Vickan31 skrev 2023-11-14 09:31:54 följande:
Melsson: Tusen tack fina du 🥰 Ååh jag förstår att du gärna hade velat göra ett UL innan kalaset, vore ju så otroligt fint att få skriva typ "grattis mormor"! 😍 Jag förstår verkligen att oron sitter i trots att ingenting säger att det skulle gå dåligt, men jag känner likadant att eftersom man varit så van vid att det gått dåligt på den här fronten så förväntar man sig nästan att det ska komma något bakslag till slut. Jag har till och med som en reflex hunnit känna ett styng av avundsjuka när jag ser stora gravidmagar eller nyblivna föräldrar med barnvagnar innan jag kommer på mig själv med att "just ja, jag behöver ju inte känna så länge för jag är ju faktiskt gravid". Det är nu det händer, det är ert efterlängtade barn du bär på och jag är övertygad om att allt kommer att gå bra

Har du bokat något UL eller väntar ni till KUB? Nä precis, jag ska ta blodprover i slutet av månaden så får vi se vad de säger då om tröttheten med mera. Men det låter ju jättepositivt tänker jag, att det spänner och drar i magen mot ljumskarna! 😃 Ser fram emot nästa gång ni får se er lilla bebis på skärmen
Ja vi gjorde faktiskt ett ultraljud i måndags privat, och allt såg bra ut. Sån otrolig lättnad, och kul att se nu när den var så mycket större, den levde verkligen rövare där inne trotts att den är så liten..Så sjukt att den liksom rör sig där inne hela tiden men att man inte känner nånting:P
Ja håller med, man har inte insett att man är gravid än utan känner sig fortfarande som man är mitt i kampen fast man inte är det. Kommer nog kännas verkligt först när man får en liten bula själv...Undrar när den kommer att komma? Är i v 13 nu men inte direkt någon antydan till mage, är lite svullen bara. Har ni bokat KUB än?
Mathilda88 skrev 2023-11-15 20:07:55 följande:
Det gick bra idag trots att man fastnade i en trafikolycka och kom fem minuter sen till RMC - kom ändå iväg i bra tid från jobbet efter nattpasset. Fick tagits blodprov och sen vänta närmare en timme på ultraljudet - läkaren inväntade blodprovssvaret för att kunna ge mig all info direkt och då jag var sen så klämde hon in mig mellan andra.
Allt såg bra ut, både blodprov och ultraljudet visade på god effekt av Synarelan. Så ikväll tas första sprutan.
Både taggad och så tveksam. Får se hur det går. Men skönt att fas ett gått bra. Bara önskar att de lyssnat mer på en, hade nog känt ett betydligt högre hopp isåfall. Var ny läkare idag och hon var inte insatt i vårt fall så kände inte att det gick att diskutera det med henne heller. Exempelvis kromosomtest eller möjlighet till andra undersökningar.
Har fått ombokat nästa veckas blodprov från kl.08:00 till 08:45 så jag hinner från nattjobbet i Ystad (slutar 07:15) till Malmö och ta det. 
Åh vilken tur ni inte missade besöket! Skönt att allt såg bra ut, och spännande med sprutorna nu. Så nu blir det som "vanlig" IVF med sprutor varje dag i 10-14 dagar? Eller ser det ut på något annat vis nu? Vilken tur du kunde boka om blodprovet. Så spännande nu framöver <3
MalinJ skrev 2023-11-15 19:18:33 följande:
Ja visst är det? Så himla märkligt, aldrig hört om något sådant här. Och tänk vad jobbigt om jag inte fått ett tidigt vul utan fått det där i vecka 12-13.
Ja jag har mått så dåligt idag, helvete så jag grinat! Usch!
Ja nästa vecka så kan ingenting gömma sig så det är upp till bevis då. Men tror tyvärr inte på detta, känns långsökt. Drygt att han satte nästa besök om en vecka framåt, borde man inte ta det tidigare?
Åh vad tråkigt att höra Malin, lider så med er. Men det låter ju nästan som läkaren tror att det kanske inte är helt kört om ni fick en tid till för att kolla upp? Om HcG-nivåerna stämde så kanske den gömmer sig riktigt bra eller så var läkaren lite sämre med ultraljudet? Hoppas det och skickar en stor kram <3