• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 

(Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 

Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 

Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 

Kram till alla kämpar därute <3 

• Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Tildasafira

Tack för alla fina peppande meddelanden, ni är fantastiska<3 ang. Progesteronet ska jag verkligen kolla upp, 1000-tack för tipsen Steph, soff och Ericky!

Känns verkligen enklare när man har er alla att bolla med och få tips eller bara faktiskt FÅ må dåligt tillsammans med. Denna resa, som jag trodde skulle bli en spännande upplevelse har blivit till en mardröm. Tacksam för er alla <3 nu blir nästa bim runt den 15/9 och jag ska göra precis allt i min makt för att läkarna ska ta mig på allvar. Har som sagt bokat in utredning av sköldkörteln på måndag och sen idag ringt en privat husläkare som är lite ?känd? för att våga ge ut och prova olika mediciner och metoder utan längre utredningar. Vi får se vad han säger när jag ska dit den 31/8.

NatMar005 PLUSSAT

Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT

Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF) PLUSSAT

apan95, BIM 9/8, 25 år (inväntar FET)

Lisen91, BIM 11/8, 29 år (13:e försöket)

Ciccie86, BIM 11/8, 35 år, (6:e försöket.)

ananna, BIM 18/8, 29 år (14:e försöket, står i kö för utredning inom regionen)

Mirabilis89, BIM 19/8, 32 år (14:e försöket)

Vickan31, BIM 26/8, 32 år (15:e försöket)

Soffsen, BIM 30/8, 27 år (13:e försöket, två MF)

MsTintin, BIM 3/9, 29 år (18:e försöket)

RH93, BIM 4/9, 28 år (14:e försöket)

Sellcarro, BIM 7/9 (13:e försöket, 1 MA & 1 MF)

Soff, BIM 9/9 (18:e försöket)

Weloty, BIM 9/9, 30 år (14:e försöket, under fertilitetsutredning)

Janni91, BIM 11/9, 30 år (15:e försöket, oförklarligt barnlös och inväntar IVF)

Tildasafira, BIM 15/9, 28 år (18:e försöket, upprepade tidiga missfall - inväntar ivf)

Längtartillvår, BIM 30/9, 36 år (12e försöket, första IVF försöket)

• Steeph

Varning för deppigt inlägg. Läs inte om du vill ha peppiga inlägg:

A?r sa? frustrerad, arg och ledsen. Tagit dubbeldos letrozol dag 3-7 och a?r pa? cd 15 och ingen stegring alls pa? a?l test. Brukar alltid få äl cd 14-16 på letrozol. Hade starkare iga?r a?n idag och har inte haft na?gon glad gubbe ens. Ka?nner mig stressad fo?r att min man kommer vara bortrest hela helgen sa? vi fa?r liksom pressa in sex pa? fredag och sen pa? so?ndag na?r han kommer hem. Jag ka?nner att allt a?r sa? ora?ttvist och att folk i min a?lder va?ntar sitt andra barn och vi har inte kommit na?gonstans. Vi sta?r bara och trampar och ga? runt i cirklar. Bo?rjar fa? riktig a?ngest o?ver att aldrig bli fo?ra?lder och att allt tar sa?n ja?kla tid. Och nu vill inte ens a?gglossningen komma heller. A?r sa?kert vaccinet som har rubbat mina hormoner eller fra?n aborten.

Na? a?r riktigt riktigt nere idag och vill helst bara vakna upp en dag da? jag a?r lycklig, har fa?tt mitt barn och kan bo?rja leva livet lite igen. Usch.

• Jenniepennie031
    Steeph skrev 2021-08-18 11:25:21 följande:

Varning för deppigt inlägg. Läs inte om du vill ha peppiga inlägg:

A?r sa? frustrerad, arg och ledsen. Tagit dubbeldos letrozol dag 3-7 och a?r pa? cd 15 och ingen stegring alls pa? a?l test. Brukar alltid få äl cd 14-16 på letrozol. Hade starkare iga?r a?n idag och har inte haft na?gon glad gubbe ens. Ka?nner mig stressad fo?r att min man kommer vara bortrest hela helgen sa? vi fa?r liksom pressa in sex pa? fredag och sen pa? so?ndag na?r han kommer hem. Jag ka?nner att allt a?r sa? ora?ttvist och att folk i min a?lder va?ntar sitt andra barn och vi har inte kommit na?gonstans. Vi sta?r bara och trampar och ga? runt i cirklar. Bo?rjar fa? riktig a?ngest o?ver att aldrig bli fo?ra?lder och att allt tar sa?n ja?kla tid. Och nu vill inte ens a?gglossningen komma heller. A?r sa?kert vaccinet som har rubbat mina hormoner eller fra?n aborten.

