• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 

(Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 

Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 

Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 

Kram till alla kämpar därute <3 

• Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Melsson

@mathilda wow wow så otroligt kul❤️❤️🥰🥰 Heja heja! Nu hoppas vi att detta blir en bra julklapp och att ni kanske får ett syskonförsök till frysen med 🥰

• Mathilda88
    Melsson skrev 2023-12-03 19:08:13 följande:

@mathilda wow wow så otroligt kul❤️❤️🥰🥰 Heja heja! Nu hoppas vi att detta blir en bra julklapp och att ni kanske får ett syskonförsök till frysen med 🥰

Tack, ja känns helt fantastiskt att äntligen ha tagit sig hit ❤️🙏 Njuter av varje stund 🙏.
  • MrsXy

Hej hopp!
    Ska kanske göra ivf i januari efter 4 års kämpande och 7 missfall varav två sena.. (Inga fel hittas...) förutom infektion som orsak till det senaste missfallet..
    Är det någon här inne som gjort ivf efter många oklara missfall som lyckats? :O Vågar man hoppas?
    Testar något nytt via IVF, de har sagt att det inte hjälper egentligen mot missfall.. 
    Kram på er :)

• Mathilda88
    MrsXy skrev 2023-12-05 08:52:27 följande:

Hej hopp!
    Ska kanske göra ivf i januari efter 4 års kämpande och 7 missfall varav två sena.. (Inga fel hittas...) förutom infektion som orsak till det senaste missfallet..
    Är det någon här inne som gjort ivf efter många oklara missfall som lyckats? :O Vågar man hoppas?
    Testar något nytt via IVF, de har sagt att det inte hjälper egentligen mot missfall.. 

Välkommen hit och beklagar alla era missfall Hjärta Hoppas de kanske se ngt mer i samband med en IVF när de plockar ut och studerar äggen och embryona? Känns annars som att de behöver granska er än djupare, för 7 missfall är inget normalt, ngt är där ju. Håller alla tummar och tår för er i januari! Hjärta
  • Mathilda88
    Fick besked i eftermiddag att ingen av våra kvarvarande embryon tyvärr klarade sig till frysen. Inte förvånad men såklart hade ett litet hopp grott.{#emotions_dlg.flower}
  • Melsson
    MrsXy skrev 2023-12-05 08:52:27 följande:

Hej hopp!

Åh vilken resa. Förhoppningsvis kan IVF kanske hjälpa med att, som Matilda skriver, studera embryona lite närmre. Har ni fått göra någon missfallsutredning?
  • Melsson
    Mathilda88 skrev 2023-12-05 16:34:34 följande:
    Fick besked i eftermiddag att ingen av våra kvarvarande embryon tyvärr klarade sig till frysen. Inte förvånad men såklart hade ett litet hopp grott.{#emotions_dlg.flower}
    Åh vad tråkigt Mathilda..Sa dom något om fragmentering osv? Var det bättre nu denna vändan? Känns som det?

Nu håller vi tummarna stenhårt fram till testdag <3. Hur går ruvartiden? Jag tyckte den var hemsk och bara sniglade sig fram, googlade som en galning varje dag "Symptom ruvardag 4, symptom ruvardag 5 osv..."
  • Mathilda88
    Melsson skrev 2023-12-06 09:51:15 följande:
    Åh vad tråkigt Mathilda..Sa dom något om fragmentering osv? Var det bättre nu denna vändan? Känns som det?

Nu håller vi tummarna stenhårt fram till testdag <3. Hur går ruvartiden? Jag tyckte den var hemsk och bara sniglade sig fram, googlade som en galning varje dag "Symptom ruvardag 4, symptom ruvardag 5 osv..."
    Jag inväntar svar om hur de vidareodlade embryona utvecklades, men annars så var resultatet strax efter äggplocket mkt bättre denna gången ja! Hjärta 11 plockade, 10 befruktade, till dag 2 hade 3 st fallit bort pga hög fragmentering - men hade då fortfarande 6 st fina kvar! Fick åter 2 st och 4 som odlades vidare med förhoppning om att få blastisar till frysen (vilket inget klarade ju tyvärr). Vet dock inte vart den 10e tog vägen, hoppas få svar på det idag! Hjärta

