MalinJ skrev 2023-11-24 17:50:17 följande:
Tack så mycket Vickan för dina ord och skrift.
Ja jag fattar inte varför vi får genomgå detta? Vad är vi uppe i nu 5 missfall lr vad man ska räkna denna dödsdom till.
vi har 1 ofostrig, 2 kemiska, ett missfall i juli och sen detta. Och det i livmodern verkade vara ofostrig också sa hon men osäker. Men eftersom hon säg en normal moderkaka men inget embryo.
Vet inte vad längre, jag som kände efter missfallet i juli att orkar man mer, och så händer detta. Helt sjukt!
Nej jag hoppas ingen annan får vara med om detta, hur i helvete det gått till kan ingen ge svar till men ja, ett ägg var kanske snabbare än det andra och hamnade då strax utanför. Lr så fastnade bara där. Hemskt oavsett för det var kanske den som skulle gett mig mitt första barn. Tänk om!
Många tankar och jag mår sjukt dåligt men jag försöker, har min familj, min sambos familj och min underbara sambo. Sen mina vänner som stöttar mig också.
Sen er också, väldigt tacksam för er ❤️
MalinJ skrev 2023-11-26 11:00:58 följande:
Tack alla, verkligen!
Vi har nu bestämt oss för och försöka igen, jag är livrädd men samtidigt har vi hjälpen också sen i vår.
Det ända jag vill veta sen innan vi börjar försöka igen är just delen med ?tänk om jag får x igen? visst jag får första vul i vecka 5-6 nu, tidig vecka 6 lät det mer som och det jag egentligen vill veta är vad gör det för skillnad då?
Kan man få bort det då utan att behöva ta bort äggledaren lr vad? Det är väl egentligen det jag vill veta nu.
Gör man då en abort direkt med tabletter så den kommer ut? Eller behöver graviditeten vara i livmodern för och kunna göra abort?
Uach känner mig så otroligt kass på detta, försökt läsa men blir inte klok och jag bara gråter.
Ska ha min mens strax innan jul om min kropp håller ungefär samma möster lr om den skjuter på mensen. Men tidigast då. Så vårt första försök om vi törs blir under början av januari.
Sen tänker jag också, är det idiotiskt av oss och börja försöka då igen efter en sådan här grej?
Men samtidigt så är det okej för läkarna, det är väl mer hur vi mår och känner som mest sätter sina spår då.
Men ah, jag vet inte. Jag vill bara få min lyckade graviditet, helst igår 😭 känner verkligen hur mycket den där önskan finns där nu, nästan besatt i att jag vill ha den där lyckade nu.
Jag har fortfarande sjukt ont och mår otroligt dåligt, gråter när jag sitter och läser runt, ser folk som plussar för fulla muggar och det gör så ont, så ont! Vi vill med, så mycket.
Usch jävla tjat, men det är så det är och jag har aldrig velat något så mycket som detta. Förutom möjligtvis en ring från min man då 🙈😂 men nej, detta betyder mycket.
Och ja vi har haft kontakt med kurator. Vilket känns bra!
Jag kan inte ens föreställa mig hur du och ni mått under den här hemska tiden, och även innan med alla motgångar och all sorg 💔 Men jag blir så otroligt glad att höra att ni kommer att försöka igen, för ni kan ju bli gravida och med rätt hjälp kommer ni att få träffa ert efterlängtade barn

Min f.d. kollega hade ungefär lika många missfall som du, kanske något fler, och till slut så bara stannade det sjätte eller sjunde embryot kvar hela vägen och blev deras son. De fick ingen förklaring varför det gick den gången, eller varför det inte gick de fem, sex gångerna innan, men det jag vill säga är att upprepade missfall betyder inte att alla dina graviditeter kommer att sluta i missfall. Jag önskar dock att de skulle ge dig en riktig missfallsutredning, och det låter som en bra idé att prata med läkaren om att försöka igen men jag tror absolut att de kommer ge grönt ljus för nytt försök i början av januari om ni känner att ni är redo mentalt då
Jag önskar att jag hade något vettigt att säga, förutom att jag tänker på dig massor Malin och önskar bara det allra bästa, det vill säga en ring från din kille snart och ett levande barn under 2024