RH93 skrev 2021-08-19 20:23:21 följande:
Idag var vi på första besöket hos sophiahemmet och det kändes verkligen jättebra. Bara vetskapen om att vi kommer få lite svar på om nåt är fel nu eller inte lugnade oss båda. Läkaren va supergullig och förstående. Hon gjorde ett ultraljud och sa att allt såg bra ut. Hon kunde även se att jag hade en äggblåsa som var större och hon beräknade på den att ägglossning skulle vara i slutet av helgen. Det stämde exakt med mina egna beräkningar så det kändes lugnande att jag nog har rätt bra koll på min cykel. Fick ta blodprov för att kolla sköldkörteln och äggreserv. Sköldkörteln är något jag är väldigt spänd på att få svar på då jag prickar in en del symtom för hypotyreos och varit lite orolig för det. Min sambo kunde boka sitt spermaprov redan i början av september, dom sa innan att det kunde vara lång väntetid, så blev väldigt glad över att det känns som allt gick mycket fortare än jag trott. Vet inte hur lång tid man behöver vänta för svar dock. Ska kontakta dom när mensen kommer för att boka in tid för spolning.
Är ju i min lite mer positiva period nu när ägglossning närmar sig men gick verkligen därifrån med en känsla av att det här kommer fan lösa sig på något sätt.
Så spännande! Och härligt att det kändes så bra! :) Detta kanske kan vara intressant för dig att veta om du misstänker hypotyreos: jag har subklinisk hypotyreos (TSH över 2,5), men ligger ändå inom vårdens referensintervall. Jag hade ett möte med en ny IVF-klinik i veckan för att prata om mitt TSH och de gör tydligen inte heller något åt det. Han förklarade att man tidigare satte in behandling men det gav ingen direkt effekt, därför sätter man enbart in behandling om TSH närmar sig 4.
Eftersom jag inte får någon hjälp med mitt TSH och jag vet att jag allra helst ska ligga under 2 (ligger nu på 3,1), så bestämde jag mig för att sluta med koffein, gluten och alkohol för att stötta sköldkörteln. Håller tummarna för att dina värden ser bra ut, annars är det nog en bra idé att försöka stötta sköldkörteln.