sextiotalist skrev 2021-05-18 10:58:16 följande:
Om jag ska generalisera, så upplever jag att de män som beklagar att de inte får någon kvinna pga de är för korta/liten snopp/ skalliga/ håriga är för att de har i detta hittat förklaringar till varför de inte får det. Det är inte det som är problemet, troligen är det ofta att de inte kan kommunicera med det motsatta könet.
Jag arbetar inom en bransch där det är stor nördvarning. Dvs många, speciellt män, som inte tillhör gruppen "häftiga killar" hittar man här. De allra flesta har en relation, långa relationer. Sedan finns det självklart singlar där också.
Så det jag ser, IRL, är att män, korta, långa, skalliga (deras storlek på organet har jag noll koll på), håriga har sambos/fruar/barn och hela kittet.
Själv lever jag med en man, som är kort, organet under medel. Men han är i mina ögon attraktiv och har en fantastisk personlighet, som fick mig övertygad att han var mannen för mig (trots att han hade två barn sedan innan, vilket var det mest "oattraktiva" hos honom).
Min tidigare, långa man (troligen organ över snittet), barnfri, bra ekonomiskt, inte ful, bröt jag upp med, pga hans personlighet, i den åldern då man borde etablerat sig. Så desperat var det sista jag var.
ja, det är helt klart inte enbart att de är korta som skapar problem. Det finns som du säger gott om korta män i förhållanden. Däremot är jag övertygad om att korta män får kämpa lite mer för att synas och få chansen. Det är dock inte omöjligt som Peller och c.o får det at låta som. Sedan förstår jag att självförtroendet hos korta män går ner efter att ha blivit ratade av en kvinna pga längd. Det gör knappast deras situation lättare. Osäkerhet och dåligt självförtroende anses mindre maskulint. Jag anser inte att det är rätt, men tyvärr är det så.
Korta män med gott om självförtroende och glimten i ögat har antagligen inga problem alls på dejtingmarknaden. En kort man som är introvert och har dåligt självförtroende har det antagligen svårare än en lång man med samma egenskaper.