• Anonym (Nyfiken)

Ni korta män

Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.

Har ni någonsin komplex för er längd?

Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?

• Svar på tråden Ni korta män
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 12:10:23 följande:

Både mitt ex och min nuvarande fru var mulliga när vi träffades. Nu är det 20-30 kg övervikt vilket främst gör mig orolig för deras hälsa.

Kvinnor får godtyckligt rata män på helt subjektiva och godtyckliga grunder utan att någon reagerar. Istället kommer du och övriga kvinnor  med en massa egna iakttagelser som ni anser "bevisar" att jag har fel.

Tydligen är det känsligt att många kvinnor är så ytliga att ni vill förneka deras existens. Ja det finns kvinnor som tvingas nöja sig med en kort man och/eller liten penis men det bevisar enligt min mening INGENTING.

Kvinnor vill gärna verka liiite fiiinare och mer sofistikerade än män men i handling visar det sig att de är precis lika ytliga som grupp. Män som grupp är i alla fall ärliga med sin ytlighet. Att det sedan finns undantag bevisar heller ingenting

Vi kanske skulle normalisera korta män och små penisar när vi ändå är igång och normaliserar fetma?

Vem har inte normaliserat det? Det är helt normalt att vara kort och ha liten kuk, varför skulle det inte vara det? Däremot kommer inte alla att vara attraherade av det - man har olika preferenser och det är väl inget konstigt.
  • Anonym (Tjej)
    sextiotalist skrev 2021-05-18 12:20:46 följande:

Vi är en hel drös med kvinnor som inte ratar korta män.

I min värld så är korta män och små snoppar normalt. Ja, man får gärna normalisera detta

Och 90% av de som gnäller över korta män och små snoppar är just män.

Precis!
  • Anonym (Ta fram popcornskålen)
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 12:33:48 följande:
    Både mitt ex och min nuvarande fru var mulliga när vi träffades men landade på 20-30 kg övervikt så jag har inget emot några kilo extra Glad Nu råkar jag vara en lång man med stor snopp som aldrig haft problem att etablera relationer men jag kan ändå sympatisera med mina mindre lyckligt lottade medbröder. De får verkligen kämpa lika mycket som tjocka kvinnor.

Självklart skriver ni som vill motbevisa detta och bedyrar allt mellan himmel och jord. Men då undrar jag hur stor andel av alla kvinnor som läser det här som INTE tycker som ni utan i tysthet föredrar en lång man med stor penis om de får välja?

Självklart sänker både män och kvinnor sina krav och nöjer sig med det de får om de anser att alternativet att leva ensam är värre.   
    Jag kan erkänna att jag har dejtat både långa och korta män. Av någon anledning har jag bara haft förhållande med killar 1,90 +. Det finns säkert många bakomliggande orsaker till det. Självklart att jag funnit dem intressanta och attraktiva. Det finns säkert  en undermedveten aspekt som gjort att jag valt att starta ett förhållande med just dem och avslutat dejtandet med de kortare männen. Det fanns antagligen även andra mindre (bortsett från längd) attraktiva attribut hos de korta männen jag valde bort. Det är komplext och jag tror inte att jag medvetet valt bort en man pga av längd. Däremot finns det antagligen underliggande faktorer som gjort att det blivit så. 

Nu är min man 1.90+ och väldigt vältränad och vi vet att detta medfört en del fördelar för honom i livet. Vi är ett attraktivt par och vi har till och med träffat på folk som sagt det rakt ut. På krogen har även helt främmande människor kommit fram till oss som par och sagt att vi kommer få fina barn. Det känns helt absurt att det ens skall kommenteras. Men som sagt att anses attraktiv har sina fördelar i livet, både som man och kvinna. Jag anser inte att det är rätt, men så är det.

Det betyder inte att det är omöjligt för dem som anses mindre attraktiva. Det finns väldigt framgångsrika människor i alla dess former. 
  • Anonym (Hen)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-18 13:11:23 följande:
    Jag föredrar korta män, men det är inget krav!!
    Jag föredrar tunnhåriga/rakade män!!
    Jag föredrar självsäkra korta män även om dom är tunnhåriga som min man - han har aldrig haft problem med att få tjejer och har haft några förhållanden innan mig!
    Jag föredrar större kukar eller normal stora åtm, men det är inget krav!!

Jag kunde fått vilken kille jag ville i princip, men blev kär i min man - det har den största betydelsen kärlek-det är et +++KRAV..
    Jag skulle inte kunna bli kär i en som tycker synd om sig själv!!