Na? a?r riktigt riktigt nere idag och vill helst bara vakna upp en dag da? jag a?r lycklig, har fa?tt mitt barn och kan bo?rja leva livet lite igen. Usch.

Jag känner så väl igen mig. Känns som tiden springer iväg - alla blir gravida, får barn och blir lyckliga och själv står jag här med mina missfall utan förklaring och blir uppmanad att försöka igen. Och när/om jag blir gravid igen kommer jag inte kunna vara glad utan kommer bara vara ren och skär ångest och skräck för ännu ett missfall. Min ÄL är också sen trots Letrozol - känns som det är senaste missfallet som spökar. Kanske inte ens blir någon ÄL denna månad. Ibland undrar jag hur länge jag kommer orka leva på som vanligt utan att få ett psykbryt. Jag håller iaf alla tummar för dig <3
  • Steeph

Insåg nu hur svårt mitt inlägg blev att läsa haha?provar att skriva om det:

A?r sa? frustrerad, arg och ledsen. Tagit dubbeldos isch letrozol dag 3-7 och a?r pa? cd 15 och ingen stegring alls pa? a?l test. Hade starkare iga?r a?n idag och har inte haft na?gon glad gubbe ens. Ka?nner mig stressad fo?r att jag kommer vara bortrest hela helgen sa? vi fa?r liksom pressa in sex pa? fredag och sen pa? so?ndag na?r jag kommer hem. Jag ka?nner att allt a?r sa? ora?ttvist och att folk i min a?lder va?ntar sitt andra barn och vi har inte kommit na?gonstans. Vi sta?r bara och trampar och ga? runt i cirklar. Bo?rjar fa? riktig a?ngest o?ver att aldrig bli fo?ra?lder och att allt tar sa?n ja?kla tid. Och nu vill inte ens a?gglossningen komma heller. A?r sa?kert vaccinet som har rubbat mina hormoner eller från senaste aborten.

• Steeph

Varning, deppigt inlägg!
    Nu så kanske det blir bättre, skriver på datorn.

Är så frustrerad, arg och ledsen. Tagit dubbeldos letrozol dag 3-7 och är på cd 15 och ingen stegring alls på äl test. Jag har under mina 3 cykler med letrozol fått äl på dag 14-16. Hade starkare test igår än idag och har inte haft någon glad gubbe ens. Känner mig stressad för att min man kommer vara bortrest hela helgen så vi får pressa in sex på fredag och söndag när han kommer hem. Jag känner att allt är så orättvist och att folk i min ålder väntar sitt andra barn och vi har inte kommit någonstans. Vi står bara och trampar och går runt i cirklar. Börjar få riktig ångest över att aldrig få bli förälder och att allt tar sån jäkla tid. Och nu vill inte ens ägglossningen komma heller. Är säkert vaccinet som har rubbat mina hormoner eller från senaste aborten.

Nä är riktigt riktigt nere idag och vill helst bara vakna upp en dag då jag är lycklig, har fått mitt barn och kan börja leva livet lite igen. Usch. 

• Steeph
    Jenniepennie031 skrev 2021-08-18 13:18:11 följande:
    Jag känner så väl igen mig. Känns som tiden springer iväg - alla blir gravida, får barn och blir lyckliga och själv står jag här med mina missfall utan förklaring och blir uppmanad att försöka igen. Och när/om jag blir gravid igen kommer jag inte kunna vara glad utan kommer bara vara ren och skär ångest och skräck för ännu ett missfall. Min ÄL är också sen trots Letrozol - känns som det är senaste missfallet som spökar. Kanske inte ens blir någon ÄL denna månad. Ibland undrar jag hur länge jag kommer orka leva på som vanligt utan att få ett psykbryt. Jag håller iaf alla tummar för dig <3
    Ja fy fasen alltså åh när hade du ditt senaste missfall? jag har hunnit få en ägglossning (dag 25) samt en mens sedan min medicinska abort. Vilken cykeldag är du på idag? Vi får peppa varandra och jag hoppas vi båda får ägglossning snart så vi iaf kan försöka denna månad. Kram till dig <3 
  • Jenniepennie031
    Steeph skrev 2021-08-18 14:14:11 följande:

Ja fy fasen alltså åh när hade du ditt senaste missfall? jag har hunnit få en ägglossning (dag 25) samt en mens sedan min medicinska abort. Vilken cykeldag är du på idag? Vi får peppa varandra och jag hoppas vi båda får ägglossning snart så vi iaf kan försöka denna månad. Kram till dig <3 

Fick missfall vid midsommar ungefär - du då? Sen väntade jag några veckor innan jag tog Provera för att få igång mensen och Letrozol dubbeldos dag 3-7. Oki, fick du dag 25 trots Letrozol? Är på CD 22 idag? :( Ja det får vi göra! Känns så tungt om man inte ens kan försöka liksom!
  • Soff
    Steeph skrev 2021-08-18 14:10:24 följande:

Varning, deppigt inlägg!

