• Anonym (Nyfiken)

Ni korta män

Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.

Har ni någonsin komplex för er längd?

Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?

• Svar på tråden Ni korta män
  • Anonym (A)
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 12:48:50 följande:
    Där håller jag inte med. Finns gott om lata idioter som har ett förhållande. Jag t ex. Skrattande
    Och det finns gott om korta män med förhållanden Glad

Var finns din statistik, jag väntar på den.
  • sextiotalist
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 12:33:48 följande:
    Både mitt ex och min nuvarande fru var mulliga när vi träffades men landade på 20-30 kg övervikt så jag har inget emot några kilo extra Glad Nu råkar jag vara en lång man med stor snopp som aldrig haft problem att etablera relationer men jag kan ändå sympatisera med mina mindre lyckligt lottade medbröder. De får verkligen kämpa lika mycket som tjocka kvinnor.

Självklart skriver ni som vill motbevisa detta och bedyrar allt mellan himmel och jord. Men då undrar jag hur stor andel av alla kvinnor som läser det här som INTE tycker som ni utan i tysthet föredrar en lång man med stor penis om de får välja?

Självklart sänker både män och kvinnor sina krav och nöjer sig med det de får om de anser att alternativet att leva ensam är värre.   
    Jag är rätt säker på att, eftersom det är ett forum där man kan vara väldigt anonym, så skulle de kvinnor som inte delar uppfattningen skriva detta. De har inget att förlora. 
    Men fortfarande, de som gnäller över detta är män, 90% av inlägg som berör detta startas av män, och deras bevisföring är i högsta grad anekdotisk. 
    Att vi "försvarar" är för att våra erfarenheter inte alls stämmer överens med dessa mäns erfarenheter. Dels personligen (eftersom vi inte sätt längden som ett problem) och dels genom att leva i verkligheten.
    Och faktiskt, som kvinna som pratat om detta med kvinnor, så är det fler kvinnor, som upplever en välutrustad man som lite besvärligt, än de män som är normalutrustad, det kan faktiskt göra riktigt ont. och varför vi pratat om det, det är att vi är så förvånade att män tror att stort är bra (fast många kvinnor får ont).
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 12:34:14 följande:
    De är undantag.
    Vad skönt att man lever i en värld med undantag. 
    Kan meddela att ett av undantagen har ett väldigt stort inflytande på saker som du och andra nyttjar väldigt regelbundet. undantaget är dessutom gift och mycket trevlig
  • Anonym (Hen)
    Anonym (A) skrev 2021-05-18 12:19:23 följande:
    Du får gärna bevisa att vi har fel när vi säger att även korta män har förhållanden. Visst, det kan vara svårare, men det är det även för fula människor, fattiga människor, människor med funktionshinder osv. 

Det är liksom ingen rättighet att ha det lätt när det kommer till att attrahera det motsatta könet. 

Men ingen annan grupp gnäller så mycket som ratade män. Det är oattraktivt. 
    Jag har inte sagt att korta män inte har förhållanden men de får käkpa mer för det än vad jag som lång får göra.

Tjocka kvinnor har ju en annan taktik där de försöker normalisera fetma och "jag duger som jag är" attityd.

DET är också oattraktivt att bara ge upp. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 13:05:07 följande:
    Jag har inte sagt att korta män inte har förhållanden men de får käkpa mer för det än vad jag som lång får göra.

Tjocka kvinnor har ju en annan taktik där de försöker normalisera fetma och "jag duger som jag är" attityd.

DET är också oattraktivt att bara ge upp. 
    Duger inte din fru som hon är för dig?
  • Anonym (Hen)

Aha, den akademiska "rättegångstaktiken". Brukar komma från unga människor utan egen livserfarenhet.

• Anonym (Hen)
    Anonym (A) skrev 2021-05-18 13:07:20 följande:
    Duger inte din fru som hon är för dig?
    Självklart. Problemet är att HON inte trivs som hon är. Jag blir s a s indirekt drabbad. 
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 12:33:48 följande:
    Både mitt ex och min nuvarande fru var mulliga när vi träffades men landade på 20-30 kg övervikt så jag har inget emot några kilo extra Glad Nu råkar jag vara en lång man med stor snopp som aldrig haft problem att etablera relationer men jag kan ändå sympatisera med mina mindre lyckligt lottade medbröder. De får verkligen kämpa lika mycket som tjocka kvinnor.

Självklart skriver ni som vill motbevisa detta och bedyrar allt mellan himmel och jord. Men då undrar jag hur stor andel av alla kvinnor som läser det här som INTE tycker som ni utan i tysthet föredrar en lång man med stor penis om de får välja?

Självklart sänker både män och kvinnor sina krav och nöjer sig med det de får om de anser att alternativet att leva ensam är värre.   
    Jag föredrar korta män, men det är inget krav!!
    Jag föredrar tunnhåriga/rakade män!!
    Jag föredrar självsäkra korta män även om dom är tunnhåriga som min man - han har aldrig haft problem med att få tjejer och har haft några förhållanden innan mig!
    Jag föredrar större kukar eller normal stora åtm, men det är inget krav!!

Jag kunde fått vilken kille jag ville i princip, men blev kär i min man - det har den största betydelsen kärlek-det är et +++KRAV..
    Jag skulle inte kunna bli kär i en som tycker synd om sig själv!!

Och ja det finns faktiskt en kompis som enligt er är tjock, men hon är söt och har stora bröst och har rolig humor och aldrig haft problem med att få killar - har även långvarigt förhållande!!

Det verkar vara många killar här som tycker exakt som pelle - och sympatiserar med honom om stackars korta killar utan självförtroende och liten balle fast ni själva är långa med stor balle och "gifta" och tycker att det är ohälsosamt med överviktiga kvinnor??

Hmm - konstigt - olika nick kanske??

Tjejer får väl ha val precis som killar...
  • Anonym (A)
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 13:11:12 följande:
    Självklart. Problemet är att HON inte trivs som hon är. Jag blir s a s indirekt drabbad. 
    Och varför skulle då andra kvinnor inte få känna att de duger som de är?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 11:32:02 följande:

Det är fler män som är singel p ga att de är korta än män som är i förhållanden trots att de är korta.

Är frågan känslig för kvinnor eftersom det ger en mindre smickrande bild av er annars så präktiga, polerade,  kvinnliga yta?

De är inte singlar pga att de är korta, det lär inte vara enda anledningen
  • Anonym (Hen)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-18 13:14:34 följande:
    De är inte singlar pga att de är korta, det lär inte vara enda anledningen
    Och du talar för ALLA kvinnor även de som ratat dem p ga längd utan att säga det?
Svar på tråden Ni korta män