Och ja det finns faktiskt en kompis som enligt er är tjock, men hon är söt och har stora bröst och har rolig humor och aldrig haft problem med att få killar - har även långvarigt förhållande!!

Det verkar vara många killar här som tycker exakt som pelle - och sympatiserar med honom om stackars korta killar utan självförtroende och liten balle fast ni själva är långa med stor balle och "gifta" och tycker att det är ohälsosamt med överviktiga kvinnor??

Hmm - konstigt - olika nick kanske??

Tjejer får väl ha val precis som killar...

Om killar har krav/önskemål är de okänsliga svin för jag duger som jag är.

När kvinnor har krav/önskemål då är det mannen som skall jobba med sig själv, gå på gym etc.

Snacka om dubbelmoral.

• Anonym (Pelle)
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 12:33:48 följande:

Både mitt ex och min nuvarande fru var mulliga när vi träffades men landade på 20-30 kg övervikt så jag har inget emot några kilo extra  Nu råkar jag vara en lång man med stor snopp som aldrig haft problem att etablera relationer men jag kan ändå sympatisera med mina mindre lyckligt lottade medbröder. De får verkligen kämpa lika mycket som tjocka kvinnor.

Självklart skriver ni som vill motbevisa detta och bedyrar allt mellan himmel och jord. Men då undrar jag hur stor andel av alla kvinnor som läser det här som INTE tycker som ni utan i tysthet föredrar en lång man med stor penis om de får välja?

Självklart sänker både män och kvinnor sina krav och nöjer sig med det de får om de anser att alternativet att leva ensam är värre.   

Det är väl standard att kvinnor tjockar till sig i förhållanden. De slutar att bry sig om sitt yttre.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 13:17:53 följande:

Och du talar för ALLA kvinnor även de som ratat dem p ga längd utan att säga det?

Blir de ratade pga att de är korta lär de dessutom ha skitkass personlighet och noll utstrålning. Majoriteten kvinnor sorterar inte bort enbart pga längd.
  • Anonym (Hen)
    Anonym (Ta fram popcornskålen) skrev 2021-05-18 13:21:24 följande:
    Jag kan erkänna att jag har dejtat både långa och korta män. Av någon anledning har jag bara haft förhållande med killar 1,90 +. Det finns säkert många bakomliggande orsaker till det. Självklart att jag funnit dem intressanta och attraktiva. Det finns säkert  en undermedveten aspekt som gjort att jag valt att starta ett förhållande med just dem och avslutat dejtandet med de kortare männen. Det fanns antagligen även andra mindre (bortsett från längd) attraktiva attribut hos de korta männen jag valde bort. Det är komplext och jag tror inte att jag medvetet valt bort en man pga av längd. Däremot finns det antagligen underliggande faktorer som gjort att det blivit så. 

Nu är min man 1.90+ och väldigt vältränad och vi vet att detta medfört en del fördelar för honom i livet. Vi är ett attraktivt par och vi har till och med träffat på folk som sagt det rakt ut. På krogen har även helt främmande människor kommit fram till oss som par och sagt att vi kommer få fina barn. Det känns helt absurt att det ens skall kommenteras. Men som sagt att anses attraktiv har sina fördelar i livet, både som man och kvinna. Jag anser inte att det är rätt, men så är det.

Det betyder inte att det är omöjligt för dem som anses mindre attraktiva. Det finns väldigt framgångsrika människor i alla dess former. 
    Det enkla svaret tror jag är att är att kvinnor är biologiskt programmerade att föredra långa män. En konflikt mellan instinkter och rationellt tänkande.
  • Anonym (Hen)
    Anonym (Ta fram popcornskålen) skrev 2021-05-18 13:21:24 följande:

Det enkla svaret tror jag är att är att kvinnor är biologiskt programmerade att föredra långa män. En konflikt mellan instinkter och rationellt tänkande.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-18 13:22:50 följande:

Det är väl standard att kvinnor tjockar till sig i förhållanden. De slutar att bry sig om sitt yttre.

Du har inte direkt erfarenhet nog om förhållanden att ens uttala dig
  • Anonym (Ta fram popcornskålen)
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 13:05:07 följande:
    Jag har inte sagt att korta män inte har förhållanden men de får käkpa mer för det än vad jag som lång får göra.

Tjocka kvinnor har ju en annan taktik där de försöker normalisera fetma och "jag duger som jag är" attityd.

DET är också oattraktivt att bara ge upp. 
    Men varför är det inte normaliserat med korta män? Det är väl rätt normalt/vanligt att vara under 1,8m som man.

Varför ger de korta männen upp? Det är som du säger oattraktivt. 
Svar på tråden Ni korta män