Är så frustrerad, arg och ledsen. Tagit dubbeldos letrozol dag 3-7 och är på cd 15 och ingen stegring alls på äl test. Jag har under mina 3 cykler med letrozol fått äl på dag 14-16. Hade starkare test igår än idag och har inte haft någon glad gubbe ens. Känner mig stressad för att min man kommer vara bortrest hela helgen så vi får pressa in sex på fredag och söndag när han kommer hem. Jag känner att allt är så orättvist och att folk i min ålder väntar sitt andra barn och vi har inte kommit någonstans. Vi står bara och trampar och går runt i cirklar. Börjar få riktig ångest över att aldrig få bli förälder och att allt tar sån jäkla tid. Och nu vill inte ens ägglossningen komma heller. Är säkert vaccinet som har rubbat mina hormoner eller från senaste aborten.

Nä är riktigt riktigt nere idag och vill helst bara vakna upp en dag då jag är lycklig, har fått mitt barn och kan börja leva livet lite igen. Usch. 

Åh jag känner verkligen med dig! <3 :(( och känner så väl igen stressen och ångesten... det kan verkligen kännas så fruktansvärt orättvist allting. Att det ska vara så jäkla svårt liksom!? Det är säkert bara något tillfälligt nu, den kommer säkert igång snart! Inte för att det är något direkt tröst..men tror att det kommer ordna sig för oss alla här till slut. Men förstår verkligen att det måste kännas hemskt att cykeln krånglar. Som att det inte är jobbigt nog med hela denna resan så kan väl åtminstone den funka liksom!? fan... finns inte mycket att säga egentligen, men finns här om du behöver skriva av dig och få ut din frustration. Och jag skickar massa kramar! <3 
  • Ericky
    Steeph skrev 2021-08-18 14:10:24 följande:

Varning, deppigt inlägg!

Skickar en massa, massa kramar till dig Steeph <3 har tänkt en massa på dig sedan du fick ditt andra MA konstaterat. Livet är fruktansvärt orättvist ibland. 
    Känner igen både frustrationen, stressen och ångesten du beskriver från våra 12 månader som vi försökte totalt. Vet inte om du minns, men vi lyckades på 10e försök, men så fick jag missfall och är nu gravid igen. 

Det är oerhört orättvist och, tror jag, oerhört viktigt att man låter sig själv få känna de känslorna. Grina arslet av sig och vara bitter när man behöver. Det tär oerhört på en att sitta fast i den där cykelräkningen. Jag upplevde själv att livet var på paus under året vi försökte. Mina tankar kretsade mest kring att räkna dagar, planera ligg stressa över sambons jobb som ibland innebär att han ligger borta. 
    Har faktiskt funderat på hur jag skulle ställa mig till att börja försöka igen om även denna graviditet skulle sluta i missfall. Är inte säker på att jag skulle palla helt ärligt. Fortsätta kastas mellan hopp och förtvivlan. Så LÅT DIG VARA BITTER så länge du behöver och gör vad du kan för att få må bra i stunden. Köp en fet påse godis, se skräp-TV, ät hämtmat, eller gör andra saker som underlättar/ger dig lite tröst.

Kan säkert vara pga vaccinet som det krånglar med ÄL. Förhoppningsvis är det iaf balanserat igen till nästa cykel, även om jag vet hur drygt det är att missa en cykel...

KRAMAR I MASSOR
  • Ericky
    Soff skrev 2021-08-17 15:34:19 följande:
    Tack fina Ericky <3 <3 <3 åh hoppas du mår bra och att allt går bra med graviditeten!?!!!!? <3 <3 <3 kramar 
    Tack fina du <3 

Graviditeten går bra so far. Går in i v9 imorgon. Brottas med oro för MA eftersom jag mår så himla bra och är i det närmsta symtomfri, men försöker fokusera på att chansen för att det går bra är mycket större än att det skulle gå dåligt. Och att alla inte ligger i toastolen. Vill inte oroa bort den efterlängtade graviditeten, men det är lätt gjort <3 
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet