Melsson skrev 2023-02-06 20:01:33 följande:
Åhh Vickan.
För det första: så himla skönt att allt såg bra ut, det är ju jättebra!!
Jättebra att du stod på dig med att du ville ha spolning också, man hör ju om många som plussar ganska så direkt efter en spolning:)
Men det här med olika väntetider, det är ju så stört? Att det ska behöva skilja sig så beroende på vilken stad man bor i? jag Blev också så chockad av att det är så lång väntetid. Känns ju nästan som man ?vill? ha något fel så att man får hjälp?.
Melsson: Ååh BIM på alla hjärtans dag, då är det ju omöjligt att inte hoppas lite extra förstås! Jag håller tummarna som alltid

Hur ser tempen ut just nu om du fortfarande tempar? Och eventuella symptom? Hoppas att du inte tycker att det är jobbigt att jag frågar det, då får du säga till

Ja men verkligen, samtidigt som man är frustrerad att de inte hittat orsaken till att vi inte blir gravida så är man ju samtidigt tacksam att allt såg bra ut! Men att det skulle krävas två år här när det bara krävdes ett år i Stockholm, det var jag inte beredd på! Ja jag har också hört om många som plussat efter spolning, så det lilla hoppet finns ju ändå någonstans! Tack för pepp och all optimism du sprider här, det är banne mig inte en lätt resa det här men jag är övertygad om att vi alla en dag kommer att vara precis där vi drömmer om, med våra efterlängtade barn i vår famn

MalinJ skrev 2023-02-06 21:16:32 följande:
Vickan Vad skönt att besöket gick bra och att ni fick en läkare som kändes bra.
Sånt gör så himla mycket!
Men trist med väntetiderna eller att det blir 1år till, det är inte kul.
Hoppas spolningen går bra och allt därtill.
Förlåt för att jag varit lite off, men fick min mens i morse och jag är så förvirrad över min kropp. Det är något som lär vara fel liksom.
Malin: Nää, så himla tråkigt med mensen, du behöver absolut inte be om ursäkt för att du varit frånvarande några dagar för just vi i den här gruppen tror jag alla förstår och kan relatera till det

Vad jobbigt med personalbrist så att det tar så lång tid för er att få en tid, men bra att du fick prata med dem i alla fall. Det låter ju jättebra i alla fall att de verkar engagerade och ha en ordentlig plan för att kunna hjälpa er. Angående progesteronprov hemma så har jag inte hört så mycket om det, men om du tror att ni ska få göra det ganska snart på kliniken så skulle jag nog vänta in dem eftersom det är något man ska göra på en väldigt specifik tidpunkt i cykeln. Men om du å andra sidan tror att utredningen dröjer så skadar det ju inte att testa ett sånt där hemmaprov om de har bra och tydliga instruktioner

Tack för stödet också kring mitt långa inlägg om läkarbesöket, det är så skönt att få skriva av sig här med er

Teriz skrev 2023-02-08 09:09:22 följande:
Själv är jag inne på dag 12 med blödning. Tog grav test på sticka idag och helt klart mycket svagare. Sakta men säkert försvinner de ur kroppen? Vill bara starta om på nytt så trött på att gå med binda 24/7 :))))
Men litar på att kroppen sköter det på rätt sätt, börjar bli drygt nu bara.
Teriz: Usch vad jobbigt med så lång blödning 😔 Det är ju aldrig roligt oavsett varför man blöder, men som Melsson skrev blir det ju dessutom en extra, daglig påminnelse om orsaken. Skönt att det verkar gå åt rätt håll i alla fall, förstår att du vill kunna börja om på nytt och din kropp verkar ju veta vad den ska göra så jag hoppas att det går bra nu