blanda in kvinnors "problem"?

Tråden skall handla om korta män.  

Hur skall vi i samhället eller på individnivå lösa korta mäns osäkerhet?
  • Anonym (Hen)
    Anonym (Ta fram popcornskålen) skrev 2021-05-18 10:35:17 följande:

Det som krävs är att kvinnor programmeras om biologiskt att inte undermedvetet välja långa män som signalerar bra gener och trygghet.
  • sextiotalist
    Anonym (Ta fram popcornskålen) skrev 2021-05-18 10:35:17 följande:

Om jag ska generalisera, så upplever jag att de män som beklagar att de inte får någon kvinna pga de är för korta/liten snopp/ skalliga/ håriga är för att de har i detta hittat förklaringar till varför de inte får det. Det är inte det som är problemet, troligen är det ofta att de inte kan kommunicera med det motsatta könet.

Jag arbetar inom en bransch där det är stor nördvarning. Dvs många, speciellt män, som inte tillhör gruppen "häftiga killar" hittar man här. De allra flesta har en relation, långa relationer. Sedan finns det självklart singlar där också.
    Så det jag ser, IRL, är att män, korta, långa, skalliga (deras storlek på organet har jag noll koll på), håriga har sambos/fruar/barn och hela kittet.
    Själv lever jag med en man, som är kort, organet under medel. Men han är i mina ögon attraktiv och har en fantastisk personlighet, som fick mig övertygad att han var mannen för mig (trots att han hade två barn sedan innan, vilket var det mest "oattraktiva" hos honom).
    Min tidigare, långa man (troligen organ över snittet), barnfri, bra ekonomiskt, inte ful, bröt jag upp med, pga hans personlighet, i den åldern då man borde etablerat sig. Så desperat var det sista jag var.
Svar på tråden Ni korta män