Vickan31 skrev 2023-03-07 09:35:26 följande:
Teriz: Tack snälla, vi kan ju alltid hoppas att spolningen ska föra något gott med sig
Intressant med testerna, vad de tagit för prover redan och vad de eventuellt kollar vidare på. Hoppas att läkare och klinik känns trygga och bra! Hur mår du nu? 
Melsson: Jajamen, så knäppt egentligen att man ser fram emot något så obekvämt som en äggledarspolning, haha, men det känns bra att få det gjort och kanske bli lite klokare efter det, vem vet
Ja men precis, jag gjorde en spolning under fertilitetsutredningen med mitt ex och det var då de upptäckte att ena äggledaren var blockerad. Den läkaren sa att det kan vara tillfälligt eller permanent beroende på orsak (vilket de aldrig kollade upp), så därför ska det bli så spännande att se hur det ser ut nu några år senare! Ååh men fina du, jag tror att vi alla i den här gruppen kan skriva under på de där känslorna, att vi också brottats med just de där motstridiga känslorna vid ett sånt besked
Varför ska alla andra plussa hela tiden när vi behöver kämpa så otroligt länge?! Det är ju så otroligt orättvist, och såklart bli det en komplicerad reaktion på ett sånt besked när det gäller en av dina bästa vänner. Vet hon, eller de, om eran resa och hur länge ni har försökt? Var inte arg på dig själv, du har all rätt att känna alla de här känslorna och förmodligen är era vänner så inne i sin bubbla nu så att de inte märker av de något mörkare tankarna som pågår inom er, för annars blir man ju lätt orolig att man ska upplevas som missunnsam eller bitter, men det är nog inget som någon annan märker av. Skickar en stor kram! 
MalinJ: Hur har det gått för dig? 
Jag mår bra, Känns som en stor lättnad att första undersökningen är gjord. Kan inte göra mer än att vänta in svaren. Är riktigt nyfiken oavsett vad dom kan hitta
Har precis haft min mens är på cd 6. Ser jätte mkt fram emot helgen ska träffa en kompis och ta ett glas VIN! Låter töntigt men har dragit mig undan mkt förra året. Känns som hela förra året vart på paus då jag vart gravid först 9 v sen månader mellan med oro och hitta tbx efter missfall, sen gravid igen 11 veckor och allt upprepas. Har liksom inte haft lust att göra något kul pga vart i sån ofas med mig själv.
NU känner jag typ en lättnad att få hjälp av vården och det har nog gjort att jag kan slappna av lite mer och leva oxå. Sen kanske det är vår i luften vilket gör en så glad! Haha.
Hur mår du? Har du gjort spolning ännu?