• Anonym (Nyfiken)

Ni korta män

Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.

Har ni någonsin komplex för er längd?

Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?

• Svar på tråden Ni korta män
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Kvinnoliv) skrev 2021-05-18 23:04:47 följande:

Jag kvinnor bantar ju inte direkt för mäns skull när man ser sig omkring.

Blekfeta fläskberg i tights som vaggar runt på gator och torg.

Du såg inteSkrattande efter jag skrev jag tycker män kan banta för tjejers skull eller = ett litet skämt - då många killar verkar tycka att vissa överviktiga tjejer ska banta!!

Jag skulle behöva gå upp i vikt, men det är inte heller så enkelt - jag har försökt, men allt sätter sig på mina bomber/bröst...

Det är inte heller så kul att höra avundsjuka kommentarer från tjejer jag aldrig träffat när dom blir förbannade på sin kille/dejt/sambo bara för att dom tittar på mig - att sluta stirra på bitchen...

Så jag vaggar knappast fram när jag går, är gift med en normallångman på 173cm - som pelle - så jag tror inte han skulle ha ngr problem om han träffade rätt kvinna!!

Jag kan inte rå för hur jag ser ut heller - jo jag kan ju börja gå med slöja osv, men det är inte min stil riktigtTungan ute
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-18 23:12:35 följande:
    Kvinnor behöver väl inte män på samma sätt idag. De behöver heller inte anstränga sig för att finna någon.

Så många kvinnor skiter väl i att ta hand om sig själva. De behöver helt enkelt inte.
    Varför behöver inte kvinnor män på samma sätt idag??

Nej du kanske har rätt i att många tjejer inte behöver anstränga sig för att hitta någon...om man knappt kan gå utanför dörren utan att någon kille dyker upp - så träffar man dom iaf överallt...Ica, Apoteket, korvkiosken mm..där dom börjar ragga- och fortsätter trots att man säger att man är gift...

Men en sak som hjälper för mig iaf är att ha mina hundar med mig ha ha - då vågar ingen komma för nära!!

Kvinnor tar hand om sig för att själva må bra i första hand - så man slutar inte göra det bara för att man har en sambo eller man...Sen kan jag ju inte prata för ALLA kvinnor, men vad jag vet, sett och hört iaf!!.
  • Anonym (Lowlife)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-19 01:36:58 följande:
    Varför behöver inte kvinnor män på samma sätt idag??

Nej du kanske har rätt i att många tjejer inte behöver anstränga sig för att hitta någon...om man knappt kan gå utanför dörren utan att någon kille dyker upp - så träffar man dom iaf överallt...Ica, Apoteket, korvkiosken mm..där dom börjar ragga- och fortsätter trots att man säger att man är gift...

Men en sak som hjälper för mig iaf är att ha mina hundar med mig ha ha - då vågar ingen komma för nära!!

Kvinnor tar hand om sig för att själva må bra i första hand - så man slutar inte göra det bara för att man har en sambo eller man...Sen kan jag ju inte prata för ALLA kvinnor, men vad jag vet, sett och hört iaf!!.
    Kvinnor är idag ekonomiskt oberoende av män och snart slår vågen över när den feministiska utbildningsrevolutionen som inleddes på 90-talet slagit i genom så är det välutbildade kvinnor som sitter på majoriteten av alla chefspositioner och styr och ställer.

Då går männen från jobbet där de skall kräla för en kvinnlig chef till hemmet där de skall kräla för frun annars blir de utbytta. Det senare är de ju vana vid som den stora omställningen blir väl på jobbet.

Ett patriarkat byts mot ett matriarkat. Man byter ut ett fel och ersätter det med ett annat fel...
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Lowlife) skrev 2021-05-19 07:32:46 följande:
    Kvinnor är idag ekonomiskt oberoende av män och snart slår vågen över när den feministiska utbildningsrevolutionen som inleddes på 90-talet slagit i genom så är det välutbildade kvinnor som sitter på majoriteten av alla chefspositioner och styr och ställer.

Då går männen från jobbet där de skall kräla för en kvinnlig chef till hemmet där de skall kräla för frun annars blir de utbytta. Det senare är de ju vana vid som den stora omställningen blir väl på jobbet.

Ett patriarkat byts mot ett matriarkat. Man byter ut ett fel och ersätter det med ett annat fel...
    Förstår inte vad du pratar om ens??
    Du hittar ju bara på - alla män skulle inte bry sig om dom nu råkade ha eller få en kvinnlig chef att "krypa" för istället för en manlig elak chef dom måste "krypa" för
    Vad är det för skillnad- skulle säkert t.o.m bli bättre med fler kvinnliga chefer och makthavare - för alla!!

Om mannen är egenföretagare då har dom ingen chef som min man tex!!
    Så killar kryper för sin fru ha ha - vilka då...ja dom med dåligt självförtroende kanske gör det - det vet jag ingenting om!?

Varför skulle jag byta ut min man??

Det finns endast ngr saker som skulle göra att jag skulle byta ut honom - 
     Om han var otrogen 
     Om han inte vill ha sex längre
     Om han blev en skitstövel
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Lowlife) skrev 2021-05-19 07:32:46 följande:

Du hittar ju bara på - alla män skulle inte bry sig om dom nu råkade ha eller få en kvinnlig chef att "krypa" för istället för en manlig elak chef dom måste "krypa" för
    Vad är det för skillnad- skulle säkert t.o.m bli bättre med fler kvinnliga chefer och makthavare - för alla!!

Så killar kryper för sin fru ha ha - vilka då...ja dom med dåligt självförtroende kanske gör det - det vet jag ingenting om!?

Varför skulle jag byta ut min man??

Om han var otrogen 
  • Anonym (Dubbelmoral)
    Jaså? Det är ju ingen skillnad på kvinnor och män enligt feministerna här på forumet.
    Kul för honom att jobba dygnet runt.

Det är en pågående toffelepidemi. Bara att se sig omkring hur männen springer och passar upp, patetiskt.
    "Varför skulle jag byta ut min man??"

Du har ju själv angivit några skäl. För honom gäller bara alternativ 1 och 3.
     Om han var otrogen 
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Dubbelmoral) skrev 2021-05-19 11:23:26 följande:
    Jaså? Det är ju ingen skillnad på kvinnor och män enligt feministerna här på forumet.
    Kul för honom att jobba dygnet runt.

Det är en pågående toffelepidemi. Bara att se sig omkring hur männen springer och passar upp, patetiskt.
    "Varför skulle jag byta ut min man??"

Du har ju själv angivit några skäl. För honom gäller bara alternativ 1 och 3.
     Om han var otrogen 
    Jag frågade "Lowlife" vad han menade, men det spelar ingen roll!!
    Vem har sagt att jag är feminist??
    Men jo det är skillnad kvinnor skulle bli bättre som makthavare än män!!
    det tycker t.o.m min man så då är väl han också feminist!!

Min man jobbar absolut inte dygnet runt - tvärtom kortare tid än som anställd- han är väldigt duktig på det han gör och kan därför ta mycket betalt- för kort tid + att han lägger på pengar på saker han köper in billigare till kunder som alla i hans bransch gör och tjänar mycket mycket mer pengar på tex 4 tim jämfört med när han var anställd och jobbade 8+ timmar...och mer i månaden än vad jag gör på 1 år!!

Varför skulle bara nr 1 och 3 kunna inträffa...jag vill ju ha sex jämt så alla KAN  inträffa..men då vet han var dörren är - har jag redan sagt till honom...
    Så han är väl en söt liten toffel trots allt..

Sen glömde jag ngr saker om han slutar laga mat, städa, diska, tvätta så skulle det inte heller vara populärt, men han skulle få stanna Skrattande
  • Anonym (Biobonus)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-15 12:29:29 följande:

Man är INTE underviktig som kille när man är 173 cm och 60 kg. Här har du två killar med den längd och vikten.

173 cm och 60 kg är ju nåt man kan lyfta upp och bära iväg med under ena armen! Det vägde min son när han var 13 och drog iväg 10 cm över sommaren. Han såg ut som en bönstjälk, lång och ranglig.
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Biobonus) skrev 2021-05-19 21:47:34 följande:
    173 cm och 60 kg är ju nåt man kan lyfta upp och bära iväg med under ena armen! Det vägde min son när han var 13 och drog iväg 10 cm över sommaren. Han såg ut som en bönstjälk, lång och ranglig.
    Precis..det låter underviktigt för en man runt 35 år...som är 173 cm 

Det är en mer normal vikt för tjejer i så fall som är i den längden...
    beroende på muskler - som väger mer än fett och ev kurvor som man kan ha som  kvinna!!
  • sextiotalist
    Anonym (Biobonus) skrev 2021-05-19 21:47:34 följande:
    Vi måste inse att denna Pelle har en väldigt skev bild om vad en sund kropp innebär. Kvinnor ska ha underhudsfett, detta för att det behövs för våra hormoner ska bildas. Kvinnor ska ha mellan 21-36 % fett. Sedan att en normal kvinna inte tilltalar Pelle är en annan femma (men så verkar det som att han generellt har problem med kvinnor och kräks över alla män som "nöjer" sig med kvinnor som är för "feta" för hans smak)
    Att dessutom fettet på kvinnor sätter sig över höfterna är också en mer hälsosamt än om det sätter sig runt magen.
    Visst, vi har en trend med övervikt, men det är fortfarande männen som "leder" detta. 
Svar på tråden Ni korta män