Melsson skrev 2023-01-31 07:39:13 följande:
@Vickan Ja håller såå tummarna för att ni får en riktigt bra läkare, bara en vecka kvar nu ju!! Men håller med Malin om att din temp ser lovande ut!!! Jag fick positivt på ÄL-stickan igår, men har haft fertilt sekret sen i tisdags förra v, så det kanske är bisolvonet? Brukar bara ha det 3-4 dagar annars :P Har testat att boosta lite med D-vitamin i 3 dagar med, tänkte att det kunde ju inte skada!! Vi har fått till det med liggandet rätt bra med, ska försöka få till det ikväll igen!
@MalinJ Alltså måste det alltid vara en dipp för implantation? Tänker om ägget fäster under dagtid kanske inte det ger en tipp på tempen på morgonen? Inte helt koll just på dippar när ägget fäster osv..Man skulle ju vilja ha lite gravidgrafer att jämföra med :P Jag tänker att första tempen borde vara den som stämmer bäst? dvs den lite högre?? Men så segt att tempen krånglar på morgonen :P
Jag är ju så dålig på det här med tempen haha, har försökt räkna om lite temperaturer men tkr det är sååå svårt - imorse vaknade jag innan klockan ringde (kanske 30 min) men tog inte tempen innan klockan ringde....Ska jag egentligen utesluta denna temp då?? Vaknade inatt och trodde det var morgon och skulle tempa, men då var klockan 02 när jag kollade hahaha.
@Teriz beklagar verkligen dina missfall och välkommen till denna grupp <3 Jag håller med Malin om att du borde ringa och be om tid, ni borde ha rätt till en missfallsutredning? Tänker det är bättre att kolla upp det istället för att ev göra husmorskurer! Kanske din gamla barnmorska el nåt kan hjälpa dig? Stor kram
Tipsar om denna sida, så enkelt och räkna om tempen då 😃
https://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php
Jag skulle nog hm.. Ja då ska du nog utesluta den, du ska helst tempa dig direkt när du vaknar och inte kan somna om så att säga.
Osäker där, men som jag fattat det så ska man väl inte vänta oavsett om man ligger kvar i sängen Lr inte.
Ang min temp, första tempen tog jag ju trots att det stod siffror där istället för vad det står när man ska ta tempen, så det känns som det borde bli fel med den tempen då? Får se om jag får något svar i andra tråden.
Tycker också detta med tempen är svår! Haha