Tack så mycket! Hjärta Jag är raka motsatsen haha. Flört Jag BARA njuter! Efter 2 misslyckade försök utan återföring och allt bara dör och man börjat ställa in sig på äggdonation för att man kanske aldrig skulle få ngt av kvalité på egna embryon - så att då plötsligt få tillbaka 2 fina och 4 som de hade hopp om att odla vidare på inger så mkt hopp för framtiden även om detta inte skulle gå vägen. Så just nu njuter jag bara fullt ut av att vara PUPO Hjärta och har ingen brådska att få ett ev negativt test och återgå till icke gravid. Så jag har just nu inga planer på att testa tidigt. Kanske får sug senare, men inte just nu. Dessutom kan jag inte leta symtom då jag - förutom att jag fortfarande har ont/är öm och svullen efter äggplocket och brukar så vara i mellan 1,5 - 2,5 veckor - så har jag även lika mkt biverkningar utav progesteronet denna gången som tidigare gånger - går ju inte att särskilja mellan symtom, biverkningar och efterhängande effekter av äggplocket.. Så blir bara till att chilla i båten Tungan uteHjärta{#emotions_dlg.flower}
  • MalinJ
    Mathilda88 skrev 2023-12-06 11:20:35 följande:
    Jag inväntar svar om hur de vidareodlade embryona utvecklades, men annars så var resultatet strax efter äggplocket mkt bättre denna gången ja! Hjärta 11 plockade, 10 befruktade, till dag 2 hade 3 st fallit bort pga hög fragmentering - men hade då fortfarande 6 st fina kvar! Fick åter 2 st och 4 som odlades vidare med förhoppning om att få blastisar till frysen (vilket inget klarade ju tyvärr). Vet dock inte vart den 10e tog vägen, hoppas få svar på det idag! Hjärta

Tack så mycket! Hjärta Jag är raka motsatsen haha. Flört Jag BARA njuter! Efter 2 misslyckade försök utan återföring och allt bara dör och man börjat ställa in sig på äggdonation för att man kanske aldrig skulle få ngt av kvalité på egna embryon - så att då plötsligt få tillbaka 2 fina och 4 som de hade hopp om att odla vidare på inger så mkt hopp för framtiden även om detta inte skulle gå vägen. Så just nu njuter jag bara fullt ut av att vara PUPO Hjärta och har ingen brådska att få ett ev negativt test och återgå till icke gravid. Så jag har just nu inga planer på att testa tidigt. Kanske får sug senare, men inte just nu. Dessutom kan jag inte leta symtom då jag - förutom att jag fortfarande har ont/är öm och svullen efter äggplocket och brukar så vara i mellan 1,5 - 2,5 veckor - så har jag även lika mkt biverkningar utav progesteronet denna gången som tidigare gånger - går ju inte att särskilja mellan symtom, biverkningar och efterhängande effekter av äggplocket.. Så blir bara till att chilla i båten Tungan uteHjärta{#emotions_dlg.flower}
    Gud vad spännande för er och äntligen fått en återföring! Håller alla tummar för att det går vägen för er nu ❤️
  • MalinJ

Själv är jag äntligen på bättringsvägen, åkte in i fredags pga smärta som inte försvinner och blev givetvis inlagd då dom såg vätska i buken igen. 

Tog alla möjliga tester men allt såg bra ut, blev inlagd för ev operation så sattes på fasta såklart. Hungrig som jag var 😂

Fick göra en CT röntgen också på fredag kväll som visade vätska i buken men inte så pass så att jag behövde opereras men hölls under uppsikt.

Fredag morgon kollades allt igen inkl ultraljud som visade att vätskan minskats så det kändes så skönt alltså. Blev därmed utskriven. Och det känns mycket bättre nu, känns som det går åt rätt håll. Jag får bara inte anstränga mig för hårt som jag ev gjorde och därför fick en blödning igen.

Och idag vaknade jag med en sådan skön känsla i kroppen, längtar tills mensen kommer igång så vi kan börja försöka igen. Det är det ända jag tänker på!

Har fortfarande en del hcg kvar i kroppen så det lär väl dröja innan äl kommer men någon gång kommer det väl igång 🙈 har inte vågat prova oss på och ha sex än, har fortfarande lite ont i magen fortfarande och sen vet jag inte när vi får ha sex egentligen heller men dom sa förvisso att dom helst ser att man väntar in en mens iaf innan vi försöker igen. Så antar att det borde vara fritt fram, men då försiktigt. 

Tempar igen och tempen har äntligen gått ner till normal nivå så känns som det kanske blivit bättre med läkningen och kanske likaså med hcg, det är nu 2v sen operationen var så det tar sin tid men det förstår jag också. Önskar bara det kunde gå lite fortare 🙈

Fick ju veta hur blödningen startade och smärtorna för den delen.
    Den lilla krabaten som satt utanför livmodern växte på som bara den och till slut sprack äggledaren helt enkelt. Och det känns hemskt och veta att den levde och växte på medans den i livmodern slutade? Inte rättvist alls 😭 så detta är väl det som gjort mig både svag och stark i att fortsätta försöka, jag hoppas bara att vi får chansen snart igen med ett friskt levande frö ❤️

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet