• Anonym (Nyfiken)

Ni korta män

Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.

Har ni någonsin komplex för er längd?

Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?

• Svar på tråden Ni korta män
  • Anonym (Ta fram popcornskålen)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-18 16:07:47 följande:
    Jag är runt 35 och alla mina förhållanden har jag träffat via nätet från 20 års åldern.

Som kille blir man inte direkt uppraggad på ICA om man nu inte är 2 meter lång uppenbarligen?

Jag vet inte hur jag skulle träffa någon på annat vis. De enda stället är väl gymmet och där känner jag mig inte bekväm att ragga.
    haha, nä ICA kassan kanske inte är det lättaste om man inte sticker ut eller är extremt flörtig av sig. Men jag skulle inte säga att det är omöjligt. Jag gav mitt telefonnummer till en främling på bussen en gång. Han kom fram och fråga och jag tänkte "varför" inte. FYI så minns jag inte honom som särskilt lång. 

Gymmet är nog också ganska svårt. Tror många tjejer är lite trötta på att killar stöter på dem på gymmet. 

Men ingen möjlighet att träffa någon via vänner? Förstår att det inte är så lätt nu under corona.

Eller någon hobby? 
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-18 16:07:47 följande:

Jag är runt 35 och alla mina förhållanden har jag träffat via nätet från 20 års åldern.

Som kille blir man inte direkt uppraggad på ICA om man nu inte är 2 meter lång uppenbarligen?

Jag vet inte hur jag skulle träffa någon på annat vis. De enda stället är väl gymmet och där känner jag mig inte bekväm att ragga.

Så du är 35 år och har aldrig lyckats träffa någon irl? Alla dina fyra förhållanden har du hittat på nätet och de kvinnorna gillade inte att ligga med dig och de funkade inte? Du inser inte själv att du har betydligt större problem än längden?
  • Anonym (Hen)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-18 16:02:50 följande:
    Ja eller varför inte på jobbet...där träffade jag mitt ex och min nuvarande man - beror väl på från jobb till jobb också...

Vi jobbade på en STOR firma och jobbade med olika saker!!

Nu har vi inte samma jobb...som tur är ha ha 
    Vilket uppfriskande könskrig! Kvinnor håller ihop om att jorden är platt bara för att...
  • Anonym (Hen)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-18 16:13:40 följande:
    För jag är gift med en på 173 cm kan ju vara en stor orsak!!
    + att jag varit tillsammans med korta killar förut en annan sak
    +att många jag känner bryr sig inte om längden och har eller/och har haft korta killar förut!!
    Jag har aldrig träffat en kort man som inte på något sätt haft komplex för sin längd och försökt kompensera för det på olika sätt. Det kan säkert i sig vara en drivkraft som leder till framgång. Titta bara på Hitler, Mossolini, Putin, Franco, Pinochet etc Riktigt charmiga och framgångsrika.
  • Anonym (Hen)
    Anonym (Ta fram popcornskålen) skrev 2021-05-18 15:24:51 följande:
    Jag tror att många kvinnor håller sig borta från nätdejting och det är därför det blir en sådan obalans mellan män/kvinnor. Det finns antagligen ungefär lika många kvinnliga singlar som det finns singelmän. Så varför dränks kvinnor på dejtingsidor?

Hade jag varit singel hade och lagt ut en annons på nätet hade jag antagligen sållat bort män av tusen olika anledningar. För jag hade varken haft tid eller lust att läsa 100 meddelanden om dagen. 

I verkliga livet är det dock lättare att få en känsla och lära känna personer. Då behöver man inte vara lika ytlig. 

Därför att fördelningen mellan kvinnor/män är ca 30/70 och kvinnor är uppfostrade att vara passiva och män är uppfostrade att vara drivande.

Här står tiden still och det är som 1955.

• Anonym (Hen)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-18 15:25:19 följande:
    Jaha var inte du gift med en tjock kvinna eller??

Har hon kvadrat metersarsle och trist attityd helt plötsligt - du gillade ju mulliga/tjocka tjejer tyckte jag du skrev!?

Har du berättat det för henne...
    Det finns undantag även bland kvinnor Skål
  • Anonym (Ta fram popcornskålen)
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 16:43:31 följande:

Därför att fördelningen mellan kvinnor/män är ca 30/70 och kvinnor är uppfostrade att vara passiva och män är uppfostrade att vara drivande.

Här står tiden still och det är som 1955.

Fast menar du att det är 30% kvinnor och 70% män i världen? Det stämmer inte. 
    Du får väll gå ut och leta i verkliga livet efter de singelkvinnor som inte befinner sig på dejtingsidor. 

www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/sveriges-befolkning/

Vadå att kvinnor är passiva? De skriver antagligen tillbaka och är väldigt aktiva med de män de valt ut. När de sållat bort alla de inte orkar svara. 
  • Anonym (Hen)
    Anonym (Ta fram popcornskålen) skrev 2021-05-18 16:51:35 följande:
    Fast menar du att det är 30% kvinnor och 70% män i världen? Det stämmer inte. 
    Du får väll gå ut och leta i verkliga livet efter de singelkvinnor som inte befinner sig på dejtingsidor. 

www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/sveriges-befolkning/

Vadå att kvinnor är passiva? De skriver antagligen tillbaka och är väldigt aktiva med de män de valt ut. När de sållat bort alla de inte orkar svara. 
    Könsfördelningen mellan kvinnor och män på dejtingsidor då många kvinnor precis som du säger tröttnat.
Svar på tråden Ni korta män