Melsson skrev 2023-12-06 09:51:15 följande:
Åh vad tråkigt Mathilda..Sa dom något om fragmentering osv? Var det bättre nu denna vändan? Känns som det?
Nu håller vi tummarna stenhårt fram till testdag <3. Hur går ruvartiden? Jag tyckte den var hemsk och bara sniglade sig fram, googlade som en galning varje dag "Symptom ruvardag 4, symptom ruvardag 5 osv..."
Jag inväntar svar om hur de vidareodlade embryona utvecklades, men annars så var resultatet strax efter äggplocket mkt bättre denna gången ja!

11 plockade, 10 befruktade, till dag 2 hade 3 st fallit bort pga hög fragmentering - men hade då fortfarande 6 st fina kvar! Fick åter 2 st och 4 som odlades vidare med förhoppning om att få blastisar till frysen (vilket inget klarade ju tyvärr). Vet dock inte vart den 10e tog vägen, hoppas få svar på det idag!
Tack så mycket!

Jag är raka motsatsen haha.

Jag BARA njuter! Efter 2 misslyckade försök utan återföring och allt bara dör och man börjat ställa in sig på äggdonation för att man kanske aldrig skulle få ngt av kvalité på egna embryon - så att då plötsligt få tillbaka 2 fina och 4 som de hade hopp om att odla vidare på inger så mkt hopp för framtiden även om detta inte skulle gå vägen. Så just nu njuter jag bara fullt ut av att vara PUPO

och har ingen brådska att få ett ev negativt test och återgå till icke gravid. Så jag har just nu inga planer på att testa tidigt. Kanske får sug senare, men inte just nu. Dessutom kan jag inte leta symtom då jag - förutom att jag fortfarande har ont/är öm och svullen efter äggplocket och brukar så vara i mellan 1,5 - 2,5 veckor - så har jag även lika mkt biverkningar utav progesteronet denna gången som tidigare gånger - går ju inte att särskilja mellan symtom, biverkningar och efterhängande effekter av äggplocket.. Så blir bara till att chilla i båten