Janni91 skrev 2021-09-24 16:17:42 följande:
Åh nej Vickan!! </3 Jag hoppades så att det tog sig denna månaden, det verkade ju så lovande! Skickar dig en stor kram <3 <3
Tack fina Janni <3 Det känns just nu som att om det inte gick den här gången trots förmodad nidblödning och att allt kändes "rätt" så kommer det aldrig gå utan hjälp :( Men vi har i alla fall ett IVF-möte på kliniken om några veckor.
Soff skrev 2021-09-25 16:51:07 följande:
Åh va tråkigt Vickan :(( <3 har själv haft några gånger när kroppen beter sig helt annorlunda och man bygger upp så himla mycket hopp... och då faller man så mycket hårdare :( Kramar till dig!!!
Tack bästa Soff <3
Kroppen är tyvärr bra på att luras, och därför blir fallet hårdare precis som du säger. Men det är bara att hoppas att IVF:en blir av i höst och att det kan hjälpa. Stor kram tillbaka! <3 hellow0rld skrev 2021-09-26 13:01:50 följande:
Ledsen att mensen kom. <3 jag ser i listan att du inväntar IVF. Har du någon aning om kötiden? Vilken stad befinner du dig i?
Jag och sambon ska på slutsamtal om 2 veckor och förhoppningsvis får vi remiss då. Väntan tar kål på en. Undrar hur länge man kan förvänta sig att behöva vänta i kön till IVF?
Tusen tack för omtanken <3 Vi bor i Stockholm, remissen skickades i början av juni och blev godkänd efter cirka 3 månader nu i månadsskiftet aug/sept. Då fick vi välja mellan 6 st olika kliniker där en kunde börja på en gång i september och de andra kunde köra igång IVF-start okt-dec beroende på vilken man valde. Vi valde en av dem med lite längre väntetid så från att remissen godkändes i början månadsskiftet aug/sept fick vi en första läkartid mitten av oktober och IVF-start 1-2 månader efter det (beror lite på hur mensen tajmar också). Så det är ändå snabbt jämfört med många andra landsting vad jag förstått! Vart bor ni?