• Tussan94

BF Mars 2022

Känns så lustigt att skapa denna tråden!

Men idag plussade jag efter att ha försökt sen I augusti 2021.

BF är 1/3 <3

Hoppas att vi ska kunna följas åt :)

Om någon vill följas åt i en FB-grupp fixar jag gärna det istället.

• Svar på tråden BF Mars 2022
  • Bopbopipop
    Elli123 skrev 2021-07-25 08:28:20 följande:

Fått åka in akut nu pga extrema magsmärtor och blod när jag torkade mig imorse, ska vara i vecka 6 men nu visade graviditetstestet på akuten negativt.. förmodligen havandeskap eller missfall. Är helt förstörd. Så chockad över hur hårt jag tar detta..

Åh, beklagar verkligen att det inte gick vägen den här gången <3
  • Honungsvatten

Fått åka in akut nu pga extrema magsmärtor och blod när jag torkade mig imorse, ska vara i vecka 6 men nu visade graviditetstestet på akuten negativt.. förmodligen havandeskap eller missfall. Är helt förstörd. Så chockad över hur hårt jag tar detta..

Kram och styrka till Dig! Tänker på dig och beklagar verkligen. Hoppas du har bra stöd i partner, familj och vänner. Kram
  • Ericky

Jag vet hur hårt det är. Fick själv missfall I vecka 6 efter att äntligen ha plussat 10 månader in i bebisverkstan. Var heeeelt förstörd i en vecka. Sen gick det bättre och bättre. Jag lät mig själv vara så ledsen som jag var och så länge jag behövde. Och två månader senare är jag nu gravid igen och hoppas ödmjukt på att det här är vårt guldägg.

Kramar till dig och låt dig själv vara ledsen <3
  • Jez20

Usch vilken mardröm <3 tusen kramar till dig! Hoppas du får fint stöd av de som står dig närmast <3
  • Elli123

Tack för allt stöd. Jag hoppas vi snabbt kan påbörja att försöka igen och förhoppningsvis plussa igen. Tack för ert stöd i denna grupp det är ovärderligt. Nu lämnar jag gruppen men önskar er andra lycka till <3 vi kvinnor gör det så bra! Kram!

• hurtänktedunu
    Sarisen8888 skrev 2021-07-25 17:13:35 följande:

Hej!

Har BF 10/3 vill gärna vara med i facebookgruppen ????

Skriv till hon som startar tråden.
  • Emmalucy
    Hej tjejer! Jag kan inte släppa tankarna om min tidig ul förra veckan, det är första barnet för mig så jag har noll koll på graviditetslivet och undrar om någon härinne kan ha svar :)

Jag fick ul på vad jag trodde var 6v5d, men gynekologen sa att jag skulle vara runt 6w2d pga min kort LP? Som enligt mig ska inte spela roll i bebisens utveckling. Lilla bönen var 0.56cm, vilket enligt varenda sida jag har kollat, är 6v5d, som jag trodde. Men på ul står det 6w2. Bestämde han de veckor och dagar innan vi började, eller räknade maskinen dagarna efter storleken? Känner mig förvirrad över storleken, enligt alla sidor och appar så är 6w2d typ halva storleken än vad jag blev mått, och jag kan inte släppa känslan av att bli rånad av min 7+0 igår när han bytt dagarna.
  • hurtänktedunu
    Emmalucy skrev 2021-07-26 13:51:11 följande:
    Hej tjejer! Jag kan inte släppa tankarna om min tidig ul förra veckan, det är första barnet för mig så jag har noll koll på graviditetslivet och undrar om någon härinne kan ha svar :)

Jag fick ul på vad jag trodde var 6v5d, men gynekologen sa att jag skulle vara runt 6w2d pga min kort LP? Som enligt mig ska inte spela roll i bebisens utveckling. Lilla bönen var 0.56cm, vilket enligt varenda sida jag har kollat, är 6v5d, som jag trodde. Men på ul står det 6w2. Bestämde han de veckor och dagar innan vi började, eller räknade maskinen dagarna efter storleken? Känner mig förvirrad över storleken, enligt alla sidor och appar så är 6w2d typ halva storleken än vad jag blev mått, och jag kan inte släppa känslan av att bli rånad av min 7+0 igår när han bytt dagarna.
    Jag tar alltid tidiga ul med en nypa salt. Så tidigt är det svårt att mäta exakt. Jag fick också mindre på mitt vul men hon mätte jätte konstigt så jag kommer fortsätta räkna på mitt enligt Sista mens sen får rutinen bestämma bf slutgiltigt
  • Elli123

Var på gyn idag och träffade en läkare. Jag har ju, som jag skrivit, fått missfall. Idag när jag träffade en läkare sa hon att jag kunde ?klassa detta som en vanlig mens? men varför har jag fått 4 positiva graviditetstest om detta endast är mens? Blöder dessutom väldigt mycket nu och fullt med klumpar?. Hon sa att det kan vara missfall eller mens, vem vet typ så. Ingen undersökning gjordes utan fick åka hem direkt, låter märkligt tycker jag.. hade det varit missfall igår hade inte deras graviditetstest visat negativt vilket jag förstår men det var nästan som hon sa ?du har inbillat dig??

Svar på tråden BF Mars 2022