• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 

(Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 

Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 

Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 

Kram till alla kämpar därute <3 

• Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • RH93
    Tildasafira skrev 2021-08-17 09:18:50 följande:

Godmorgon alla!

Min magkänsla stämde och idag började jag blöda igen <\3

Känns fruktansvärt. Jag har åtminstone en tid för utredning av min sköldkörtel på måndag äntligen, hoppas jag kan få lite svar där och medicin som kan förhindra att min kropp stöter ifrån sig allt. Känner mig riktigt deppig idag även om min magkänsla förvarnat mig.

Nej så tråkigt :( förstår att det är riktigt tungt oavsett om du var lite förberedd, hemskt att kastas mellan hopp och förrvivlan sådär. Hoppas du kan få någon hjälp vid din utredning <3 kram
  • Weloty
    RH93 skrev 2021-08-17 10:14:09 följande:

Va skönt att ni kommit igång med utredning. Vi har vårt första besök på torsdag så känns lite lugnande att få höra från andra i samma sits. Förstår att det känns tungt att få ett besked om att något kan vara "fel" på en, men förhoppningsvis stämmer det ju som läkaren säger att det finna goda chanser att lyckas med lite hjälp. En del av mig hoppas också att jag ska få någon förklaring till varför vi inte lyckata ännu, samtidigt som man såklart är livrädd. Håller tummarna för dig. Kram

Tack så mycket! Nu så här en dag senare känner jag mig faktiskt lättad över att de hittade någonting avvikande. Jag hade nog haft svårare att hantera ett resultat som bara säger ?oförklarligt?. Det hade känts hopplöst att fortsätta försöka utan hjälp i ytterligare ett år eller två. Vad är oddsen för att det bara skulle lyckas helt plötsligt liksom? Nu känner jag i alla fall att vi kommer att få hjälp, och det gör att jag vågar hoppas lite igen.

Stort lycka till på torsdag, du får uppdatera oss om hur det gick! :)
  • Soffsen

Godmorgon alla!

Känns fruktansvärt. Jag har åtminstone en tid för utredning av min sköldkörtel på måndag äntligen, hoppas jag kan få lite svar där och medicin som kan förhindra att min kropp stöter ifrån sig allt. Känner mig riktigt deppig idag även om min magkänsla förvarnat mig.

Men åh nej <3 Kämpakämpakämpa! Skönt att ha en utredning inbokad i alla fall, och så hoppas vi alla på att den visar något som går att åtgärda! 

Ta hand om dig <3
  • Steeph

Godmorgon alla!

Hej,

Har läst dina meddelanden och lider verkligen med dig Har du fått lämna progesteronprov på dag 7 efter äl?

Om inte annat så kan du kontakta kvinnokliniken/gyn och förklarar läget om att du plussar ofta men aldrig får behålla. Förhoppningsvis så krävs det kanske ?bara? progesteron tillskott för att det ska gå hela vägen. Sen vet jag av egen erfarenhet vilka ruttna människor som man ibland får prata med. Om du inte får via ?vanliga? gyn så kan du privat. Stort lycka till <3
  • Soffsen
    Hej tjejer, såg nu att jag råkade posta i BIM augusti gruppen och inte här som jag hade tänkt, så lägger upp här med hehe Skäms

Brukar ha positiva ÄL-test två dagar runt CD17 varje månad och sedan tempökning två-tre dagar senare. 

Denna månad fick jag pos ÄL-test CD17 men peakade rejält CD18. Sen har testen fortsatt visa starkt varje dag (är idag på CD 21). WHY???? Blir tokig på allt jävla analyserande och konstigheter i kroppen. Tempen har ju inte höjts heller så har ju inte har inte haft ÄL. 

Någon som varit med om liknande förut? 

• Emmalucy
    Soffsen skrev 2021-08-17 02:03:59 följande:

Ja sant! Ska testa  

Åh vad spännande!! Använde du Crinone? Eller hade du också Utrogestan? Tror jag hade ägglossning igår eller idag så nu väntar jag bara på att tempen ska höjas innan jag ska testa med Utrogestan! 

Jag använder Crinone fortfarande :) tror att receptbelagd progesteron gjorde verkligen skillnad för mig iaf! Från att spotta äl +10 och få mens äl +11/12, till att inte ens spotta någonstans innan bim eller under graviditeten! Stort lycka till med din, hoppas det är precis det kroppen behöver <3
  • Soff
    Janni91 skrev 2021-08-17 07:26:18 följande:
    Tack <3 Ja, det har jag också i min närhet som varit med om! Jag tror också på vetenskap, har pluggat i många år, men ändå kul att ha ett öppet sinne :) Kramar <3 
    Coolt. Ja men precis! Det tycker jag! kramar <3 
  • Soff

Godmorgon alla!

Usch va ledsen jag blir för din skull :((( </3 fan att du ska behöva gå igenom det där. Tänker som ett par andra i gruppen att progesteron kanske skulle vara något du behöver!.. 
  • Soff
    Ericky skrev 2021-08-17 09:32:42 följande:
    Jag följer med spänning dina utredningar Soff här i bakgrunden <3
    Tack fina Ericky <3 <3 <3 åh hoppas du mår bra och att allt går bra med graviditeten!?!!!!? <3 <3 <3 kramar 
  • Vickan31

Godmorgon alla!

Ååh nej! Så himla ledsamt, jag förstår verkligen att det känns fruktansvärt då testerna ändå visade att det var ett plus på gång. Jag beklagar och skickar en stor kram samt förhoppningar om att du kan få rätt hjälp <3 
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet